Tütsüler İslamiyet'te günah mı?
İslam tarihinde tütsünün önemli bir kullanım alanı bulunuyor. Hz. Muhammed özellikle Cuma ve bayram namazları öncesinde camileri ve ibadet alanlarını buhur tütsüsü ile tütsületerek hem varsa kötü kokuyu uzaklaştırmak hem de hoş kokulu bir ortamda ibadeti gerçekleştirmek için tütsületirdi. İslam dininde ibadet için değil de güzel kokusu için kullanılan tütsü; cenazelerden sonra, Kâbe'de sıkça kullanılırdı.
Tütsüler ve Özellikleri
Adaçayı Tütsüsünün Faydaları:Enerji temizliğinde kullanılır.Ruh halinizi iyileştirir.Stresi azaltır.Odaklanmayı arttırıcı etkisi vardır.Kötü ruhları ve kötülükleri uzaklaştırdığına inanılır.Negatif iyonlar yayar ve ortamdaki pozitif iyonları nötralize eder (pozitif iyonlar: toz, kir, evcil hayvan tüyü vb.)Ruhu arındırıcı etkisi vardır.Manevi bir araçtır, dini ritüellerde kullanılmasının sebebi budur.Lavanta Tütsüsünün Faydaları:Negatif enerjiyi uzaklaştırır.Nazara karşı koruyucu olduğuna inanılır.Sedatif etkisi vardır, uykusuzluğa iyi gelir.Şifa vericidir.Ferahlık hissi verir.Alerji sorunu olanlar için iyileştirici olabilir.Nefesinizi açar, kokusu oldukça etkili ve keskindir.Üzerlik Otu Tütsüsünün Faydaları:Tıpkı lavanta gibi nazara karşı koruyucu olduğuna inanılır.Anadolu'da yüzyıllardır nazar kovucu olarak kullanılır.Nezle, grip gibi hastalıkları iyileştirici ve koruyucu olduğu bilinir.Burun tıkanıklığına iyi gelir.Kadınlarda âdet kanamalarında söktürücü etkisi vardır.Kaliteli bir uyku için üzerlik yakılır.Baş ağrılarına iyi gelir.Palo Santo Tütsü FaydalarıKokusu sayesinde ruh halinizi iyileştirir.Kötü enerjiyi uzaklaştırır.Reiki, yoga, meditasyon ve Pilates öncesi kullanımı hem odaklanmayı hem de esnekliği arttırır.Baş ağrısını geçirmeye yardımcı olur.Kahve ile iyi gider 🙂Antiseptik özelliği sayesinde bakteriler ve mikropları uzaklaştırır.Doğal sinek kovucu özelliği vardır. Haşereleri uzaklaştırır.
Tütsü Nazara İyi Gelir Mi?
Anadolu'da nazar için yüzyıllardır kullanılan bir tütsü: . Anadolu çoraklarında yetişen bu bitki yakıldığında bir inanca göre nazara iyi geliyor, kötülükleri, kötü kaderi, kötü ruhları ve uğursuzluğu uzaklaştırıyor. Elbette tamamen inanç meselesi ama atalarımız yanılmış olamaz, değil mi? Defne yaprağı, lavanta, adaçayı, üzerlik otu nazara karşı en çok kullanılan bitki tütsüler arasında.
Tütsü Ne Zaman Yakılır?Kendinizi yorgun hissettiğinizdeHuzursuz hissettiğinizdeZihninizi boşaltmak istediğinizdeOdaklanma gerektiren anlardaEvinizin havasını değiştirmek istediğinizdeYas tutmak istediğinizdeKötü bir olayın arkasındanKırılan bir eşya veya bir gergin bir tartışmanın sonrasında
(www.hellominaste.com)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Psikoloji ve Güçlerimiz
RandomBeyin ve inanç ile yapılamayacak iş olmadığına inanırım. Bu kitapta ise size bildiğiniz ya da bilmediğiniz çok fazla inanç metodu ile burnunuzdan saçınıza,dudaklarızdan gözünüze kadar her özelliğinizi (fiziksel ve kişisel)değiştirme imkanı sunarak s...