Bab 3

31 4 1
                                    

Pagi itu Rel bersiap siap hendak ke sekolah. Dikemaskan baju sekolahnya. Diikat rambutnya dengan gaya ponytail.

"Morning mommy daddy abang" Rel mengambil tempat disebelah mommynya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Morning mommy daddy abang" Rel mengambil tempat disebelah mommynya.

"Morning baby" serentak mereka berkata.

"So how ready untuk sekolah" Rel mengangguk laju.

                                 •  •  •                                  

Semasa disekolah, Rel merayau rayau di kawasan pejabat. Reka bentuk yang mewah menampakkan lagi kemewahan sekolah ini. Mommynya sedang menyelesaikan urusan pendaftaran di pejabat.

"Ni anak saya cikgu" mommy Rel memperkenalkan Rel kepada cikgunya.

"Hye Rel, saya guru kelas kamu. Mari saya bawakkan kamu ke kelas 5 Orkid ya" Rel mengangguk.

"Cikgu kalau anak saya nakal cikgu rotan ja dia" cikgu itu mengangguk.

"Mommy balik dulu jangan nakal nakal" Rel mengangguk dan mengikut langkah guru kelas atau lebih tepat cikgu Aliyah. Sampai sahaja di kelas, Rel sudah berdebar.

"Assalamualaikum kelas kita ada budak baru"

"Hye saya Queen erezza relia binti tansri Reza rivka boleh panggil saya Rel"

"Ada apa apa nak tanya?" Soal cikgu Aliyah. Seorang murid mengangkat tangan

"Single ka taken?"

"Tak perlu tahu" tenang dia berkata.

"Baiklah Rel kamu boleh duduk disebelah Tia dan Rara. Rel mengangguk.

Setelah cikgu Aliyah keluar semua berkerumun pada mejanya.

"Rambut kau ori eh?" Rel mengangguk.

"Kau ada mix eh?" Rel mengangguk lagi.

"Yep mix Itali dan Korea" mereka mengangguk.

"Weyh Ra asal semua tengok aku?" soal rel.

"Jakun tengok kau" Rel mengangguk.

-Skip balik-

"Abang" Adrian tersenyum.

"Baby kita tak terus balik rumah tau. Kita pergi jumpa kawan abang jap boleh"

"Boleh" 

Adrian meletakkan kereta di tempat letak kereta berhadap dengan cafe.

"Yow geng sorry lambat aku ambik adik aku dulu" mereka mengangguk.  Muka rel berubah tona. Lelaki itu. Kenapa harus berjumpa dia lagi. 

"Hey babygirl we meet again" bisik Ed. Rel segera mendapatkan abangnya. Mata Ed tidak lepas dari memandang wajah Rel. Itu membuatkan rel tidak selesa.

"Ehem eh Adrian lama i tak jumpa u. U sihat? " Soal perempuan tersebut.

"Hmm aku sihat" jawabnya datar.

"Muka abang yang macam ni pon ada orang minat eh?" Bisik Rel sekadar ingin mengusik. Terus pipinya dicubit.

"Aaaa sakit lah bodoh bengap anak hantu" tanpa sedar dia tercarut. 

"Eh adik u ke comel nye btw i tak boleh lama bye sayang" Adrian membuat muka menyampah.

"Btw i tak boleh lama bye sayang" ajuk Rel lupa sebentar lelaki itu berada di depannya. Sekali lagi pipinya dicubit.

"Aaaaa hoi cibal bangang bengap bodoh pipi jangan main la tau la tak dak pipi" dia mengusap pipinya yang berasa sakit.

"Kata apa tadi?" Soal Adrian.

"Tau la tak dak pipi"

"No bukan yg tu" Rel berfikir terus dia menekup mulutnya.

"Tak sengaja. Cepat boleh tak org lapar ni, adik sepak terguling nanti" Rel mengangkat wajahnya. Tap mata mereka bertembung. Ed tersenyum sinis. Kawan kawan Adrian hanya tersenyum.

"Abang minah kipochi tu sapa awek abang eh? Tapi kan muka abang yang macam mangkuk jamban tak siap ni pon ada org nak eh" tanya Rel bersahaja. Kawan ii Adrian sudah tergelak.




-TBC-
-Jangan lupa vote hehe 💅-

Kekasih Hati Mr.Mafia [OG]Where stories live. Discover now