İTHAF: SIR'ça üzerinde en az benim kadar emeği olan, gerek bulduğu yüzlerle, gerek çalışmaları hazırlarken verdiği emekle karakterleri ete kemiğe büründüren, canım arkadaşım Khamael'e tamamlanmış ilk kitabımı ithaf ederim. E. S.
Yüzey: derinliği olmayan; kalınlığı olmayan satıh. Gözün ilk gördüğüdür, derinliğini seçemediğinde ilk fark edilendir, genişliği vardır, uzunluğu vardır, derinliğini baktıkça değil gördükçe fark eder insan. İki boyutlu eşyalar, iki boyutlu tabiat, iki boyutlu insanlar, baktığımızda gözümüze takılan her şey yüzeyseldir, ilk tanıdığımız insanlar bile. Tanıdıkça, anladıkça, güldükçe, eğlendikçe, ağladıkça derinleşir insanlar, bildikçe. Baktığımızda değil, gördüğümüzde yüzeysel olmaktan çıkıp "gerçek" olurlar, o zamana kadar bildiğimiz, baktığımız surettir sadece gördükçe suret aslına bürünür.
Kimisinin boyutu yoktur, evrende bir noktaymışçasına göz seçmez bile, kimisi tek boyutlu düz bir çizgidir sadece, dümdüz, sıkıcı, hiçbir değişikliğe gebe olmayan. Çoğu insanı iki boyuttan ibaret görürüz, hayatımızda yer kaplamazlar ama oradadırlar, vardırlar, enleri vardır boyları vardır ama çoğunlukla eni ve boyu aşıp onlara varlık kazandıran aslı görmeyiz, çoğunlukla fark etmeyiz bile oysa yüzeye mahkûm olmaktan çıkıp derine indikçe, rengini, karanlığını gördükçe "gerçek"leşir insanlar, hayatımızda olan, var olan, esas olan onlardır. Üçüncü boyutunu gördüklerimiz, derinliğini bildiklerimizdir.
Bazılarının hayatı sırça kadar kırılgandır, bazıları "Sırça Köşk"lerinde yaşarlar, yine de tek atımlık bir taş kâfidir onlara, bazılarının sırçasının ardı sırlanmıştır; ne tutarsanız onu görür, ne kadar verirseniz o kadar alırsınız.
Yüzeysel görülerde derince mevzulardan ibarettir tüm hikâye esasında...
----
instagram📷: @thevelvetquill
facebook 📱: Emel Altınsaçlı /sayfa: the Velvet Quill
Twitter🗨️: @theVelvetQuill1
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIR'ÇA - KİTAP OLDU
Mystery / ThrillerBir adam, sevgilisi ve karısı aynı davette köşe kapmaca oynarlarken adamın karısının cansız bedeni evin bahçesinde bulunur, peki ama katil kim? Hiçbir şey göründüğü kadarı değildir ve herkesin bir sırrı vardır. Yüzeysel görülerde derinsel mevzulard...