Deel 5

9 1 0
                                    

'Ik ga niet voor je liegen bro, ze is kkr lekker' zei Nouri. 'Ta doe normaal, je hebt een vrouwtje thuis' 'HAHHA wat dacht jij dan, dat ik het voor mezelf bedoelde? Ik zie wel hoe je naar haar kijkt.' Ik keek hem ontkennend aan. 'ga fietsen man, meh moet ik iets van haar, gare psycholoog noemt mij gewoon psycho.'Hij keek alsnog lachend mijn kant op. 'haha ja ja isgoed maat. 

Ik bestudeerde haar even van dichtbij. Dit was de eerste keer dat ik haar goed kan inspecteren. Ze is absoluut niet lelijk. sterker nog, ze is zoals nouri het vernoemd 'Lekker'                                          Maar hier moet ik toch niks van hebben.. Ik heb Samira als ik mijn behoeftes wil vervullen en dat is meer dan genoeg voor nu. Deze heeft ook nog een grote bek en luisterd niet. Heb ik helemaal niks aan. Ze stond op en ik zag dat het meisje met wie ze was ook opstond. Ze gaf haar collega's een hand en ze liep richting de uitgang. Ze keek nog een keer achterom en liep daarna door. 'Ga je er achteraan meh?' vroeg Nouri. Ik knikte en stond op. 'Heb hier toch verder niks meer te zoeken als zij hier niet is toch' hij knikte en gaf hem nog een box voordat ik ook richting de uitgang liep.


Pov Safiya

'OMG dat meen je niet!' riep Aamani nadat ik haar heb vertelt dat Walid er ook was. 'Jaa ik snap hem ook niet' 'Nee hij is zo raar' zei Aamani. ik zuchtte het uit. Ik wil heel graag mw Elhamdi verder helpen, maar niet als haar zoon steeds in mijn nek zit te hijgen.. We reden de snelweg net af en ik zag grote lichten in mijn achteruitspiegel. 'Welke mogool is dit nu weer' Zei Aamani terwijl ze naar achter probeerde te kijken. 'Ik denk dat hij dat is, hij woont hier toch ook' Zei ik. Ik herkende zijn auto ook van de laatste keer. Bij de stoplicht stopte hij naast ons. Ik keek niet eens zijn kant op. Mijn blik stond strak vooruit en deed alsof ik hem niet zag. Aamani werd gebeld. 'hoi schat' hoe was het feestje' ik herkende de stem van Mounir. 'Ja wel gezellig, we zijn onderweg naar huis' 'Ah oke, kom je' Aamani keek meteen mijn kant op. Ik hief mijn schouders op. 'moet je zelf weten' fluisterde ik. 'Isgoed, ben er met 10 min, warm alvast mijn badje op' ik moest lachen om haar. 'Ik weet niet waar die woont' 'Ik wijs je wel gewoon de weg' 

aangekomen bij Mounir stapte ze uit en bedankte ze me nog. Ik wachtte even totdat hij openmaakte en zwaaide me nog uit. Ik reed weer richting mijn huis. Weer zag ik in mijn achterspiegel dat hij achter me reed. pff wat een irritant vent is dit. En nu ga ik hem aanspreken ook. Ik stopte midden op de weg. Het was 2 uur snachts dus er reed geen schaap op de weg. Ik deed mijn raam omlaag en hij deed het zelfde. 'Wat moet je nou weer' 'Waar ga je heen, wat zit je hier allemaal rondjes te rijden' Ik keek hem scheef aan en lachtte het. 'Al blijf ik heel de fucking nacht rondjes rijden, wat BOEIT jou dat. Begrijp je niet dat dit heel raar is? 'Ik werk van 09:00 tot 17:00 op doordeweekse dagen, als je mij dan voor iets moet hebben met betrekking tot jou moeder PRIMA, maar kom mij niet lastig vallen in mijn prive leven!' Hij was even stil. 'Ga maar gewoon naar huis, ik weet dat je hier niet woont' zei die nog voordat hij wegscheurde. Mijn mond viel gewoon open. Het lijkt alsof ik tegen een muur praat. Ene oor in andere oor uit. apart ventje. Ik reed naar huis. De lamp was nog aan beneden. Ik liep de woonkamer in, wel nog met mijn jas aan. Ik weet dat ik commentaar ga krijgen op mijn outfit als yassir daar zit. Waarschijnlijk is hij het wel, Mijn moeder is nog bij oma. Ik deed de deur open en zag yassir maar hij was niet alleen. Er zat nog 2 jongens zitten naast hem. 'Ho sorry' zei ik en liep snel door naar de keuken. Ik dronk gauw een glas water en liep weer weg. 'Safiya!' riep yassir. Ik liep weer terug en stak mijn hoofd door de deur. 'Doe die deur dicht' Ik keek hem droog aan en liep weg.              Ik zat op bed en moest weer denken aan Walid. Gek ventje. Ik kleedde me om en nam snel een douche. EINDELIJK mijn bed in. 


Het was weer Maandag. Aangekomen op de praktijk zag ik mw Elhamdi al zitten in de wachtkamer. Ze gaf me een glimlach. 'Ik kom je zo halen goed?' zei ik toen ik langs de wachtkamer liep. IK deed gauw mijn jas uit en opende alles. Ik twijfel of dat ik iets moet zeggen over het event, en dat Walid daar was. Ik wil haar liever niet belasten met nog meer dingen. Ik kijk wel. Ik haalde haar binnen en zaten weer op de bank voor een gesprek. 

Hoe is het met je. begon ik 'Alhamdulilah, met jou?' 'Hamdulilah' zei ik. 'Vertel hoe gaat het nu thuis.' 'Ja gaat wel rustig, Walid is niet meer zo gespannen tegen mij en mijn dochter is gister op bezoek gekomen dus heb ik aya, mijn kleindochter ook weer even kunnen zien.' 'ah fijn, dat klinkt al positief he' 'Ja zeker, mijn man komt deze week ook weer terug, ik denk dat het wel weer onrust gaat opleveren maar ghair inshallah' zei ze zacht. ik knikte. Je weet het he, je kan me bellen als het nodig is.' zei ik. We hebben nog even gepraat over koetjes en kalfjes. 'Wanneer zullen we de volgende afspraak plannen?' zei ik terwijl ik in de agenda keer. 'Volgende week ergens?' Stelde ze voor. ' Volgende week ben ik vakantie voor 2 weken mw, het kan pas vanaf 16 mei weer.' Antwoordde ik. 'ah wollah, dat kan ik ook wel gebruiken' lachtte ze. 'Waar ga je heen' 'Spanje' antwoordde ik lachend. 'ah, met je man of..' normaal zou hier geen antwoord op gegeven hebben maar deze client is nou eenmaal iets anders. 'Nee, ik ben nog niet getrouwd. Ik ga met een vriendin/collega' zei ik. ze knikte en stond op. we namen afscheid en ik vervolgde mijn werkdag weer. Aamani kwam aan het einde van de dag langs mijn kantoor gewandeld. 'En ready of niet' Zei ze entousiast. 'Ja eve afmelden en dan kom ik.' Ik moet nog van alles halen voor onze vakantie man.' 'Ik heb gelukkig alles wel zon beetje' Antwoordde ik terwijl ik mijn jas aan doe. 'Ik ga denk ik met Mounir even winkelen een van deze dagen. Hem een beetje aandacht geven' zei ze lachend. Mounir was niet blij dat ze alleen op vakantie ging, wat ik wel kan begrijpen. Maar we doen toch niks verkeerds. Daarom doet ze nu extra lief tegen hem. We liepen samen naar de garage. 'Ze stapt haar auto in en ik de mijne. 'IK zie jou morgen schat' zei ik. ze gaf me een luchtkusje en reed naar huis net als ik ook deed. 

Pov Walid:

'Heerlijk' zei ik terwijl ik achterover ging leunen en mij handen op mij buik hield. Mijn moeder heeft goed gekookt zoals altijd. 'bsahtek' zei ze. 'Wat heb je gedaan vandaag' vroeg ik haar. 'Ik had afspraak met Safiya, beetje schoonmaken, Koken, stofzu.' ik liet haar niet uitpraten en onderbrak haar. 'Afspraak gehad?' vroeg ik geïnteresseerd. ze knikte. 'Wanneer heb je weer?' over 3 weken pas, ze gaat op vakantie'Zei ze. Ik keek haar met grote ogen aan. 'waarheen?' Ook mijn moeder keek nou geamuseerd mijn kant op. 'Spanje, meymi' zei ze lachend. 'Gewoon, is zij getrouwd of met wie gaat zij' 'masnegh (weet ik veel' vriendin ofzo' Ik bleef mijn moeder strak aankijken.'Ya vrouwen van tegenwoordig, alleen op vakantie, 3ad spanje' Mijn moeder moest lachen. 'Laat haar, vind jij dat erg meh' 'ewa safi mama' Ik stond van tafel op en ging voor de deur staan en stak een sigaretje op. Ik belde Nouri op. 'Ewaa maatje' Zei die door de telefoon. 'Hewa broer alles goed' 'Gaat zn gangetje broer' 'ewaa mlih, vind jij ook niet wat wij een vakantie verdienen' ik hoorde hem lachen aan de andere kant van de lijn. 'Is dat een ja?'


Word vervolgd..

Stemmen pleazee

Wat ik altijd heb gewild.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu