"Biar kita tengok berapa lama dia nak sembunyikan identiti dia dari kita" kata Ed sambil menutup file bewarna biru.
Rel menerima satu notification dari number yang tidak dikenali.
"Hai dear kau tengok ni siapa? Ni leesa a.k.a kawan baik kau. Kau nak selamatkan dia? Boleh sangat. Aku bagi lokasi, kalau kau tak datang dia mampos HAHAHAHAHA"
Serta merta dada Rel naik turun kerana terlampau marah.
"Siap sedia kita serang markas black fire" Anak anak buahnya segera membuat persiapan. Kali ni dia seorang sahaja yang mengetuai kumpulannya kerana Tia dan Rara berada di London.
Erez menendang pintu markas. Nama dalam dunia gelapnya adalah Erez.
PAP
PAP
PAP"Wow tak sangka Erez sudi datang ke markas aku"
"Mana kawan aku?" Shark tergelak kuat.
"Sabar la kau nak tengok dah ke? Ha nah" muka leesa yang lebam di pipi dan juga rahang itu dipandang sayu. Tanpa melengahkan masa Erez segera mengambil pistol lalu menembak pada lutut Shark. Leesa sudah dibawa keluar oleh anak buahnya.
"Aku malas cakap banyak lagipon anak anak buah kau semua dah tumbang. So apa kata hehe" Erez menembak tepat pada dada Shark. Tanpa sempat lelaki itu membuat apa ii peluru sudah terbenam di dadanya.
"Bersihkan semua" dia melangkah keluar.
"Boss leesa bos dia tak ada dalam kereta" Bengis muka Rel ketika itu.
"Cari lokasi dia. Guna penjejak pada gelang dia" Mereka mengangguk.
Mereka memberhentikan kereta.
"Mana kawan aku?" Soalnya lantang. Dia tidak peduli asalkan kawannya selamat.
"Ada tapi kena buat pertukaran lah. Kau datang, dia aku bagi balik amacam?" Soal lelaki itu. Wajahnya ditutup dengan mask tambahan pula dia memakai topi.
"Ok boleh" tanpa berfikir panjang dia segera ke arah lelaki itu. Leesa pula diberi semula pada anak buahnya. Lelaki itu menyuruhnya memasuki kereta.
Lelaki itu memberhentikan keretanya didepan sebuah gudang lama.
Di buka mask dan topinya. Terkaku Rel.
"A-awak"
"Ye aku. Puas tipu aku hmm? Puas tipu semua orang?" soal Ed. Ya lelaki itu adalah Ed.
"A-awak saya tak ada niat nak tipu awak sumpah"
"Tch kau dah perbodohkan kan aku erezza relia" Rel memandang jejaka itu sebutir mutiara dari mata Rel jatuh.
"A- awak benci saya?" Diberanikan diri untuk bertanya.
"Kau tanya apa tadi bencikan kau? Ya aku bencikan kau sebab kau dah tipu aku hidup ii. Kau tahu tak aku percaya kan kau gila erezza relia"
Dush
Bagaikan batu besar yang menghempap dirinya. Dia memandang jejaka itu sebelum melangkah pergi dengan air mata yang tidak lepas dari membasahi pipi gebunya.
• • •
"Assalamualaikum""Waalaikumussalam ha tau pon nak balik ingat tak tahu jalan balik. Maklumlah dah jadi mafia kan. Mana tahu jalan balik" perli mommy nya. Rel terkaku. Takkan mommy nya tahu.
"Mommy adik -"
"Dah kau tak payah bagi aku alasan. Aku dah tau dah. Aku menyesal ada anak macam kau. Aku tak ada anak pembunuh macam kau. Kau keluar dari rumah ni sekarang aku taknak tengok muka kau" Potong mommy Rel. Rel terkaku sekali lagi. Dia melutut di hadapan mommy nya.
"Mommy adik minta maaf my" rayunya sambil tersedu sedan.
"Kau keluar"
"Astagfirullah sabar Yoona" Tansri Reza menenangkan isterinya. Rel mengangguk. Lalu diatur langkah keluar dari rumah. Dipandu kereta tanpa hala tuju.
-Dirumah-
Puansri Yoona tidak henti henti menangis. Inilah padahnya kalau terlebih marah. Dia risau pada satu satunya anak perempuannya yang dia ada. Tansri Reza pula setia memujuk si isteri.
"Assalamualaikum Ad. Adik kamu Ad" puansri Yoona menghubungi anaknya sambil tersedu sedan. Ad yang sedang melepak dengan Ed dan rakan rakannya bangun dari duduk secara mengejut.
"Kenapa dengan adik mommy?" Soalnya.
"Ad balik sekarang" tergesa gesa dia bangun.
"Asal Ad?" Soal Ave.
"Mak aku marah adik aku and mak aku cakap dia halau adik aku keluar dan sekarang ni ayah aku call tapi tak dapat" Ed segera bangun.
"Cepat" mereka semua bangun mengikut Ed.
Sampai sahaja di rumah mommy Ad segera memeluk anak terunanya. Sedang mereka sibuk untuk menghubungi Rel, Leesa datang ke rumah puansri Yoona.
"Assalamulaikum aunty" Leesa segera menyalam tangan puansri Yoona.
"Sebenarnya saya dah lama tahu yang erez atau Rel ni mafia" mereka memandangnya meminta kepastian.
"Arwah atuk Rel atau lebih tepat ayah kepada tuansri Reza adalah ketua bagi mafia Yakuza. Sebelum dia meninggal dia ada serahkan satu surat pada Rel. Dalam surat tu tulis dia nak Rel ambil alih mafia Yakuza. Waktu tu Rel baru tingkat 1. Mulanya Rel taknak sebab dia tak biasa dan dia suruh arwah atuk dia bagi pada Ad. Tapi arwah tak setuju. Dia kata nanti mesti Ad akan ambil syarikat daddy dia. Rel pon terima dan dia akan ambil alih pada umur 15 tahun. Sejak umur 15 tahun Rel sudah ambil alih sepenuhnya cuma dia bagi orang lain ganti dia jap sebab nak ambil SPM. Dan sekarang dia ambil balik" Leesa memandang ke arah puansri Yoona.
"Aunty Rel tak nak pon jadi mafia tapi disebabkan amanat arwah atuk dia suruh ambil alih dia sanggup ambil alih walaupun dia tahu bahaya dalam dunia gelap ni"
"Pernah sekali dia kena tembak dengan peluru beracun dia sanggup buang peluru tu tanpa ubat sebab dia nak lindungi Ad dari kena tembak" Makin basah pipi puansri Yoona dengan air mata. Menyesal dia kerana telah menghalau anaknya itu. Mereka yang lain turut berasa kesian.
• • •
Sudah seminggu Rel berada di Itali. Dia ingin menenangkan fikiran. Sudah seminggu juga puansri tidak mahu makan hanya diam di dalam wad. Dia telah dimasukkan ke dalam hospital kerana kekurangan air dan badannya lemah.Rel mendapat panggilan dari leesa.
"Hmm"
"Ok aku balik sekarang" Rel bergegas ke biliknya. Dikemas semua barang. Dia tidak balik berseorangan malah bersama anak buahnya. Dia berjalan masuk ke hospital yang ditempatkan ibunya. Ad dan kawan kawanya berada di luar wad.
"Weyh tu adik kau kan? Bergaya dowh" tidak berkelip mata mereka memandang Rel.
"Adik mana adik pergi?" Soal Ad sambil memeluk tubuh adiknya.
"Lepaslah aku rimas. Mommy aku mana?" Soalnya sambil membetulkan cermin mata. Ad terkejut dengan perubahan adiknya namun dia biarkan sahaja. Ed juga terkejut bila sifat Rel berubah sebegitu adakah sebabnya?
"Dalam" tanpa banyak kata dia melangkah masuk.
Dia melangkah keluar apabila masa melawat sudah tamat. Sewaktu berjalan ke kereta tangannya ditarik seseorang.
-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-
YOU ARE READING
Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]
RomansaQueen erezza relia gadis yang periang dan lemah lembut. Siapa sangka gadis yang perwatakan biasa itu adalah ketua mafia Yakuza. Gadis kacukan Itali dan Korea menetap di Itali atas urusan family. "A-awak bencikan saya?" -rel "Memang aku bencikan kau...