"Yow Hawa so macam mana semalam ok tak mommy dia Tu " tanya Nia
"Tersangatlah ok mommy dia baik tau and kakak dia pun baik " balas Hawa.
"Ouh " balas Nia.
"Abang kau pulak macam mana dia ok ke pasal kau nak kahwin ni? "Tanya Nia.
"Dia ok je tapi kan aku tengok abang aku tu kan macam suka tau dekat kak Kiara tu " ujar Hawa.
"Kiara tu nama kakak bakal suami kau tu ke " Tanya Nia.
"Yelah takkan nama jiran sebelah rumah aku pulak " perli Hawa.
"Ala relax lah aku Tanya je pun " jawab nia dengan tidak puas hati.
"btw kan lunch ni Ryan ajak aku lunch dengan dia but dia kata dia bawa kawan dia sekali so kau ikut aku sekali tau " Kata Hawa.
"Ala perlu ke malaslah kau pergi jelah " rengek Nia.
"Ala please Lagipun aku dah bagitahu dia yang kau ikut aku hehehe bolehlah ye please"rayu Hawa.
"Ish yelah Yelah kau Ni kau tahu kan aku Ni tak boleh kalau tengok kau merayu rayu ni Hishh kau ni nasib kau kawan aku tau " ujar Nia.
"hehehe Ala mana tahu Kot kot lah kawan Ryan tu Jodoh kau ke ha kita tak tau kan " ujar Hawa.
" Yelah Hawa Yelah dahlah jom Sambung kerja " jawab Nia mengalah.
~~~~~~~~~~~~~~
"Mana bangsat tu "Tanya Ryan dingin.
"Ada dalam bilik hujung sekali tuan muda " jawab salah seorang daripada pekerjanya.
Tanpa melengahkan masa Ryan bergerak ke arah store itu Dan Kelihatan seorang lelaki berada disitu.
"Sape yang arahkan kau untuk ikut aku hah ?" tanya Ryan dingin.
"Kau sebok pahal hah dahlah lepaskanlah aku " Marah lelaki itu .
" Aku tanya kau sekali lagi siapa yang arahkan kau untuk ikut aku " Suara Ryan sudah naik senoktah.
" Aku tak tahulah nama dia lepaskanlah Aku tolonglah " Rayu lelaki itu.
Senyuman sinis diberikan oleh Ryan kepada lelaki itu. " Kau Betul Betul mencabar kesabaran aku " ujar Ryan.
Dia mengambil pisau lalu menoreh muka lelaki itu. "ARHHH SAKIT " jerit lelaki itu.
"Lain Kali jangan main dengan api kalau kau tahu akhirnya Akan terbakar " bisik Ryan.
"Tolonglah aku merayu Lepaskanlah Aku " Rayu lelaki itu.
"Tak senang macam Tu aku nak lepaskan kau Lagipun kau tak jawab lagi soalan aku Siapa yang hantar kau untuk ikut aku "
" KAN AKU CAKAP AKU TAK TAHU DAHLAH LEPASKAN AKU TOLONGLAH "jerit lelaki itu.
" Nampaknya kau memang tak serik lagi kan " ujar Ryan. Dia mengambil pisau itu kembali kemudian menoreh peha lelaki itu pula.
"ARHHH SAKIT STOPLAH " jerit lelaki itu.
" Sakit? Tu baru sikit je aku toreh takkan dah sakit Kata lelaki tak gentle bro kau Ni"
BODO CUBA KAU TOREH PEHA KAU BARU KAU TAHU SAKIT SIAL " tengking lelaki itu.
"Aku tanya kau last ni eh siapa yang hantar kau untuk ikut aku " tanya Ryan sambil menoreh peha lelaki itu.
"ARHHH OK OK AKU BAGITAHU NAMA DIA ADRIEN DIA YANG UPAH AKU UNTUK IKUT KAU AND DIA UPAH AKU UNTUK BUNUH KAU " jerit lelaki itu.
Tersekat sekat nafasnya akibat ditoreh. "Heh jantan tu rupanya ada hati nak bunuh aku kita tengok sajelah sape yang menang Kalini" ujar Ryan perlahan.
"JOHN, JOSHUA KORANG MASUK SINI SEKARANG " Ryan memanggil dua orang anak buahnya.
"Ye tuan Ryan" jawab Dua orang itu.
" Korang settle kan mamat Ni aku nak balik " ujar Ryan Dan terus beredar dari store itu.
Sampai sahaja Dirumah Ryan terus masuk kebiliknya untuk membersihkan Diri. Takkanlah Dia nak jumpa Hawa dengan keadaan begitu .Naya weyh tak pasal pasal Hawa cancel terus nak kahwin dengan Dia. Selepas sahaja mandi Ryan mengambil iPhone miliknya Dan mendail nombor Carl.
Hello bro ha pahal kau call aku Ni Rindu ke Ololololo Nanti Kita jumpa Eh I banyak kerja Sekarang Ni 📞
Otak kau Rindu eee geli bodo terasa gay kau tau tak📞
HAHAHAHA ala u sekali sekala Takpe u 📞
Kau jangan sampai aku buat kau jadi mandul Tau carl📞
HAHAHAHAHA gurau gurau ha apahal kau call aku Ni 📞
Aku nak ajak kau lunch Ni aku nak kenalkan kau dengan bakal isteri aku and dia pun bawak kawan sekali 📞
Mantap ah kawan dia tu single tak mana tahu aku boleh try 📞
Kau Ingat aku ni detective ke hah kau tanya lah dia sendiri dah cau lu 📞
Tanpa menunggu jawapan daripada Carl , Ryan terus menamatkan panggilan tersebut.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Weyh Hawa mana bakal suami kau tu " Tanya Nia.
"Ish kau ni sabarlah kejap lagi dia sampai lah Tu " jawab Hawa.
"Maaf buat Korang tertunggu " ujar seseorang.
" eh takpe Ryan erm duduklah " pelawa Hawa.
"Ehem taknak kenal kan dia kat aku ke Hawa " tanya Nia.
" oh erm nia yang belah kanan ni Ryan A.K.A future husband aku and belah kiri ni kawan dia " jelas Hawa.
" Hai Nia, Hawa gembira berjumpa korang btw saya Carl " Kata Carl.
" oh gembira jumpa awk jugak Carl " jawab Hawa Dan Nia.
" Korang dah order ke " tanya Ryan.
" erm belum lagi tunggu Korang " jawab Hawa.
" hurmm orderlah aku belanja " ujar Ryan dingin .
" Fuyyo Ryan belanja jarang dowh kau nak belanja orang " ujar Carl pula.
" Dah order jelah banyak cakap pulak " marah Ryan.
" Weyh bakal suami kau ni memang tak reti senyum ke beku je aku tengok macam takde perasaan pulak " bisik Nia.
" Entahlah mana aku tahu dengan aku pun beku macam Tu jugak " jawab Hawa.
" ehem mengata aku ke tu? " tanya Ryan.
" eh mana Ada taklah " nafi Hawa.
"Don't lie me dear " ujar Ryan sambil tersenyum sinis.
"ha ermm ma...mana Ada lah " jawab Hawa dengan gagap.Haishh Hawa sejak bila kau jadi gagap ni.
"Kenapa cair ke aku panggil kau dear " tanya Ryan.
" mana ada lah hishh jangan perasan sangatlah " nafi Hawa.
" why kau muka kau merah hah " usik Ryan.
" maybe se...sebab cuaca panas hah cuaca panas " ujar Hawa. "Hati tolonglah bersabar " gumam Hawa .
" Ehem nak bersweet pun agak ah Kitorang yang single ni hormat sikit " sampuk Carl.
"Tu Nia ada pergi bersweet dengan dia " jawab Ryan selamba.
Muka Nia terus memerah akibat malu.Ya Allah malunya........
" Yelah, Nia Jomlah kita bersawet dua " ujar Carl.
"HAHAHA ada ada jelah awk ni"ujar Nia sambil ketawa
"ish dah² Jomlah makan " ujar Hawa.
Maaf jika ada typo ataupun sebarang kesalahan bahasa ❤️
YOU ARE READING
MRS.RYAN MELVIN
Romance{ TENGKU RYAN MELVIN X HAWA DIANDRA } ~touch my wife and you will meet my devil~ Dia seorang yang dingin Dia seorang yang sentiasa berwajah beku Dia seorang yang kejam Dia jejaka yang digilai ramai wanita Dia TENGKU RYAN MELVIN. Sebut sahaja nama i...