"Assalamualaikum mommy" Rel berjalan masuk ke rumah.
"Waalaikumussalam adik sini jap" panggil puansri Yoona.
"Kenapa mommy?" soalnya setelah melabuhkan punggung di sebelah puansri Yoona.
"Adik kenal tak kawan abang yang nama Edward tu?" Rel mengangguk.
"Sebenarnya mommy berkenan lah dengan dia" Rel sudah mengerutkan dahi.
"Berkenan apa pulaknya mommy?"
"Ish berkenan nak jadikan menantu mommy lah"
"Dengan siapa nak kawin? Takkan dengan abang kot?" tak semena-mena lengannya menjadi mangsa cubitan puansri Yoona.
"Ish apa pula dengan abang dengan kamu la" ternganga Rel.
"Mommy ni merepek je dah la adik naik dulu" dia berura ura pergi.
[Ed pov]
"Bos kumpulan white shark buat kacau dekat markas kita" beritahu Ave.
"Jom" tanpa banyak cakap Ed segera melangkah dan menuju ke markasnya.
Sampai sahaja di markas anak buahnya dan anak buah white shark sedang berlawan.
PAP
PAP
PAP"Tak malu ke serang markas org hmm?" Soal Ed pada kenzo ketua white shark.
"Eh tak payah banyak cakap sekarang ni anak buah kau langgar anak buah aku" terjongket kening Ed. Dipandang anak buahnya.
"Maaf bos kitorang pergi cafe lepastu terlanggar bahu dia. Tapi kami dah minta maaf bos" terang anak buahnya.
"Tch benda ni pon nak ambil serius ke?" Kenzo memandang wajah Ed dengan perasaan marah.
"Settle kan semua" anak anak buahnya yang paham maksud bos mereka segera membuat kerja. Lucas mengheret kenzo ke dalam bilik seksaan.
"Kenzo...kenzo...kenzo...kau memang suka cabar aku kan? Benda kecil pun kau nak ambil serius. Tapi tak apa lah alang alang kau yang datang serah diri apa kata kita main je kan?"
Ed menekan butang disebalik almari. Penuh dengan peralatan seksaan.
Dia berjalan ke arah kenzo dengan memengang kapak. Di angkat kapak itu lalu memotong kaki kiri kenzo. Dicungkil biji mata kenzo menggunakan besi yang telah dibakar. Raungan kenzo tiada kesan baginya seolah olah itu adalah muzik terindah bagi dia. Dihayun besi di pipi kenzo sehingga rahangnya patah dan
BANG!
Peluru itu tepat mengenai dahi kenzo.
Diatur langkah keluar dari bilik itu dan menukar pakaian di dalam bilik khasnya.[End pov]
Rel mendapat panggilan dari Ed. Segera dia menekan butang hijau.
"Hey babygirl"
"Hmm waalaikumussalam"
"Amboi sejak bila pandai perli orang ni hmm?"
"Eh terasa ka? Tapi memang saya tuju dekat awak pun. Ni call nak apa ni?"
"Nak kau la baby girl. Siap cepat lagi 15 minit aku sampai rumah kau"
"Buat apa nak siap bagai?"
"Aku nak ambil kau bawak pergi jalan jalan la honey"
"What awak fikir sempat ke? Dah la bagi tau last minit. Ok la saya siap sekarang bhai" Rel segera menutup panggilan dan berlari ke bilik mandi. Ed pula sudah tersenyum. Mesti comel wajah babygirlnya.
Rel hanya mengenakan baju yang simple. Dikemaskan bajunya dan disikat rapi rambutnya.
PIN!
PIN!Rel mengambil beg tangannya dan turun kebawah mencari kelibat puan Sri Yoona.
"Mommy adik nak keluar dengan kawan jap" disalam tangan ibunya.
"Take care baby" Rel mengangguk.
"Sorry lambat"
"Sokay honey" Ed memulakan perjalanan.
"Awak nak bawak saya pergi mana?" Soal Rel sambil membelek telefonnya.
"Kau tanya siapa sweetie?" Rel mengerutkan dahi.
"Dengan awak lah siapa lagi?"
"Kalau cakap dengan aku pandang muka aku sayang" Rel menoleh ke arah Ed.
"Awak. Nak. Bawak. Saya. Pergi. Mana?" Ditekan setiap perkataan.
"Secret sweetie" Ed masih fokus ke hadapan.
"Awak cakap dengan siapa" ha ambik kau kali ni dia pula tanya. Ed memandang wajah rel.
"Secret babygirl"
"Rumah siapa ni?" Soal Rel.
"Rumah my parents" serta merta tangan Rel gigil.
"Kenapa datang sini?" Soalnya pada Ed.
"Kenapa kau tak suka? Lagipun aku nk kenalkan kau dekat family aku sayang"
"Owh" itu sahaja yg dapat dibalas.
"Come" Rel mengikuti langkah Ed.
"Assalamualaikum"
-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-
YOU ARE READING
Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]
RomanceQueen erezza relia gadis yang periang dan lemah lembut. Siapa sangka gadis yang perwatakan biasa itu adalah ketua mafia Yakuza. Gadis kacukan Itali dan Korea menetap di Itali atas urusan family. "A-awak bencikan saya?" -rel "Memang aku bencikan kau...