BAB 1

480 21 0
                                    

BANGGG......

Bunyi tembakan kedengaran di sebuah markas.

"huh puas hati aku. Now aku nak Korang kemaslah semua Ni and settlekan Mayat ni paham "arah seorang kepada orang² suruhannya.

"baik tuan Ryan."jawab orang suruhannya.

Selepas itu Ryan terus masuk kedalam keretanya dan terus bergerak balik ke rumah.Sesampai dirumah , Ryan masuk kedalam rumah diiringi oleh 2 orang bodyguardnya.

"ha Ryan balik pun kamu sini kejap mommy nak bincang something."ujar seorang perempuan dalam lingkungan 40-an itu.

Ryan menuju ke arah mommy Dan terus Duduk di sofa. "yes mommy nak bincang apa dengan Ryan Ni "tanya Ryan

"kamu Ni Bilalah nak kahwin hah .kamu Ni bukannya makin muda tapi makin tua cepat² lah kahwin mommy nak jugak Cucu .kalau nak harap kakak kamu yang kahwin dulu sampai mommy Mati pun takkan dapat Cucu."bebel Datin Mastura.

"ish mommy Ni janganlah sampai cakap pasal Mati Ryan tak sukalah"rengek Ryan .

"ha Dahtu cepat lah kahwin mommy tengok anak² kahwin mommy semuanya dah kahwin dah Ada anak tengok Diorang main dengan cucu² diorang tu mommy pun teringin tau nak Ada Cucu "kata Datin Mastura.

"mommy Ryan tak jumpa lagilah calon tu Lagipun mommy tahu kan Ryan Ni malas lah nak bercinta cinta ni "kata Ryan .

"Ryan yang lepas Tu biarlah lepas jangan disebabkan benda yang lepas Tu Ryan nak membujang sampai ke tua "kata Datin mastura.

"Entahlah mommy bila Ryan ingat balik pasal tu sumpah rasa trauma dah nak bercinta "Kata Ryan.

*FLASHBACK*

Harini adalah hari yang Indah buat Ryan dimana Dia akan melamar buah hatinya untuk menjadi isterinya. Jadi Ryan mengajak buah hatinya iaitu Tiara Wardina untuk berjumpa di sebuah taman.

"sorry u I lambat "kata Tiara.

"eh sokay I pun baru sampai Ni "kata Ryan .

"so ada apa u nak jumpa I ni " tanya Kiara.

"actually I ada something nak bagitahu u "

kata Ryan . "oh actually I pun ada benda nak bagitahu u but u cakap dululah "Kata Tiara pula.

"huh bismillah Tiara Wardina sudi tak u jadi isteri I "kata Ryan sambil menunjukkan cincin.

"Ryan ape ni "kata Tiara terkejut .

"yeah I dah lama rancang nak Lamar u Tapi takde kekuatan but harini baru I ada kekuatan nak Lamar u so can you accept please "kata Ryan .

"Ryan huh I tak boleh terima lamaran u Ni "kata Tiara dengan tenang.

"but why Kita dah Ada relay for 3 years kan takkan u tak sedia lagi "Bentak Ryan.

"huh I dah lama nak cakap benda Ni Kat u but takde masa yang sesuai so harini I nak cakap yang I... Nak Kita putuskan relay ni "Kata Tiara.

"no taknak why u tiba² nak putuskan relay kita ni "Kata Ryan bengang
dengan sikap kekasihnya itu.

" I dah jumpa someone yang lebih better and I harap you boleh lupakan i "Kata Tiara.

"no semudah Tu je kan u lupakan i 3 years Kita bina relay ni Cam ni je u putuskan "Kata Ryan kesal.

"sorry Ryan but I dah tak cintakan u lagi oklah bye harap u happy dengan orang lain Nanti. "Kata Tiara Dan terus beredar dari situ.

"Tiara no please jangan buat I macam ni ."jerit Ryan .

Tiara tidak mengendahkan kata² daripada Ryan .

MRS.RYAN MELVINWhere stories live. Discover now