Bab 5

27 1 0
                                    

Harini adalah hari terakhir mereka berada di Port Dickson. Rel mengambil angin di pantai. Rel mengalihkan mukanya apabila seseorang duduk di sebelahnya.

"Hey babygirl buat apa sorang sorang hmm?" 

"Saja ambil angin" Ed mengangguk perlahan.

"Kenapa awak selalu ada dekat mana mana saja. I mean setiap kali saya keluar or what mesti ada awak?" sudah lama Rel mahu bertanya.

"Saja sebab aku taknak apa apa terjadi dekat babygirl aku" tenang Ed barkata. Dibuang pandangannya ke arah laut. 

"Apa maksud awak?" soal rel bingung. 
"Aku sukakan kau Queen erezza relia dan aku taknak ada orang sakitkan kau" sekali nafas ayat itu terkeluar. Rel terkesima.

"Aku susah nak suka perempuan. Aku benci perempuan selain mak dan adik aku. Tapi kau dah berjaya cuit hati aku sayang. Walaupun kau bukan orang pertama yang aku cinta" luah Ed. Rel masih kaku.

"T-tapi saya susah nak percaya orang." Rel bermain jari jemari nya.

"Aku betul betul sayangkan kau Rel" Rel menatap mata lelaki itu mencari kebenaran. Jelas menampakkan yang lelaki itu benar benar cintakannya. Rel tersenyum.

"Awak yakin boleh jaga hati saya?" Ed mengangguk.

"Dan yakin boleh buat saya sayang awak?" Ed mengangguk lagi.

"Walaupun saya tau awak sayang saya dengan ikhlas tapi saya cuba untuk sayang awak juga" Ed tersenyum sedikit. Rel yang melihat senyuman itu terpaku. Lesung pipit yang dalam.  Nampak tampan sekali. Ed berdehem cepat ii rel mengalihkan wajahnya. Ed tersenyum sumbing. Comel.

                                •  •  •                                        
Sudah tiga bulan berlalu. Sejak dari peristiwa itu Rel langsung tidak nampak kelibat Ed. Jujur dia sudah mula sayang pada lelaki itu. Sekarang dia sedang menduduki SPM.

"Hoi kau termenung apa" sergah Tia.

"Astagfirullah Tia terkejut aku tau tak" Tia dan Rara sudah bantai ketawa.

"Kau termenung apa Rel. Cepat lah makan kita nak masuk dewan dah ni" tegur Rara. Cepat ii dia makan dan melangkah ke dewan.

                                •  •  •                                
"Assalamualaikum mommy daddy adik dah balik" Rel terus menapak ke bilik. Pelik puansri Yoona dibuatnya.

"Ad kenapa dengan baby tu?" Ad menjongket bahu. Rel turun ke bawah.

"Baby how your exam?" soal tansri Reza.

"So far so good" jawabnya sambil menyuap nasi ke dalam mulut.

Ed pov :

Dia memicit kepala nya. Mejanya bersepah dengan file.

Klak

Ed melihat gerangan yang tak reti nak ketuk pintu.

"Kau masuk bilik aku ni kenapa?" soalnya tanpa basa basi. Ave menyerahkan satu file kepada Ed.

"Tch orang tua ni nak main dengan aku ke macam mana hmm. Syarikat dah nak bankrap pon still nak main kotor" Ed menyelak helaian demi helaian.

BAM!

Pintu biliknya dirempuh oleh Aric dan Lucas. Menajam mata helangnya menikam budak dua ekor tu.

"Lepasni kau cabut ja pintu bilik aku ni Ave" Mereka berdua menayangkan sengihan.

"Any update Eric?" Soal Ed.

"Esok last baby girl bos ambil SPM" Ed mengangguk. Dah lama tak jumpa babygirlnya.

End pov

Malam itu mereka menonton tv di ruang tamu. Rel ? Sedang mengulangkaji di biliknya. Tanpa sedar dia sudah terlelap.




-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-

Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]Where stories live. Discover now