A Vállfa Na Meg A Kabát

54 9 0
                                    

Belépve az ajtón körülnézek. Látom a konyhát, nappalit, a szobámat és balra nézve a fogast. Lóg rajta sál, sapka, és kabát. A kabátot vállfa tartja. Gondolataim szerint a kabát én vagyok, a vállfa pedig te. Megtartasz, míg én lógok és húzlak lefelé. Eltörött. A vállfa tartója megrezgett, majd a földre hullott, a kabáttal együtt. Piszkos lett. A ruhadarab ugyancsak nem érdekel, hisz van mosógép, úgyis tisztára mossa majd valaki... Úgyis tisztára mos valaki. Azonban a törött vállfa is javítható, mégis nyoma marad. A szíved is összeragasztható, de a repedés, a gyógyulás helye maradandó. Nem is tudom, a filozófia nem épp az asztalom, elvégre nézzünk rám. Gimnazista diák vagyok, szabadidőmben pedig koffein-vámpír. Ha tudok, mindig káros dolgot fogyasztok úgy, ahogy a kabát koszos lett. A padló talán a koffein. Vagy épp más, ami árt nekem. A vállfa vigyázott, hogy a ruha nehogy koszos legyen, mégis tönkrement ezzel veszélybe sodorva mindkettejüket. Meg is lett az eredménye. Tán te is ilyen vészesen próbáltál óvni mindentől, amiben jelenleg mocskolódom? Fura elgondolás. Placcs, gyomrom tartalma a padlón landolt. A túlgondolás gyomorforgató számomra, vissza is köszönt, amit bevittem a szervezetembe. S lám, nem csak a föld lett olyan, a kabáton is megjelent pár foltban a hányás. Még egy ok a koszra. Remélem a mosógép kimossa. Remélem a mosógép kimos engem.
Felszedem a vállfát. Két darabra tört, amivel felakasztod és ami megtartja az adott ruhadarabot. Javítható, de nekem javíthatatlan. A benti szemetesbe dobtam. Lehetséges, hogy téged is így raktalak ki. Eltörtél, s csapás szerűen úgy éreztem semmi szükségem rád, mert használhatatlan vagy. Tévedés. Undorító tévedés, aminek nincs visszafordítója, hisz a szemetet a kukás, téged az élet vitt messzebb tőlem. Felemelem a kabátot. Bűzölög, mégis úgy vélem még hordható, így egyenesen a fürdőszobáig meg sem állok. Berakom a mosógépbe. Te eltörtél, én tiszta lettem. Mégis fordítva volna tán a szabályos, de az élet nem épp az igazságról szól. Filozófia est, mi? A francokat, csak egy törött tárgy és egy koszos ruhadarab. Megyek, s lefekszem, szükséges kipihennem a koffein bódítását, hiába nem alkohol.

PárszázasokOnde histórias criam vida. Descubra agora