Huvudvärken var överväldigande. Jag stönade av smärta och jämförde tyst hjärnskakningen och illamåendet jag drabbats av på ön med det jag nu gick igenom, men kunde inte tänka ut ett logiskt svar, huvudet dunkade för mycket.
" God morgon. " Jag orkade inte reagera, bara fortsatte att blunda. Vad hade hänt? Varför mådde jag så dåligt? Jag hade inga minnen av att jag lagt mig förgående natt, mindes inte ens att jag lämnat jobbet. Jag hade ett svagt minne av att börja prata med någon och sedan bli... full. Jag stönade. Hur kunde jag dricka mig full på jobbet? Det hade varit villkoret för att få jobba på min kompis Peters pappas bar, att jag var minderårig och egentligen inte fick servera alkohol hade spelade ingen roll så länge jag skötte mig. Det vill säga, så länge jag inte drack alkohol.
Underbart.
Men frågan var... Vad hade hänt sedan?
" Lilly? " Sakta öppnade jag ögonen och kämpade emot huvudvärken. Tylers ansikte över mitt var min första syn. Sakta och oförstående blinkade jag och försökte att förstå. Tyler... Vad gjorde han här? Hade han inte sagt.. Att vi inte skulle ses något mer? Att vi skulle lämna allt bakom oss? Plötsligt började jag långsamt att minnas, att något hänt...
Jag hade kysst honom! Tyler, jag hade kysst Tyler! Jag kände hur mitt ansikte hettade till och jag rodnade.
" Hur mår du? " Han lade en varm hand på min panna och jag vände bort min blick från hans. Hur hade jag kunnat kyssa Tyler? Varför? Varför hade jag gjort det? Minnet var suddigt, men jag hade definitivt gjort det. Kysst honom. " Lilly? " Jag vände blicken mot honom igen och mötte hans oroliga blick. Jag kämpade emot huvudvärken och satte mig upp.
" Tyler. " Sedan tystnade jag, försökte tänka ut något vettigt att säga, men det enda jag kunde tänka på var vad som hade hänt. Och det var något jag helst skulle slippa diskutera. Jag såg mig omkring, i det vittapetserade rummet i brist på något annat att prata om och insåg sakta att jag borde befinna mig i hans lägenhet. " Så... Är det så här du bor? " Han gav mig en konstig blick, men nickade. " Fint. " Ytterligare en konstig blick från hans sida.
" Har du feber? " Jag skakade på huvudet och bannade mig själv.
" Nej, hurså? "
" Du är illröd i ansiktet. " Mitt redan rodnade ansikte steg en färg. Generad vände jag bort ansiktet och stirrade in i en av de vita väggarna.
" Snällt av dig att påpeka det, men nej, jag har inte feber. Bortsett från huvudvärken mår jag bra. " Långsamt vände jag blicken emot honom igen. " Nu är det min tur att ställa frågor. En som jag tycker är väldigt intressant är om... " Jag avbröt mig själv. Vad hade jag tänkt göra? Fråga honom rätt ut om jag blivit full och hånglat med honom?
" Ja? " frågade Tyler med en okänd ton i sin röst. Mitt ansikte blossade upp igen, men jag vägrade att vika undan med blicken en gång till. Så jag harklade mig och försökte en gång till. Ok, så jag ville inte prya om det, men jag behövde reda ut det hela, åtminstone för mig själv. Kanske... Kanske hade jag missförstått det hela.
" Igår kväll blev jag full, eller hur? " Han nickade. " Och sedan tog du mig hit, inte sant? " Han nickade igen. " Och sedan... "
" Och sedan kysste du mig. "
" Jag gjorde vad? " Han rynkade pannan.
" Minns du inget? " Jag skruvade på mig.
" Jag minns att jag... kysste dig, men... "
Jag gömde mitt huvud i händerna vid hans bekräftande. Jag kunde inte längre låtsas att jag inte betet mig som en idiot, nu var det ett faktum. Så inte nog med att jag skämt ut mig på mitt jobb, jag hade dessutom kysst en kille som klart och tydligt sagt att han inte ville ha något mer att göra med mig.
YOU ARE READING
Sparkling White
Teen FictionTack vare Zach, en illegal miljonär dras Tyler in i en värld full av droger, pengar, vapen och en ständig flykt från lagen vid redan 14 års ålder. Fyra år senare är Tyler känd på gatan som en av Zach's elit. En dag stöter han på en 17 tjej vid namn...