EPS 18

83 8 0
                                    

jungkook mengangkat keningnya apabila melihat yerin masih berdiri kaku memandangnya .

"cik yerin ?" sapa haneul .

yerin segera sedar dari lamunannya .

"n-nae ?" yerin memandang haneul lalu melirik kearah jungkook semula .

jungkook hanya memandangnya dengan pandangan yang tidak terlalu dingin namun tidak juga terlalu mesra .

yerin memandang tangan jungkook seketika lalu berjabat tangan dengannya perlahan .

"shall we sit ?" kata jungkook .

yerin hanya mendiamkan diri lantas duduk ditempatnya semula .

jungkook mengambil tempat duduknya lalu terlihat areum yang daripada tadi memandangnya .

"siapa ahjusshi ni eomma ?" soal areum polos .

"o-ouh...ini doktor jeon . kenalan eomma...." kata yerin sambil melirik kearah jungkook .

"ouhh , annyeonghaseyo ahjusshi ." sapanya mesra .

haneul mengerutkan dahinya pelik .

sporting pulak budak ni dengan jungkook .

"ouk annyeong . nama adik areum kan ?" soalnya .

areum mengangguk laju .

"macam mana ahjusshi tau ?" soalnya pelik .

"eomma areum yang bagitau ." balasnya sambil tersenyum .

yerin hanya memandang jungkook .

dia tidak tahu perasaan apa yang perlu digambarkan didalam hatinya .

perasaan gembira ? sedih ? marah ? kecewa ?

dia tidak tahu reaksi apa yang perlu diberikan .

..................

setelah pertemuan tersebut , akhirnya mereka telah pun habis berbincang tentang rawatan areum dan jungkook memintanya untuk datang ke hospital pada pagi esok bersama areum .

yerin tidak terlalu bercakap namun hanya menjawab setiap pertanyaan jungkook tanpa sebarang emosi .

"okay saya rasa itu sahaja untuk harini ." kata haneul mesra .

mereka semua bangun daripada tempat duduk untuk beredar .

"terima kasih ." ucap yerin pada haneul namun tidak memandang jungkook .

dia langsung keluar daripada restaurant tersebut .

jungkook hanya memandangnya pergi .

yerin-ah......

yerin memandu kereta dengan perasaan yang sebak . matanya telahpun berair namun dia cuba untuk menahan air matanya dari keluar supaya areum tidak bertanya apa-apa tentangnya .

dia hanya mendiamkan diri membuatkan areum pelik . selalunya eommanya akan bertanyakan macam-macam hal padanya .

"eomma , gwaenchannayo ?" soal areum memegang peha yerin .

"n-nae ? ahh gwaenchanna . eomma tengah fokus memandu jer ni . dah malam kan ? jalan gelap sikit ." balas yerin cuba memaksakan senyuman .

"ouh...eomma , ahjusshi tadi tu handsome betul kan ?" ujarnya .

yerin mengerutkan dahi .

"ahjusshi ? ahjusshi yang mana satu ?" soalnya keliru .

"alaa yang duduk depan eomma tadi tu . apetah nama dia areum lupa . tapi dia handsome kan ?" jelasnya .

SWEET REVENGE { JK FF | DARK GENRE } ✓Where stories live. Discover now