Bab 4

1.1K 35 3
                                    

15 minit berlalu ~

Daniel memanggil manggil nama Sofia."Sofia....Sofia...."Tetapi sahutannya tidak terjawab. Daniel kemudiannya bangun dan melihat Sofia yang sudah tertidur.

Daniel membawa Sofia ke katil dan meletakkannya dengan perlahan ² dek kerana risau Sofia akan terjaga. Daniel yang melihat muka Sofia yang memucat kerana kesejukan segera memakaikannya baju miliknya kepada Sofia. Daniel kemudiannya kembali menyelimuti untuk Sofia sambil berkata "you're pretty girl, that's why you're mine".

Daniel kemudiannya bangun dan bergerak ke ruang tamu untuk menyelesaikan pekerjaan.

Hampir berjam ² Daniel menyelesaikan pekerjaannya sehingga dia terlelap di ruang tamu.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
                 Keesokkan Pagi ☀️

Kring...jam menunjukkan jam 8.00 pagi. Daniel segera menutup jam tersebut kerana risau akan mengejutkan Sofia.

Ditoleh kepalanya dan melihat Sofia yang masih lagi tidur. Daniel bingkas untuk menyediakan sarapan buat Sofia.

Author pov : Walaupun Daniel nampak kejam tapi dia memang ambil berat dengan orang yang dia sayang 😌

Daniel berjalan ke dapur untuk menyediakan sarapan. Daniel yang sudah mahir memasak kerana dia telah belajar serba sedikit tentang masakan ketika tinggal seorang diri di luar negara.

Daniel memasak menu sarapan yang special buat Sofia. Sebagai tanda untuk menawan hati Sofia dan meminta maaf atas kesalahannya kepada Sofia.

Author: wah ada effort nak takel hati Sofia? menjadi atau tak ni 😂

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Tak lama kemudian Sofia terjaga. Eh macam mana aku ada kat sini. Setahu aku, aku tertidur kat bathtub semalam. And baju ni sape pakaikan kat aku?  Jangan ² si Daniel tu... Sofia bangun dan melihat Daniel tiada di dalam bilik.

Sofia berjalan keluar ke bahagian ruang tamu dan melihat Daniel tiada di situ. Sofia terfikir ini mungkin kesempatan untuk dia larikan diri dari lelaki tersebut. Tiba ² ada suara yang menyapanya..

Hey, dah bangun? sapa Daniel dengan ceria. Sofia memalingkan mukanya ke arah lain oleh kerana perasaan benci terhadap lelaki tersebut. Sofia terus berjalan tanpa menghiraukan Daniel.

Daniel bertanya, awak nak pergi mana?

Suka hati sayalah nak pergi mana...awak takde hak pun nak tanya saya. Jawab Sofia dalam nada marah.

Daniel masih menahan sabar dengan kata ² yang dikeluarkan Sofia meskipun kata ² Sofia serba sedikit menguris hatinya.

Perlahan ² Daniel berjalan untuk mendapatlan Sofia. Dipegangnya tangan Sofia lalu berkata " Jom saya nak ajak awak..." Tiba tiba Sofia menjerit lalu berkata "Tak Nak". Pelawaan Daniel yang masih belum habis diucapkan tetapi sudah di celah oleh Sofia.

Sofia merentap tangan nya daripada genggaman Daniel lalu berkata "lepaskan saya ". Sofia terus berjalan untuk meninggalkan Daniel.

Stop Sofia Eliana. Kesabaran Daniel yang ada telah hilang apabila melihat kelakuan Sofia.

Sofia awak ingat awak boleh tinggalkan aku macam tu je?

Habis tu kau nak apa? Nak suruh aku tinggal sini...teman kau setiap hari?!. Macam mana dengan kerja aku...masa depan aku? Please stop being selfish Daniel! keluh Sofia dalam keadaan marah.

Obsession Love Where stories live. Discover now