"Yeay dah habis exam. Herm pasni kitorang dah tak boleh jumpa korang lagi" tersebek sebek Aliya kawan satu kelas Rel.
"Alah nanti set time kita jumpa la dekat cafe ke mall ke apa susah" Tia memberi cadangan.
"Eh jom ambil gambar buat kenangan" mereka bergambar bersama sama.
"Ok lah kami balik dulu ye bye" mereka melambai tangan ke arah Aliya.
"Ok lah abang aku dah datang" Rel berlari ke arah abangnya.
"Abang" Ad tersenyum.
"Kita nak pergi mana?"
"Cafe" Rel mengangguk.
• • •
"Yow geng sorry lambat" Ed mengangguk. Matanya tidak lepas dari memandang wajah Rel.
Mata Rel tidak lepas memandang wajah pelayan restoran itu.
"eung lillia aniya?" Soal pelayan itu. Kesemua mereka memandang Rel.
"ne jeoneun lelliaibnida. naleul eotteohge al-a?" soal Rel dengan kerutan di dahi.
"na neun gimyu ria ya . uri neun na reul gieok haji mot hapnikka?" Dia mengenalkan dirinya.
"a, yeogiseo olae ilhaessdeon gieog-i naneyo" terangguk-angguk kepala Rel.
"geulsse, naneun gyesog ilhago sipda"
"geulae gwaenchanh-a" pelayan itu segera berlalu pergi. Adrian mengangkat kening nya."Kenal ke?" Rel mengangguk perlahan.
Ed masih merenung wajah Rel. Rel bangun dari duduknya.
"Nak pergi mana?" Rel melihat wajah abangnya.
"Tandas" Jawabnya sepatah.
Semasa dia berjalan ke tandas dia berasa dirinya diikut. Ditunduk sedikit wajahnya. Seorang lelaki berpakaian sedang berjalan kearahnya dengan pisau ditangan. Dia segera menekan butang disebalik tie yang dipakai.
"Aku rasa ada orang follow aku. Datang cepat" arah dia.
Sewaktu dia keluar dari tandas. Lelaki berpakaian hitam tadi segera menyerang dia.
"ARGHH" tangannya terkena pisau lelaki itu.
BUK!
Anak buahnya datang menghentak belakang lelaki tersebut.
"Bawak dia pergi markas"
"Young lady bila nak comeback balik?" soal Fitri anak buahnya.
"Minggu depan maybe" mereka mengangguk dan melangkah pergi. Rel mencuci tangannya yang luka. Walaupun pedih dia tetap kena cuci.
"Lamanya adik pergi tandas"
"Ramai orang tadi" mereka mengangguk dan mula makan.
"Eh rel tangan awak kenapa?" Soal Eric apabila ternampak kesan luka yang agak panjang. Rel pura pura melihat.
"Aik tadi tak ada pun bila masa dia ada?" Soalnya sambil membelek tangan kirinya.
"Adik bagitau betul ii ni kenapa ni?" Rel menggeleng.
"Tak tahu tadi tak rasa apa apa pon" tipu Rel. Rel melihat ke arah Ed. Mata helang itu menikamnya seolah olah tahu bahawa Rel sedang menipu.
"Why?" Ed menggeleng.
Malam itu rel sedang menonton drama didalam biliknya.
Klak
Adrian datang ke arah Rel.
"Adik abang nak tanya ni boleh?" Rel mengangguk.
"Adik dengan Ed ada apa apa ke?" Rel memandang wajah abangnya.
"Adik sayang dia?" Rel angguk.
"Tak apa lah kalau macam tu . Kalau betul adik sayangkan dia teruskan relay ni ok"
"Abang tak marah?" Adrian tergelak kecil.
"Buat apa abang nak marah. Ok lah dah lewat ni tidur jangan tidur lewat faham. Esok kita ada buat kenduri doa kesyukuran sikit" Rel mengangguk.
"Nite abangku yang palingggggggggggggg hensem" Ad tergelak kecil dan mengusap kepala Rel.
"Nite too my princess" Adrian menutup pintu biliknya.
-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-
YOU ARE READING
Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]
RomanceQueen erezza relia gadis yang periang dan lemah lembut. Siapa sangka gadis yang perwatakan biasa itu adalah ketua mafia Yakuza. Gadis kacukan Itali dan Korea menetap di Itali atas urusan family. "A-awak bencikan saya?" -rel "Memang aku bencikan kau...