Kapitel 14

72 5 3
                                    

" Tyler, det var länge sedan. " Killen som stod i dörröppningen till lägenheterna var verkligen lik Tyler med samma
hår, kalla ögon och allvarliga ansikte. Frågan var vem det var vi hade framför oss. Tyler verkade veta, för hans ansikte blev ilsket och han backade undan.

" Tyvärr inte tillräckligt länge. " Killen log.

" Har du gått och blivit artig? " Främlingen lade märke till mig och leendet blev bredare. " Har tjejen något med saken att göra? "

" Låt henne vara. " morrade Tyler och drog bak mig.

" Lägg av, brorsan. " Killen gick fram till oss och räckte fram en hand mot mig. " Trevligt att träffa. Jag är Liam, Tylers yngre tvillingbror. " Jag tog tvivlande hans hand och studerade Liams ansikte närmare. Tvillingbror? Det skulle förklara likheten. Den enda riktigt stora skillnaden mellan bröderna var ögonen. Båda hade kalla, mörka ögon, men medan Tyler hade mörkt gröna var Liams en ljusare nyans. Jag besvarade i vilket fall leende och tog emot hans hand trots Tylers rasande blick.

" Lilly. "

" Det var första gången jag hörde talas om dig Lilly. Jag brukar visserligen inte veta särskilt mycket om Tylers privatliv, men du verkar inte likna någon av hans vanliga umgänge. " Han slängde en blick åt sin brors håll som verkade flämta av raseri.

" Jag hoppas att det ska vara en komplimang. " sa jag tvivlande

" Det är det. " Liam släppte min hand och koncentrerande sig på Tyler som avvaktande betraktade varenda rörelse hans bror gjorde. Han hade hittills inte sagt något med ens en antydan till vänlighet, vilket fick mig att misstänka någon sorts konflikt. Tvillingarnas följande konversation bekräftade misstankarna.

" Så... " började Liam. " Hur går det nu för tiden? Sköter du skolan? "

" Skippa småpratet. Varför är du här? "

" Måste jag ha en anledning? Jag kanske bara bestämde mig för att hälsa på? " Tyler fnös.

" Det skulle var första gången. "

" Vill du verkligen vara otrevlig inför din flickvän? " Tyler nästan

morrade åt honom vid ordet "flickvän" och jag rodnaden ofrivilligt. Liam lade märke till våra reaktioner och rynkade bekymrat pannan. " Jag är ledsen. Trampade jag på en öm tå? "

" Lyssna på mig Liam. Det är bäst att du har en anledning till att vara här, och en riktigt bra en. Om inte måste du gå härifrån. NU. " Tyler nästan morrade fram meningarna. Liam verkade inte bry sig om vad Tyler menade eller den ilska tonen i hans röst. Han fortsatte att se uttråkad och slapp ut, även om jag kunde gissa mig till att han var lika stark och snabb som hans bror. Deras kroppsbyggnad var näst till identisk. Något som antagligen var sekunder, kändes som decennier passerade innan Liam höjde ögonbrynen och öppnade munnen.

" Faktum är, kära broder att jag faktiskt inte kom utan syfte. Men det känns inte så roligt att prata här ute, vad säga som att ta det i din lägenhet? " Tyler svarade inte utan gick bara före och låste upp porten. Jag följde efter, spänd av stämningen och deras artiga, men hetsiga konversation. Liam verkade hålla inne på något information eller något och jag fick känslan av att trots att Tyler behövde informationen så ville han helst bara ut sin bror, eller typ få honom att försvinna. Liam verkade också ha insett det för han höll tyst hela vägen upp till lägenheten och började inte prata förrän Tyler öppnat och stängt dörren, föst in oss i köket och packa upp alla varorna vi köpt.

Sparkling WhiteWhere stories live. Discover now