Petang itu mereka semua sibuk untuk majlis malam nanti. Ed dan kawan kawannya juga turut hadir. Rel hanya duduk di biliknya.
[ Malam ]
Selesai sahaja majlis, Rl naik ke biliknya. Ad masih berborak dengan kawan kawan nya.
Telefon milik Rel berbunyi.
"Hello"
".........."
"Kau tunggu aku datang"
"............"
"Bye"
Berdesup dia lari kebawah sempat dia mengambil topi bewarna hitam.
"Ehh baby kenapa tergesa ii ni?" Soal tansri Reza.
"Adik kena cepat. Bye my dy" dia menyalam tangan ibu bapanya.
"Kenapa dengan adik kau tu Ad risau semacam je" soal Ave.
Rel pov :
"Leesa bukak pintu ni. Ni aku" Rel mengetuk pintu rumah Aleesa a.k.a kawannya yang menetap di Itali.
Pintu rumah itu terbuka. Wajah leesa yang pucat serta rambut yang serabai.
"Masuk check semua dalam rumah ni" arah Rel pada anak anak buahnya.
(Nak tahu siapa Rel? Tunggu next chap)
"Jom pack barang kau pastu pindah rumah aku. Aku nak tengok ii kawasan rumah ni" Rel segera menapak keluar. Jangkaannya tepat. Seorang lelaki datang menyerangnya. Rel menarik mask di wajah lelaki itu. Dalam samar samar Rel dapat melihat muka lelaki itu walaupun tidak jelas.
• • •
"Assalamualaikum mommy daddy" Rel masuk sambil membuka topi di kepalanya.
"Waalaikumussalam adik siapa ni?"
"Owh Aleesa kawan adik. eomma, yeogi myeochil iss-eumyeon an dwaeyo? geunyeoui jib-eun chim-ibhaeya haessda" Terang Rel.
"ya Allah jeongmalro ya darling e ol su itseupnida" jelas riak risau di muak ibunya.
"Adik sini" Rel segera ke arah abang dan kawan abangnya.
"Tu siapa?"
"Kawan adik. Dia stay sini dalam beberapa hari sebab rumah dia kena pecah masuk. Boleh kan?" Rel memandang wajah abangnya. Terpaksa dia menipu.
"Boleh tapi kenapa adik pakai semua hitam ni?" Soal Ad musykil.
"Suka hati lah" Ad memegang tangan adiknya. Rel mendesis sakit. Ad segera menyelak lengan baju adiknya.
"Astagfirullah adik ni kenapa ni. Sampai luka macam ni. Adik buat apa. Siapa buat adik macam ni?" Rel hanya pasrah apabila disoal begitu.
"Owh ni. Dia cuba dah attack adik tapi adik elak and pisau dia terkena tangan adik"
"Are you ok babygirl?" Soal Ed risau.
"Yep no worries i'm ok" ditayang sengihnya.
"Awak ni boleh tahan kasar kan Rel. Kena macam tu pon boleh kata sikit?" Rel tergelak kecil.
"Ok la adik nak masuk tidur. Korang tidur sini eh?" Mereka yang lain mengangguk.
• • •
Awal awal pagi lagi Rel sudah keluar berjoging.
"Morning aunty. Nak leesa tolong tak?" Puansri menoleh ke arah leesa.
"Betul nak tolong?" Dia mengangguk.
"Tolong masukkan nasi goreng ke dalam bekas. Boleh?" Laju Aleesya mengangguk.
"Morning my" Ad melangkaui masuk ke dapur.
"Morning aunty" kawan kawan Ad melangkah ke dapur.
"Morning"
"My adik mana?" Soal Ad.
"Awal ii dah keluar jogging" mereka mengangguk.
"Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam ha tu dah balik"
Rel ke biliknya terlebih dahulu.
"Adik nak pergi mana tak nak makan dulu?" Rel menggeleng.
"Adik nak keluar" Ibunya mengangguk.
"Jangan lambat" Rel mengangguk sahaja.
-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-
YOU ARE READING
Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]
عاطفيةQueen erezza relia gadis yang periang dan lemah lembut. Siapa sangka gadis yang perwatakan biasa itu adalah ketua mafia Yakuza. Gadis kacukan Itali dan Korea menetap di Itali atas urusan family. "A-awak bencikan saya?" -rel "Memang aku bencikan kau...