Kuchisake-onna (口裂け女), 1979 yılının ilkbaharından yaz aylarına kadar Japonya'da yayılan ve toplumda sorunlara dahi sebep olan bir şehir efsanesidir. 2004 yılında Kore'de de popülerlik kazanmış olan bu efsane Çin’de de ünlüdür.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
Efsaneye göre ağzını tamamen gizleyen bir maske takan genç bir kadın, okuldan eve dönmekte olan bir çocuğa "Ben güzel miyim?" diye sorar. "Evet, güzelsin." cevabını duyduğunda "Peki ya şimdi?” diyerek maskesini indirince ağzının kulaklarına kadar yarık olduğu görülür."Hayır, güzel değilsin." cevabını aldığında ise çocuğu bıçak veya makas saplayarak öldürür.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
Bu şehir efsanesi, ülkenin dört bir yanındaki ilkokul ve ortaokul öğrencileri arasında büyük bir korkuya neden oldu. Birçok polis arabasının sevk edilmesine ve öğrencilerin okuldan eve toplu halde dönmesi gibi durumlara neden olan efsane halk arasında paniğe yol açtı.
Söylentiler ilk olarak 1978 yılı aralık ayında Gifu vilayetinde başladı.26 Ocak 1979 tarihinde Gifu Nichinichi Shimbun gazetesinde yayımlanan bir haber ile medyada ilk kez yer aldı.
Daha sonra 29 Haziran 1979 tarihli "Shūkan Asahi" (Haftalık Asahi) gazetesinde yayımlanan bir makalede, 1978 yılı aralık ayında Gifu vilayeti, Motosu ilçesi, Shisei mahallesinde yaşlı bir çiftçi kadının evinin dışarısındaki tuvaletteyken Kuchisake-onna'yı görüp korkuyla kaçarken kalçasını kırdığı söylentisine yer verildi.
21 Haziran 1979'da, Himeji şehrinde 25 yaşındaki bir kadın Kuchisake-onna kılığına girip etrafta dolaştığı için silah bulundurma kanununu ihlal ettiği şüphesiyle tutuklandı.
Aralık ayından itibaren ülke çapında yayılan söylentiler Ağustos 1979'da hızla azaldı. Bunun sebebinin yaz tatilinin başlamasıyla öğrenciler arasındaki bilgi alışverişinin ve ağızdan ağıza yayılan söylentilerin durması olduğu düşünülüyor.
✿✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*
Yoldan geçen biriyle karşılaştığında tepkisi
Kulaklarına kadar yarık olan ağzıyla yoldan geçenleri yer veya bir yerlere kaçırır.
"Yoğurt ister misin?" diye sorar. "Hayır." diye cevap verirseniz, sizi yer.
Yoldan geçenin omzuna dokunur. Dikkatsizlik edip dönerseniz, bıçaklar. Sağ omzunuza dokunduğunda sola, sol omzunuza dokunduğunda sağa dönerseniz ondan kaçınabilirsiniz.
‧͙⁺˚*・༓☾ ☽༓・*˚⁺‧͙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Ficción históricaMerhaba! Ben Laviniaarmin.Kadim uygarlıkların sözlü edebiyat geleneğinin bir parçası olan mitoloji hakkında bilgi edinmek mi istiyorsunuz. O zaman doğru yerdesiniz. Umarım beğenirsiniz. ✨ • • • Başlangıç: 24 / 09 / 2021 Bitiş : ??/ ??/ 20...