Deel 4

9 0 0
                                    

Ik trok nog snel mijn jurk recht voor de spiegel. Ben je klaar appte Aamani me. Ik reageerde op haar en keek nog een laatste keer in de spiegel. het was 19:30 en we moesten nog wel even rijden. Dit is helemaal nieuw voor mij. Vandaag is er een grote Gala voor zorgmedewerkers in heel Nederland. Ben nog nooit naar zoiets geweest maar de dresscode was chiq dusja, dit is hoe ik er uit zie. (Omslag) Ik spoot nog snel een geurtje op en liep naar beneden. Niemand was thuis. Mijn moeder was bij mijn oma en mijn broer.. geen idee waar die uithangt. Ik trok mijn hakken aan en stapte in de auto onderweg naar Amani. 'Woooo lekkerding!' riep ze toen ze instapte. 'hahaha nee jij dan' Ik trapte volle gas richting de zaal. aangekomen op locatie zag ik al dat het erg druk was. ik zag veel auto's geparkeerd en er stond een hele fille aan mensen bij de ingang. we stonden in de rij en wachtte geduldig op onze beurt. Er stond een beveiliger bij de deur, waarschijnlijk marokkaans. Hij had echt zon mocrokop. Ik zag hem steeds kijken maar ik probeerde geen oogcontact te maken. 'Wij zit hij steeds te kijken' ik haalde mijn schouders op en liep gewoon langs hem door.

pov Walid:

Ik lag half te slapen en werd gebeld. Ik keek op mijn telefoon en zag dat Nouri mij belde. 'Maat je gaat niet geloven wie hier is' begon die meteen. 'Wie dan' zei ik nog half slapend. Ik wist dat hij vandaag moest beveiligen bij een event ofzo. Naast z'n andere 'Werk' deed hij dit ook nog om het toch nog een beetje wit te wassen. 'Dat meisje wat ik van jou moest natrekken.' ik schoot meteen wakker. 'zeg wollah' 'Jaaa, man. Ze is met nog een meisje, ene Aamani. Ik stond te luisteren toen ze zich moest aanmelden bij de ingang' 'Stuur mij locatie, ik wil erbij zijn' 'Yo, komt goed, trek pak aan ofzo, iedereen draagt dat hier. Ik zorg ervoor dat je binnenkomt.' Ik sprong meteen mij bed uit en keek in mij kast. Ik had wel een aantal pakken hangen. Voor andere zaken heb ik ze af en toe ook nodig. Ik weet niet waarom het me zo erg interesseert dat ze daar is. Ze is blijft mij moeder maar lastig vallen, maar ik wil ook niet alles verbieden. Het is en blijft mijn moeder en als zij het fijn vind om met haar te praten, vind ik het goed. Ik wil haar gewoon wel in de gaten houden zodat ze niet teveel vertelt aan die psycholoog en ik dalijk ook nog kkr problemen ga krijgen daardoor. Zo een achekam die dalijk gaat snitchen ofzo. Dus ik ga nu eve kijken wat ze daar uitspookt op die event.


Aangekomen op het event stond er een dikke rij voor de deur. Ik heet piet als ik hier in ga wachten. Ik liep alle mensen voorbij en zag Nouri staan. Hij wenkte me en ik liep zijn kant op. De man die mensen aanmelden hield me tegen met zijn hand. 'Daar is de rij meneer' keek hij me droog aan. Ik keek naar Nouri. 'Hij hoort bij de beveiliging Mark' Hij keek een beetje ongelovig maar keek weer naar de lange rij. Hij knikte en liet het zo. haha flikkertje. Ik gaf Nouri een box en liep naar binnen. Het was abnormaal druk. Ik wist niet waar ik moest kijken. Ik stond ook helemaal alleen. Ik besloot Nouri weer te bellen. 'Yo kan je niet binnen zogenaamd beveiligen.' 'Ik ga het proberen fixen wacht' Even later liep hij mijn kant op. 'Hoe heb je het gefixt' lachtte ik. 'Heb gewoon eve geruild met andere beveiliger. ík knikte en keek weer rond. 'Tering, is wel groot hier, hoe ga ik haar vinden?' Hij hief zijn schouders op en keek ook rond. We besloten gewoon een rondje te maken in de zaal.

Safiya:

Ik zat aan tafel met mijn andere collega's. Het was opzich wel gezellig en heb al talloze complimenten gekregen over hoe ik eruit zie vandaag. Niet alleen van mijn collega's maar ook andere op het event. Mijn aandacht ging naar het podium waar een paar prijzen uitgereikt werden aan zorgmedewerkers. En de volgende prijs gaat naar MIRANDA van psychologenpraktijk Herkel!! werd omgeroepen. Iedereen van onze tafel keek naar Miranda en klapte voor haar. Ze liep overrompeld naar het podium om het aan te nemen. 'Bedankt allemaal, maar ik kon het niet zonder mijn team! kom allemaal even mee het podium op!' riep ze door de microfoon. We keken elkaar allemaal aan en moesten lachen. nou eigenlijk liever niet maar voorruit dacht ik..

We stonden met de groep op en stonden allemaal naast Miranda voor de foto. Zo kon ik verder ook heel de zaal zien. Het was zo groot en ik zag 100e koppen onze kant op kijken. Ik word hier echt nerveus van. Aamani daar in tegen vond het maar al te leuk. Het leek net alsof zij die prijs had gewonnen en naar iedereen zwaaide. Eenmaal weer terug op mijn plek voelde ik me weer iets minder gespannen. 'Ik ga even naar de wc' riep ik boven de muziek uit naar Aamani. ze knikte en ik stond op. Ik liep de wc in en checkte mezelf even in de spiegel. Alles zit nog goed. Na mijn wc bezoekje liep ik weer naar buiten en mijn hart miste een slag. OMG. WTF DOET HIJ HIER. 'Kiekeboe' zei Walid, de zoon van Mw elhamdi. Hij had geen zorgberoep toch? Volgens zijn moeder doet hij gewoon drugs. 'Wat doe jij hier?' vroeg ik verbaasd. 'Ik kom jou opzoeken' Zei hij. Mijn blik werd alleen maar meer verbaasd. 'hoezo?' 'Gewoon een beetje in de gaten houden' ik ging van verbaasd naar geiriteerd. wat denkt deze ventje wel niet. Mij achtervolgen. 'Ik doe gewoon mijn werk, en ik hou werk en prive gescheiden.' Zei ik geiriteerd. 'Dit is een werkevent niet?' Zei hij terwijl ik leunde tegen een muurtje. 'Dan nog is het niet normaal dat je hier heen komt om mij in de gaten te houden, wat denk je wel niet psycho' Ik wilde langs hem weglopen maar hij hield me vast bij me arm. 'Psycho niet lieve schat, wel voorzichtig aangezien mijn moeder bij jou in gesprek wil blijven' Ik keek hem doordringend aan en trok me weer los. Ik liet zo snel als ik kon naar Aamani om te vertellen wat er was gebeurd maar zag haar niet op haar plek zitten. Ik keek rond en zag dat ze los ging op de dansvloer. Ik schudde mijn hoofd en ging zitten en wachtten tot ze terug kwam. Deze meid heeft geen alcohol nodig om gek te doen. Vanuit mijn ooghoek zag ik dat hij weer kwam zitten aan een paar tafels verder. Ik voelde me bekeken. Ik keek zijn kant op en zag dat hij inderdaad zat te staren naar mij. Ik keek meteen weg en nam met moeite een slok van mijn drinken. Het liefst ging ik nu gewoon naar huis.


wordt vervolgd..

Stemmen please <3

Wat ik altijd heb gewild.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu