3 jaar later

101 6 0
                                    

*rob en Tess zijn nu 18, Koen, Milo en Anouk zijn 19, Raoul en Matthy zijn 20 ze doen allemaal dezelfde opleiding.  Tessa is 5 jaar en gaat naar groep 2, Julia is 9 jaar en gaat naar groep 6, Nick is 14 en gaat naar de tweede klas van kader. Bram is 52 en is ziek en heeft niet lang meer te leven is hem vertelt, Rob weet dat niet en Nick zorgt nu voor Tessa en Julia en hun vader.  *

Rob woont samen met de andere (Tess, (waarom dat wordt nog later duidelijk)Koen, Anouk, Milo, Raoul en Matthy. De laatste keer dat Rob bij zijn pleeggezin was is al 8 maanden geleden. Ze wonen samen in Eindhoven!!)

POV Rob

Ik zit samen met Koen, Milo, Matthy en Raoul op te nemen als ik wordt gebeld door Nick en ik neem op en ik loop even snel naar de gang en ik hoor hem huilen. En ik vraag wat is er? Papa was ziek en is 4 minuten geleden overleden zegt hij en ik hoor een dokter op de achtergrond. Is er een dokter bij je vraag ik Ja wil je haar spreken vraagt hij huilend. Ja graag zeg ik. Hé Rob zegt de dokter. Hoi wat is er precies gebeurdt ik ben hun pleegbroer en ik wist niet dat hij ziek was zeg ik. Hij had iets in zijn nier wat wij niet konden oplossen en hij zou binnen 3 maanden dood gaan en hij is net overleden zegt de dokter. Oh oké waar bent u dan kom ik er even naar toe voor de 3 kids zeg ik met tranen in mijn ogen. Bij ziekenhuis ********* zegt de dokter oké ik kom er aan zeg ik. En ik loop terug en ik zeg er is wat gebeurt en ik moet nu gaan ik bel jullie er wel later over. Isg goed Rob zeggen ze en ik loop naar mijn auto en ik rij naar dat ziekenhuis. Als ik er ben zie ik Nick staan en ik loop snel naar hem toe en ik vraag waar zijn Julia en Tessa. Nog op school die weten het nog niet ik wou wachten op jouw. Ik ben de les uit gebeld omdat de school wist dat het niet goed ging met mijn vader en ik was toen snel naar het ziekenhuis gebracht door een docent zegt Nick. 

Oké dan halen we die zo op en vertellen we het en dan kijk ik wel of jullie voor nu dan met mij mee kunnen, ik wil eerst nog een dokter spreken, weet jij waar papa nu ligt zeg ik. Ja kom maar mee volg mij maar zegt Nick. En we lopen daarna toe en ik zeg hoi ik ben de pleegbroer van hem en dit is mijn pleegvader die net is overleden. Oh hoi meneer u wist niet van de situatie van uw pleegvader af vraagt een dokter. Nee mij was niets verteld zeg ik. De rede was dat ze jouw geen zorgen wouden opleggen zegt de dokter. Ja begrijp ik na het gebeuren van 1 jaar geleden, alleen dit kwam zo onverwachts zeg ik. Ja dat begrijp is ook wel zegt de dokter. Nick zullen wij Tessa en Julia ophalen vraag ik aan hem. Ja isg zegt hij. En we lopen naar de auto en ik rij naar de basisschool van Tessa en Julia. Haal jij Julia dan doe ik Tessa vraag ik aan hem. Ja isg leg het dan wel uit aan de docent zeg ik. Ja doe ik. En ik loop naar de klas van Tessa en ik doe de deur open en ik loop naar de docent en ik leg het uit en daarna zeg ik Tessa je mag met mij mee. Oké zegt ze en ze pakt haar spullen en ik til haar dan op en ik loop met haar naar de plek waar Nick en ik hadden afgesproken en Nick staat er al en die zegt ze wou me niet geloven wil jij het even doen en ik zeg ja isg en ik geef Tessa aan Nick en ik loop naar Julia's lokaal en ik loop naar de juf en ik leg het en ze zegt nee ik geloof het niet en ik zeg: Hun vader was al 3 maanden ziek, ik wist er niets van waarom zou ik liegen dat hij dan vandaag is overleden, waarom ben ik dan hier anders, ik was anders aan het opnemen met mijn vrienden. Oké ik geloof het neem Julia maar mee en ik zeg Julia kom maar mee. Waarom zegt Julia. Er is wat gebeurdt en je komt vandaag niet meer mee zeg ik. Wat is er gebeurd vraagt ze. Dat leg ik zo uit als we bij Nick en Tessa zijn zeg ik. Oké zegt ze en ze pakt haar spullen en loopt met mij mee. En als we bij Nick en Tessa zijn zeg ik Tessa en Julia Papa is overleden. Wat waar moeten wij nu heen dan zegt Julia. Ik ga zo met mijn vrienden bellen en dan ik leg het uit, wss kunnen jullie dan met mij mee we gaan zo naar jullie huis dan kunnen jullie koffers in pakken en ik bel mijn vrienden zeg ik. Oké zeggen hun. Tessa is aan het huilen en die pak ik op en ik knuffel haar. Julia is geschrokken maar ze zag het aankomen. En we lopen naar de auto en ik rij naar hun huis en mijn ouderlijk huis. Als we daar zijn bel ik Matthy en ik leg alles uit en ze mogen met mij mee en we kijken wel hoe en wat met slapen. Oké jullie mogen met mij mee roep ik en ik help Tessa met haar koffer in pakken. 

*jaja ik ben weer begonnen met dit verhaal. Ik wil dit verhaal beter afmaken omdat ik niet trots ben op hoe ik het heb af laten lopen. En ik dat dit idee al een tijdje*

Bankzitters, School En FamilieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu