8.

276 14 0
                                    

Kiitos jo 300 lukijaa!!<3

Olli:

"Moi mitä sä täällä teet?" Kysyin hämmästyneenä tulijalta. "Tulin kattoo et onks sul kaikki hyvin" vastasi Ollin sisko Senja. (Tää on ny sit vaa mun päästä keksitty henkilö). Olli halasi Senjaa. "Haluutko kahvia tai jotain?" Kysyin Senjalta. "Etkö muista mä en juo kahvia, mut voin ottaa vaikka teetä" Senja vastasi naurahtaen. "Ainii joo meen tekee nyt sen teen" Olli naurahti.

Olli oli odottamassa, että vesi kiehuisi ja mietti kaikkia muistoja Senjan kanssa. Olin ollut 3, kun äitini oli yhtenä päivänä sanonut, että saan pikkusiskon. Olin joka päivä siitä lähtien kysynyt äidiltä, koska pikkusikso tulee ja äiti oli aina sanonut että kyllä sä sit näät. Siitä ehkä viikko niin äiti ei tullut kotiin ja olin mummini kanssa meijän kotona. Kysyin mummilta koska äiti tulisi takaisin ja mummi ei osannut vastata. Yhtenä päivänä heräsin päiväuniltani ja näin vieressäni äitini ja pikkusiskoni. Olin sillä hetkellä varmaan onnellisimmillaan mitä olin koko elämäni aikana ollut.

Havahduin vedenkeittimestä kuuluneeseen napsahdukseen ja kaadoin vedet muumikuppeihin ja laitoin teepussit veden sekaan. Vein kupit olohuoneeseen jossa Senja odotti minua. Hän hymyili minulle ja otti kupin vastaan. "Kiitos" hän sanoi. "Ole hyvä sä sait ton pikku myy kupin koska oot mun pikkusisko ja mä otin muumipeikon" vastasin naurahtaen. Senjakin nauroi, laitoin Netflixistä jonkun leffan pyörimään. "Miten sulla kesti niin kauan keittää teetä?" Senja kysyi huvittuneena. "Mm no mietin meidän ekaa tapaamista ja mun vedenkeitin on hidas" vastasin. "Aa pitäiskö sun ostaa vähän nopeempi vedenkeitin" Senja nauroi. "Ehkä se olis ihan hyvä" vastasin.

Aleksi:

Olen yksin kotona eikä mulla ole mitään tekemistä. Onneksi meen huomenna Ollille. Menen olohuoneeseen ja alan katsoa Netflixistä jotain keskeneräistä sarjaa. Hetken päästä kuitenkin soitan Joonakselle ja kysyn missä hän on. "Oon Joelilla kui nii?" Joonas kysyi. "No ei mitään kysyinpähän vaa" vastasin. "Eikai oo sattunu mitään?" Joonas tiedusteli. "Mm eei heippa" sanoin. "No heippa" Joonas vastasi ja lopetin puhelun. En halunnut häiritä Joonasta ja Joelia joten olen yksin. Muistin, että minulla on vielä läksyjä tekemättä joten nappaan reppuni eteisen nurkasta johon olin sen heittänyt ja vein sen huoneeseeni. Kaivoin repustani matikan, ruotsin ja maantiedon kirjat ja aloin tehdä läksyjä. Tein ensin maantiedon, koska se oli helpoin. Matikka tuotti vähän vaikeuksia, mutta käytin vähän laskinta apuna. Ruotsi ei meinannut sujua ollenkaan, vaikka käytinkin Google kääntäjää apunani. Vihdoin sain kaikki läksyt tehtyä eihän siinä mennyt kuin se 45 min.

Olin varmaan 10 min läksyjen teon jälkeen vaan tuijottanu seinää. Olin tosi yksinäinen tällä hetkellä ja ajatukseni olivat ihan sekaisin. Aloin soittamaan pianoa ja toivoin, että sillä saisin tän kaiken paskan pois mun mielestä.

---------------------------------------------------

Sanoja: 423

 mitä mielessä? Oleksi&lt;3Where stories live. Discover now