- you're my happiness, forever and ever -
USAI mandi, dayyan membawa damien turun kebawah. Mereka menuju ke dapur dan terlihat sang wanita yang disayangi sedang berperang dengan kuali. eh ayat aku mcm HAHAHAH.
"mama!" Damien menjerit dari gendongan dayyan.
Arisha memusingkan badannya lalu tersenyum, api ditutup. nasi goreng dicedok lalu di letakkan ke dalam mangkuk.
mangkuk dibawa ke meja makan, dayyan dan damien pula telah berada di kerusi meja makan Itu.
"wowwww! anyak nye makan!" tangan ditepuk tepuk. elele comel lah awuck.
"Damien nak makan cereal ke nak makan nasi goreng?" Arisha bertanya.
Damien mengetuk jari didagu, seolah memikir.
"Damien nak nasi goyeng lah !, nanak makan cereal"
Arisha mengangguk lalu meletakkan nasi kedalam pinggan damien dengan kuantiti yang sedikit. tapi takde lah sikit sangat. eh.
dayyan juga dicedokkan nasi kedalam pinggan.
"Thankyou sayang" sudu diambil lalu ia menyuapkan nasi Itu kedalam mulut.
arisha hanya mengangguk.
"Mama! nanti jom kita egi mah tok mah. damien nak umpa aris engan misha" damien berkata kepada Arisha.
"damien nak jumpa aris dengan misha ye? lunch nanti kita pergi ya"
damien menunjukkan Ibu jari nya lalu menyuapkan nasi kedalam mulut Itu.
D.A
KERETA diparkir elok di hadapan rumah agam milik dato amran. pintu dibuka dari sebelah pemandu.
Dayyan berjalan menuju ke tempat duduk belakang dimana tempat damien sedang berada, tali pinggang yang terlilit di badan damien dibuka.
damien merentangkan tangan nya, menandakan supaya dayyan mengangkatnya.
"aishh, manja eh" terus badan montel damien diangkat sebelah tangan kiri. lalu pintu ditutup dengan tangan kanan. hot bebeh, eh ghisau.
damien memeluk leher milik dayyan. mereka terus berjalan menuju ke dalam rumah, pintu diketuk beberapa kali.
"assalamualaikum"
Pintu dibuka terlihat Datin Aishah membuka pintu Itu. terus sahaja Datin Aishah memeluk tubuh anak perempuan nya.
"waalaikumussalam, adik lama tak balik sini ye" arisha membalas pelukan Itu.
"sorry lah mama, busy sikit"
pelukan dileraikan, Datin Aishah memandang ke arah dayyan. mata nya terus terlihat damien yang sedang bermain dengan pipi dayyan.
AISH WHY YOU COMEL SANGAT HA BUDAK?! AKU GEGET KO KANG!
k author dah dilepaskan ke wad hospital tanjung durian.
"eh cucu tok ma" pipi damien dicubit cubit nye.
"tok ma, angan main cubit cubit. nanti pipi damien akit tau" jaru terlunjuk dihayunkan depan dan belakang.
"oh yeke, sorry sorry tok ma ter excited sikit" damien terus memeluk badannya. Mulut dimuncung.
"alololo, kenapa lah hero papa ni muncung muncung hm. bukan boy lah kalau main muncung muncung ni" muncung damien dicubit perlahan.
"eh damien boy lah" terus sahaja muncung Itu ditarik balik.
"ha macam tu la, baru macam boy. kalau muncung nanti jadi gegirl. damien nak ke?" Arisha bertanya .
tapi kan korang...
dayyan lagi teruk, sampai nangis nangis kannn...
sape sokong author boleh comment di tepi.
"damien nanak jadi gegirl, damien nak jadi boy" terus sahaja kepala Itu diusap.
sedang mereka mengsenyum, kedengaran bunyi kambing memanggil di dalam rumah. eh I means orang lah...
"ui yang diluar, taknak masuk ke dalam ke? yang didalam ni dari tadi menyaksikan drama yang diluar!" Kedengaran suara Ariq menjerit .
ghisau lah ariq....
"eh yang didalam, boleh diam tak ha! sebok je engko yang didalam pon! " Datin Aishah membalas.
lah mak ngan anak pon sama, ish ish ish.
"dah dah jom masuk, kang yang didalam tu bising lagi. dahlah suara macam katak upin ipin" sempat Datin Aishah mengutuk anak lelaki nya.
"angah dengar mama"
Ariq bilek : nasib sayang (~ ̄³ ̄)~ .
D.A
SELESAI sahaja sesi makan tengah hari terus sahaja mereka duduk di halaman rumah.
meja di duduki oleh Arisha, dayyan, Ariq , Datin Aishah dan Dato Amran.
Sedang mereka leka berborak, datang seorang wanita sedang menatang dulang.
nak tau siapa...
jeng jeng jengggg....
Qurratu Aini. isteri kepada Ariq.
alim kan nama ? biasalah tu nama membe saya tu, nama je alim tapi perangai die alim tak alim je. nnti die comment korang baca lah cite dia k bye.
"Jemput minum lah ye" gelas berisi air teh panas Itu diletakkan ke atas meja. lalu ia bergerak menuju ke kerusi di sebelah ariq.
yola sebelah ariq takkan sebelah bapak mertua die, kang jadi lain. mau nye nanti ade gelanggang WWE antara Datin Aishah dan Qurratu. BAHAHAHHA.
Arisha mengambil cawan lalu diberi kepada Dayyan. dia jugak begitu.
air disisip perlahan. Lalu mata memandang ke arah damien yang sedang bermain bersama sepupu sepupu nya.
damien sedang melukis bersama aris dan juga misha. mereka melukis di atas tikar yang dibentangkan tadi.
baik kan diorang ? takde nak main fon kan kan.
YOU ARE READING
MY ICE PRINCE || ✓
RomanceDayyan Mikael & Arisha Maisarah Dipaksa berkhawin akibat aturan keluarga? itulah kisah dayyan dan juga arisha. dari zaman sekolah hingga ke anak cucu. nak tau ape jadi? Sila lah baca. [ ROMANCE + SWEET ] START - 17 DECEMBER 2021 END - 20 JANUARY 2022