"it was love at first sight, at last sight, at ever and ever sight."
»»————- ♡ ————-««
Sarışın genç telefonundan koltuk numarasını kontrol etti, ardından salona girdi ve tanıdık yüzlerin arasında arkadaşı Nathaniel'ı aradı. Genç adamı ayırt etmesini sağlayan kızıl saçlar görüş alanına girdiğinde, belli belirsiz bir gülümseme ile o yöne doğru ilerledi.
"Nath, program ne zaman başlayacakmış?" dedi arkadaşının hemen yanında bulunan boş yere otururken.
"Başlamak üzere sanırım." Kızıl saçlı genç kabanını kucağına koydu ve Adrien'ın rahatça oturmasını sağladı. "Doğrusu, bu açık arttırmaya geleceğini hiç düşünmemiştim, Adrien. Hele de baban seni uyardıktan sonra."
Sarışın genç ise bir süre sessiz kaldı ve karanlık sahneye baktı, ardından derin bir nefes aldı. "Babam burada olduğumu öğrenirse beni öldürür sanırım," dedi gülerek. "Ancak, insanların deli gibi para harcadıkları ürünleri merak ediyorum. Bu yüzden açık arttırmalara katılmayı bırakmak gibi bir planım yok."
Nathaniel gülerek kafasını geriye yatırdı ve tek gözünü kapatan perçemi düzeltti. "Dostum, sırf insanları izlemek için ateşle oynuyorsun. Baban elindeki her şeye el koyabilir, farkındasın değil mi?"
Adrien ise omuzlarını silkerek gülümsedi ve çevresindeki kişilere göz attı. Kucağındaki köpeğin kafasını okşayan bir kadını, üç hafta önce aldığı mücevher seti ile tanıyordu. Birkaç sıra arkalarında da bir otomobil koleksiyoncusu vardı. Yan sırada oturan kız ise-
Bu kızı daha önce hiç görmediğine yemin edebilirdi.
Genç kızın saati kontrol edip ayaklarını yere vurmasından ne kadar endişeli olduğu anlaşılıyordu. Ancak, basit bir açık arttırma için neden böylesine gergin bir görüntüye sahipti? Ne almak için buraya gelmişti?
Kız, kendisine bakan Adrien'ı fark ederek kafasını kaldırdığında sarışın genç bakışlarını kaçırarak Nathaniel'a döndü. "Sen neden buraya geldin? Almak istediğin bir şey olduğunu bilmiyordum." dedi genç kızı aklından silmeye çalışırken.
Nathaniel ise duyduğu cümle üzerine derin bir nefes alarak koltuğa gömüldü. "Benim sevdiğim ressamı, Uğur Böceği'ni biliyorsun, değil mi?"
Adrien başını sallayarak arkadaşını onayladı ve devam etmesini bekledi.
"Onun bir tablosunun çalındığına ve bu açık arttırmada satılacağına dair duyum aldım. Uzun zamandır Uğur Böceği'nin hiçbir eserini satışta görmemiştim, dolayısıyla açık arttırmaya katılmak istedim."
"Yani, tabloyu satın mı alacaksın?" Adrien kaşlarını kaldırarak arkadaşına baktı, ancak Nathaniel'ın kafasını sağa sola salladığını fark etti.
"Alırsam, verdiğim para ressama gitmeyecek. Ona ve eserlerine böylesine değer verirken, çalıntı bir tabloyu satın almam mümkün değil. Sadece uzaktan bakacağım." diyerek melankolik bir gülümseme ile ellerine baktı kızıl saçlı genç.
Uğur Böceği takma adlı ressam kimliğini gizli tuttuğu için, tüm o güzel eserlerin kimin elinden çıktığını öğrenmesi mümkün değildi. Ancak, kalbindeki duyguları böylesine saf bir şekilde kağıda aktarabilen birine saygı duyması için, onu karşısında görmesine gerek yoktu.
Adrien da duyduğu cevap üzerine başını salladı ve ayağa kalkıp görünüşünü düzeltti. "Belki de tabloyu ben satın alırım," dedi saçındaki huysuz bir bukleyi geriye atarken. "Annem sanat eserlerini sever, bu tarz bir hediye hoşuna gidecektir."
Kızıl saçlı genç kaşlarını çatıp cevap vermek için ağzını açmış olsa da, açık arttırma görevlisinin konuşması ile susmak zorunda kaldı.
Kel adamın başlangıçta söylediği süslü cümlelerin hiçbiri Adrien'ın ilgisini çekmiyordu. Bu yüzden bakışlarını tekrar etrafta gezdirdi ve istemsizce kendisini tanımadığı kıza bakarken buldu. Genç kız sosyeteden biri olmasa, bu açık arttırmadan haberi bile olmayacağını biliyordu. Ancak, eğer sosyeteden biriyse, neden onunla daha önce hiçbir yerde karşılaşmamıştı?
"İzninizle, açılışı Uğur Böceği'ne ait bir tablo ile yapalım!" diye bağıran açık arttırma görevlisi Adrien'ın dikkatini tekrar sahneye çekti.
Üç kişinin birlikteyken ancak taşıyabildiği eser eski yağlı tabloları andırıyordu. Yüz hatları tam olarak belli olmayan bir prenses ve şövalye, yeşil sarmaşıklarla kaplanmış bir kilisenin bahçesinde dua ediyorlardı.
Eserin düşündüğünden daha da güzel göründüğünü itiraf etmeliydi.
"Açılışı 15 bin Euro ile yapacağız." dedi ve bakışlarını kalabalığa çevirdi adam. Miktarı söylemesi ile yaklaşık on kişi elini havaya kaldırdı. Bu kişilerin arasında Adrien ve tanımadığı kız da vardı.
"Fiyatı arttırmak isteyen var mı?"
"20 bin Euro."
Genç kızın kendinden emin sesi salonda yankılanırken, çevresindeki birkaç kişi kimin konuştuğunu görmek istercesine bakışlarını o tarafa çevirdi. Ancak, arka sıralardan biri teklifi hızlıca yükseltti. "25 bin Euro."
"50 bin Euro." Genç kız aynı ses tonu ile bir kez daha konuştuğunda, tablonun taliplerinden biri yavaşça elini indirdi.
Ancak, genç kızın tabloyu elde etmesi imkansız gibiydi. Ne zaman ödenecek miktarı arttırsa bir başkası üzerine birkaç bin Euro koyuyor, genç kızın tabloyu elde etmesini önlüyordu.
En sonunda kovalamacadan sıkılmış gibi derin bir nefes aldı ve ayağa kalktı genç kız. "1 Milyon." diyerek açık arttırma görevlisinin gözlerine baktı.
Miktarın duyulması ile salondakiler kendi aralarında fısıldaşmaya başlarken, Adrien da ayağa kalktı ve bakışlarını gizemli kıza sabitledi. Bu tabloyu neden böylesine istediğini, ve daha ne kadar ileri gidebileceğini görmek istiyordu.
Bu yüzden "5 Milyon" diyerek güldü.
Ancak, genç kız bir teklifte daha bulunmak için ağzını açmadı. Adrien'ın hayatı boyunca görebileceği en kırgın bakışları ona sunduktan sonra, kabanını alarak salonun çıkışına doğru yürümeye başladı.
Adrien bakışlarını kapıyı çarparak giden kızdan çekebildiğinde, açık arttırma görevlisi tabloyu aldığı için onu kutlamak ile meşguldü.
»»————- ♡ ————-««
ilk bölümü yayınladığıma inanamıyorum...
umarım, uzun ve duygu dolu bir kurgu yazabilir ve sizlerle buluşturabilirim. şimdiden bıraktığınız yorumlar için teşekkür ederim, yıldızlarım! bir sonraki bölümde görüşmek üzere!
kendinize çok iyi bakın!
wei dianxia, 2022.
»»————- ♡ ————-««
ŞİMDİ OKUDUĞUN
i wanna be yours [adrienette]
Roman d'amour"eğer parmakların boynumu sıkıyor olsaydı, ve gözlerinde nefretten başka bir şey bulamasaydım, yine de senin olmak isterdim." ... wei dianxia,2022.