Bangggg
Terlepas pistol dari tangan Farhan bila tangannya ditembak oleh pihak berkuasa...
Terus Faliqh menuju ke Farhan lalu menumbuknya...
Pihak berkuasa terus menggari Farhan yang rebah dilantai..
Faliqh membuka ikatan di badanku lalu memelukku erat..
Faliqh : "Kau ok kan?.. Maafkan aku lambat selamatkan kau..."
Aku menggeleng lalu memeluknya erat..
Addan : "Terima kasih.."
..................................................................................
Aku menoleh memandang Faliqh yang merenungku lembut.
Addan : "Dan kenapa main tenung2 orang tak minta izin ni..".
Faliqh : "Aku tengah fikir macam mana aku boleh jatuh cinta kat orang kl yang loklak ni"
Addan : " Hello yang loklak tu awak... Asyik cari gaduh je... Last2 jatuh sayang padan muka.."
Dia ketawa mendengar omelan ku..
Faliqh : "Tulah, dari rasa meluat tertukar ke cinta.. Dahsyat gak kau ni.."
Addan : "Tengok orang la.. Eh awak, atuk cane? Mesti sedihkan yela sebab Farhan tukan cucu dia jugak.."
Faliqh : "Aku lagi sedih sayang sebab tak sangka saudara aku sendiri sanggup buat aku macam ni.."
Addan : "Dahlah takyah kenang lagi k. Kita doakan Farhan berubah..."
Faliqh : "Dia banduan akhir sayang.. Dia dijatuhkan hukuman gantung mandatori sebab membunuh dengan niat.."
Addan : "La asal saya tak tahu".
Faliqh : "Sebab aku suruh orang lain jangan kasi tahu kau.."
Pap aku menampar bahunya..
Addan : "Kenapa? Ada pulak macam tu? Yang hampir kena bunuh dengan dia saya tau.. Saya berhak untuk tahu.."
Faliqh :" Sebab ni saya suruh jangan bagi tahu.. Sebab curiosity awak tinggi.. Tak bagitau pun awak akan cari tahu sendiri... Ni aku nak nasihat sikit. Lain kali jangan nak jadi superman selamatkan orang... Selamatkan diri dulu... "..
Aku mencebik..
Addan : " Orang duk risaukan dia separuh mati... Tak ucap terima kasih pon.. Duk sibuk membebel.. "..
Dia pantas mengepit hidungku.. Aku menepis tangannya.
Addan :" Sakit la.. Dah la tak romantik pastu main kepit2 hidung orang.. "..
Faliqh : "Sebab aku cintakan kau la aku taknak kau luka cedera.. Aku tak romantik ke? Nak aku jadi romantik?"
Dia mendekatkan wajahnya ke arahku.. Tangannya mengelus tanganku.
Addan : "Excuse me tu bukan romantik tu miang..."
Dia ketawa besar disitu.
Faliqh :" Patutnya bersyukur tau dapat yang tak romantik ni.. Takde la pandai mengayat yang lain.. Percent diduakan tu kurang."
Aku malas nak layan syarahan angkat bakul masuk sendiri dia tu..
Aku pantas berlari menuju ke dapur..
Tolong ibu masak lagi bagus.. Lagi berfaedah...
Tamat.....
YOU ARE READING
CINTA TAK PERGI (complete)
RomanceKisah percintaan Addan dan Faliqh... Cerita ni saya publish balik dari cerpen tu versi yang lengkap..