Burung-burung berkicauan menandakan hari sudah pun pagi. Hyera bangkit dari tidurnya terus menuju kebilik air untuk mandi. Hyera sangat bersemangat kerana dia sudah merancang banyak perkara untuk dibuat pada pagi ini. Kehidupannya sekarang seperti gadis desa. Dia memulakan paginya dengan mengutip hasil tanaman neneknya dan melepaskan lembu ke padang hijau yang luas. Selepas itu, Hyera melepaskan ayam lalu mengutip telur-telur yang ada.
"Hah penatnya" Hyera mengeluh dan bersandar di pokok besar dihalaman rumah. Hyera termenung seketika kerana dia teringat akan pesan neneknya sebelum dia tidur. Hyera dilarang oleh neneknya untuk masuk ke sebuah bilik yang berdekatan dengan dapur. Tetapi dia akur sahaja.
Hyera kemudiannya teringat yang dia mahu ke muzium. lantas dia mula bersiap-siap untuk kesana. Rumah neneknya hendak kesana mengambil masa dalam 4minit jadi dia hanya mengayuh basikal sambil membawa beg berisi alat tulis._________________________________
Historical muziumHyera pov
Aku melangkah masuk ke muzium. Arca berbentuk kapal besar membuat aku teruja. Setiap gambar yang aku lihat mempunyai info dibahagian bawah. Aku berhenti pada satu gambar ini. Aku melihat info yang diHighlight. end pov<pirate king>
"Mengkhianati raja , Mengugut raja.. seriousla muka hensem macam ni buat kerja jahat.
Ish ape ni Hyera kau kena ingat yang dorang ni baya nenek moyang kau" Hyera menampar dirinya setelah dia memuji ketampanan Lanun itu.Hyera mula berakal untuk pergi ke Istana itu tanpa pengetahuan Neneknya. Dia mula meninggalkan muzium. Setelah tiba kerumah, Hyera berhati-hati masuk ke balkoni rumah tanpa pengetahuan neneknya. Hyera menulis nota yang menyatakan- [[Nenek, Hyera keluar sekejap tau, kalau Hyera tak balik nenek jangan risau. ]] . Hyera berharap yang neneknya tidak akan merisaukannya dan dia mula meneroka hutan dibelakang rumah.
TBC
______________________________
YOU ARE READING
Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]
FanfictionHye guys>3 hihi.. ok ni 1st time ema tulis story. Ema hargai sangat kalau korang singgah baca cerite ni. add to you library & vote tau.:> Vomments and lets be moot🤙🏻✨ Completed✔️ start : 2/1/2022 finish : 7/1/2022 Hyera merupakan seorang tentera l...