12.Başa konsa, gölgesi düşse Hüma'dan bilinen talih
Kumay veya Umay kuşu. Cennet kuşu olarak tasvir edilen Hüma, çok yükseklerden ve hiç dinlenmeksizin uçabilen, ayakları asla yere değmeyen efsanevi bir yaratık. Eskiden hükümdar ölünce halk bir meydanda toplanır, Hüma'nın başına konduğu ya da gölgesinin düştüğü kişiyi tahta geçirirmiş. Hüma'ya "devlet kuşu" "talih kuşu", hükmdara da "hümayun" denmesinin işte asıl kaynağı bu
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
13.Neanderthalin hafızamızdaki mirasçısı Garmakoçi
Laz halkının vücudu kıllarla kaplı, uzun boylu, insanla maymun arası orman adamına verdikleri isim. Mitolojilerinin aynı olması nedeniyle Lazlarla akraba oldukları kabul gören Gürcülerde Oçokoçi adıyla biliniyor. Megrelya'da Oçhokoçi denen bu yamyam yaratık pek çok masal ve efsanenin baş kahramanı ve bir cadının kocası.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
14.Issız yerlerin ruhu Gulyabani
İnsan yediği düşünülen kocaman, uzun sakallı, asalı bir dev olarak tasvir edilir. Oysa bazı Türk halklarına göre, her zaman kadın kılığındadır. "Guleybanı" ve "Aleybanı" olarak anılır. Araştırmacıların eski Arap rivayetlerine dayandırdığı, vücudu tüylerle kaplı, pis kokulu bu acayip varlığın ayakları terstir. Aman ırakta kalmayın! Çünkü dağ yamaçlarında ve kimsenin olmadığı çöllerde akşamüstü ortaya çıkarmış.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
15.Enkebit
İç Anadolu'ya özgü doğaüstü bir varlık. Anlatılara göre; İnsanları uykudayken boğazlayarak öldürmeye kalkan Enkebit'in sağ elinin ortası deliktir, başında da altın bir fesi vardır. Başındaki fesi alabilen kişiye zarar veremeyeceğine inanılır.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
16. Kendisini yakalayabilene altın veren Hıbılık
İnsanın göğsüne oturur ve nefesi kesilip ölene kadar boğazını sıkar. Hıbılık kimi basarsa, o insan yerinden kıpırdayamaz, dili tutulur. Enkebit'le benzer bir biçimde Hıbılık'ın da başında sihirli bir börk (şapka) vardır. O şapkayı çalabilen kişinin zengin olacağına inanılır.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
17.Sidikten Korkan Hınkır Munkur
Yakaladığı insanları önce boğarak öldüren sonra da yiyen bir canavar. İnsana benzer fakat karnında bulunan bir kesenin içinde yavrusunu taşır. En korktuğu şey üzerine işenmesi olan Hınkır Munkur'u gördüğünüzde hala korkudan altınıza yapmamışsanız, bununla tehdit etmeniz kaçması için yeterli.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
18.Ateşten korkan Hırtık
Üst kısmı insan, alt kısmı hayvan, bedeni tüylerle kaplı, ayakları ters kötücül cin. Fırat Nehri'nde yaşadığı kabul edilir. Ateşten korkan Hırtık, karanlıkta ortaya çıkar. Kılığına girdiği kişinin yakınlarıyla konuşarak onları akarsu kıyısına götürür ve boğar. Geceleri at çalıp, sabaha kadar onları yorar. İnanışa göre; ata tutkal sürülünce, yapışan Hırtık'ın yakasına iğne takabilen kişi onun sahibi olabilir.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
19.Türk Zombie'si, ölülerin eşkiyası Hortlak
Gece mezardan kalkan, sırtında kefenle dolaşan yaşayan ölüler. Kızdıklarına sataşırlar, hızlı koşarlar, ata binebilirler, silah kullanabilirler, istediklerini döverler, sevdiklerini kaçırırlar, ev basarlar, yol keserler. Hortlak saldırısından korunmak için mezarlık yakınlarından geçerken dua okunur. Halk inancına göre birinin hortlaması uğursuzluktur, kesin ahiretten kovulmuştur.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
20.Nesnenin içindeki gizemli güç: İççiEskilere göre, her dağın, akarsuyun ve ormanın koruyucusu vardır. Bunlar iyilikseverdirler ve insanlara yardım ederler. Karşılığında da saygı beklerler. Bulundukları yerin temizlik ve güvenliğine çok önem verirler. Hatta insanlara örnek olmak için bu titiz ruhların temizlik yaptıkları bile görülmüştür.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
21.Köpekbaşlı insansı İtbaraklar
Türklerin sürekli savaşa tutuştukları, "çok tüylü köpek" manasına gelen İtbaraklar, Oğuz Kağan destanlarına göre kuzey-batıya doğru uzanan karanlık ülkelerin içinde yaşarlardı. Destanı okuyanlar bilirler; Oğuz Han, İtbaraklara karşı bir akın yapmış fakat yenik düşüp, dağlardaki bir nehrin ortasında kalan küçük bir adacığa sığınmak zorunda kalmıştı.
.
.
.
‧͙⁺˚*・༓☾ ☽༓・*˚⁺‧͙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Ficción históricaMerhaba! Ben Laviniaarmin.Kadim uygarlıkların sözlü edebiyat geleneğinin bir parçası olan mitoloji hakkında bilgi edinmek mi istiyorsunuz. O zaman doğru yerdesiniz. Umarım beğenirsiniz. ✨ • • • Başlangıç: 24 / 09 / 2021 Bitiş : ??/ ??/ 20...