Sahte arkadaşlıkları nasıl anlarsınız?

38 36 2
                                    

Dışlanma hissinin kötü olduğu kadar sahte arkadaşlarınızı bilmek dahada kötüdür. Anlamak için bir çaba göstermeye gerek yok aslında. Sizi sevmeyen bir arkadaş davranışlarından her şeyi belli eder. Mesela üçlü arkadaş grupları... Bence en kötüsü. Her zaman üçlü arkadaş grubunda birisinin arkasından konuşulur. Bunu yaşadığım için gayet iyi biliyorum. Arkadaşlıklar bence iki kişi olmalı. Ortama bir üçüncü kişi girdiğinde artık o arkadaşlık sahte olabiliyor.

En önemlisi sizi oldukları ortamda çağırmıyorlarsa ve işleri düştüğünde size yakınlaşıyorlarsa onlardan uzaklaşın. Sizi hiçbir zaman aramazlar. Ancak işi düştüklerinde ya da bir şey istediklerinde ararlar. İşte sahte arkadaşın belirtileri.. Kullanılmak.

Bunu en önemli sebep olarak görürüm. Gerçek arkadaş olabilmek için bir şey yapabilmeye gerek yok. Ya da size yakın olmaları için becerikli olmanıza da gerek yok. Yeter ki kendinizi kullandırtmayın. Bu en önemlisi. Onlara bu fırsatı vermeyin. Yardımlaşmak ve kullanılma farklı alanlarda. Yardım etmek bambaşkadır, kullanılmak ise bambaşka.

Kendinizi bir ortama girmek için değiştirmeyin. Onlar sizi bu halinizle sevsin. Sizi sevmeleri için bakımlı olmanız da gerekmiyor. Eğer sizi yanınızda tutmak için sebep arıyorlarsa bu gerçek arkadaşlık değildir. Çünkü gerçek arkadaşlar bir sebep aramadan sizinle yakın olurlar. Bir sebep bulmazlar.

Bu yüzden arkadaş edinirken de 2 kere düşünün. Güvenilir olduğundan emin olun. Çünkü aranız az da olsa bozulduğunda sırlarınızı tek tek ortaya dökebilirler. Bırakın yaşadıklarınız içinizde kalsın. Yazın bir kağıda, dökün içinizi... Bazen bir kâğıt parçası bir dosttan daha değerli olabiliyor.

KIRIK KALPLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin