Utópia. Milyen hangzatos név, nem igaz? És találó is! Az emberek egyenlők és boldogok. Mindenkinek megvan mindene! Nincsenek legyőzhetetlen betegségek! A levegő tiszta. Senki sem éhezik. Igazi paradicsom! Wolfgang boldog volt, hogy ebben a csodálatos országban élhet.
A munkája egy igencsak új keletű dolog volt, még az utópiai emberek számára is. Álomelemző volt. Nem, ez nem ugyanaz, mint az álomfejtő. Sőt! Mikor Utópia anyavilágában átvették a tudósok a hatalmat, a szkeptikusok száma az egekbe nőtt és az álmokból való jövendölés más babonákkal, valamint a vallásokkal együtt érdekes történelmi lábjegyzetté degradálódott. Ezzel szemben az álomelemző egy megbecsült szakma, a pszichológia egyik új irányvonala volt, melynek Dr. Wolfgang Campbell közismert képviselője volt!
E tudományág célja: egy egyed pszichológiai vizsgálata álmain keresztül. Ez persze nem úgy nézett ki, hogy a páciens elmesélte az álmait (bár erre is sor került), hanem egy gép segítségével látni lehetett azt, amit az alany lát az álmaiban. A pácienst alvás előtt rákötik az álomrögzítő gépre. A gép két monitorának egyikén megjelent, amit az alany elméje létrehozott a REM fázis ideje alatt.
Egyik nap Wolfgangnak egy nagyon befolyásos páciense akadt: Dr. Wildmaker. A vezér tanács egyik tagja volt ő, a főtaláló Leo Deus egyik legfontosabb embere.
- Üdvözlöm Dr. Wildmaker! Miben lehetek szolgálatára? – köszöntötte udvariasan Wolfgang.
- Rémálmaim vannak Dr. Campbell! Minden este. - mondta karikás szemekkel a kialvatlan lángelme.
- Értem. Emlékszik arra, hogy ezekben a rémálmokban mi történik?
- Csak halványan. Először kellemesen indul aztán valaki, vagy valami üldöz. Mikor alszom éles az egész, de amint felébredek, már csak a kellemetlen, fojtogató érzésre emlékszem.
- Értem. Mióta vannak rémálmai?
- Nagyon régóta. Nem is tudom mikor volt utoljára ténylegesen pihentető az alvás.
- Miért nem jött akkor korábban? Az ajtóm mindig nyitva áll a betegek előtt!
- Kérem, ne nevezzen betegnek! Meg amúgy is, ódzkodtam attól, hogy valaki alvás közben a fejemben turkáljon.
- Ne aggódjon Dr. Wildmaker! Engem is köt az orvosi titoktartás! Senkinek nem fogok beszélni a látottakról, senkinek nem fogom megmutatni a felvételeket és amint végeztünk a terápiával véglegesen törlöm. Persze kivételt képez, ha maga meg akarja tartani. Ekkor átadom a felvételt zokszó nélkül és természetesen nem fog másolat készülni róla.
- Nem is tudom. Eléggé bizalmatlan vagyok. Igazából csak az egyik unokám noszogatása miatt vagyok itt. Talán hiba volt eljönnöm...
- Várjon Dr. Wildmaker! Ha már befáradt a rendelőmbe, hiba lenne kihagynia a lehetőséget! Ne bizonytalanítsák el a félelmei! Adjon egy esélyt a módszeremnek, meglátja, jobban fogja magát érezni. És utána felírhatok pár álomkontroll kapszulát is!
- Nem lehetne egyből azzal kezdeni?
- A kapszula önmagában csak egy bizonyos fokig segít. A rémálmok megszűnnek, de az azokat okozó pszichológiai teher talál magának más utat, hogy a tudatalattin keresztül kárt tegyen a be... akarom mondani a páciensben.
- Tehát a pirula csak akkor hatásos, ha befekszem a masinájába és hagyom, hogy vizsgálgasson.
- Pontosan Dr. Wildmaker!
Az öreg tudós sóhajtott. - Jó, legyen. Mi baj történhet?
Wolfgang átvezette Dr. Wildmakert a gyakorlati terembe. Ebben a teremben egy ágy volt s közvetlen mellette állt a gépezet. Az öreg doktor kényelembe helyezte magát. Míg feküdt az ágyon, az álomelemző ráadta fejére a VR szemüvegre emlékeztető sisakot. Kételkedett abban, hogy egy ilyen otromba sisakkal a fején sikerülni fog elaludnia. De a gép kellemes masszírozásának hála, rögvest ellazult és elaludt.
ESTÁS LEYENDO
Korcsvilág meséi
FantasíaKorcsvilág meséi egy olyan novellagyűjtemény, mely az azonos című hangjáték sorozat világában játszódik, de nem köthető szorosan Milo Waukegan és Pamacs kalandjaihoz. A novellák nem titkolt célja az, hogy megismertesse Korcsvilágot új emberekkel, va...