" hoi hawa lama naw kau pergi amik Telefon kau tu kau amik Telefon ke buat Telefon " perli Nia.
" Hishh kau ni aku pergi amik Telefon lah Erm Lepastu aku terjumpa adrien" ujar Hawa.
" Weyh seriously kau jumpa jantan tu " ujar Nia terkejut.
" correction kan aku cakap aku terjumpa " jawab Hawa.
"then dia ada buat apa² ke dekat kau" tanya Nia.
" takde pun cuma tadi Erm Dia mintak maaf dekat aku and dia Kata dia still sayangkan aku " jawab Hawa.
"Euww tak malu ke Dia dah buang kau pastu dia boleh pulak cakap sayang kau bodo ke mamat tu " ujar Nia.
"tahlah dia malas nak amik tahu pastu kau tahu tak aku ni terpaksa tipu Dia tau aku cakap yang aku ni dah kahwin " jelas Hawa.
"then dia cakap apa"tanya Nia.
" then dia cakaplah dia tak percaya sebab Kat jari Aku ni takde cincin Lepastu aku dah blah Dari situ Tapi Dia halang aku ugut dia kalau Dia tak lepas tangan aku ,Aku tendang Dia then dia cakap Buatlah kalau Berani then aku pun tendanglah dia and aku terus Lari Tapi waktu aku Lari tu aku Ada terlanggar sorang mamat Ni tau " ujar hawa.
"mamat tu hensem tak mana tahu aku boleh try dia HAHAHA " gurau Nia.
"ish kau Ni pantang eh kalau aku cakap pasal lelaki ni "
"hehehe Sorrylah ok² Sambung cerita kau "ujar Nia .
" then Lepastu aku upah dia untuk jadi husband aku sekejap je then dia marah aku dengan muka dingin dia tu hishhh poyo gile and Lepastu dia blah pastu si adrien ni jumpa aku then dia bersungguh sungguh mintak maaf dengan aku and mintak peluang kedua then aku Lepaskanlah kemarahan aku tu kat dia then dia hampir tampar tapi Ada seseorang halang " jelas Hawa.
"sape yang halang kau tu "tanya Nia.
" laki yang marah marah aku tu sumpah aku tak jangka yang Dia selamatkan aku Dari di laki gile Tu and dia jugak berlakon jadi husband aku tu jelah citenya" jelas Hawa.
"mesti laki tu hensem kan " ujar Nia.
" nak kata hensem tu Bolehlah Tapi yang aku tak pahamya Kenapalah mamat tu dingin sangat susah sangat ke nak senyum tu hishhh " ujar hawa dengan geram. "maybe Dia dah terbiasa dengar karakter dia yang macam tu " teka nia. " ala tapi tak boleh ke Dia senyum I mean sekejap pun takkan tak boleh senyum tu kan satu sedekah " ujar hawa.
"ala biarlah Dia weyh dahlah jom balik cafe Kang Nanti tak pasal pasal boss marah sebab lambat" ujar Nia.
" hurmm yelah Jom "
~~~~~~~~~~~~~~~~
"yow Ryan apahal kau termenung Dari tadi ni"tanya Carl.
"takde papelah aku serabut Sikitlah " rungut Ryan. "
lah apahal pulak Cuba cerita dekat aku " ujar Carl.
" mommy akulah suruh Cari menantu untuk dia kalau tak dapat dalam masa sebulan mommy aku nak kahwinkan aku dengan anak kawan dia Erhhh taknak aku " jelas Ryan.
"tulah kau Orang ramai berebutkan kau Tapi kau tolak Aihhh tak paham aku dengan kau Ni " ujar Carl.
"aku Bukan apa carl cuma aku takut Perempuan perempuan Tu semua Sama dengan Betina tu aku tak trauma kau tahu kan " jelas Ryan.
"aku paham Ryan Tapi kau tak boleh anggap semua perempuan sama tak semualah perempuan macam Betina tu weyh " ujar Carl.
" Aihhh baik kau cari calon tu cepat² " Sambung Carl lagi
"tahu aku memang Tengah Cari Tapi takde satu pun yang sesuai " jawab Ryan.
"cari slow slow inshaallah ada Tu " ujar Carl.
Sedang mereka berbual tiba tiba Ryan teringat seseorang yang dilanggarnya Tadi .
" weyh Erm aku gerak balik dululah aku Ada hal nak Kena selesaikan " ujar Ryan.
" ha yelah aku pun nak kena gerak Ni Ada meeting dengan client cau dulu " ujar Carl lalu beredar dari situ.
"maybe aku boleh mintak tolong dia yeah why aku tak terpikir eh " gumam Ryan.
Entah Mengapa hatinya terdetik untuk meminta bantuan daripada seorang gadis yang baru sahaja dikenalinya tadi.Tanpa membuang masa Ryan mengambil iPhone miliknya Dan membuka aplikasi whatsapps.Tertera nama hawa disitu.
"hurmm Hawa Diandra sedap jugak nama Minah tu " gumam Ryan.
Hawa Diandra
ᴀssᴀʟᴀᴍᴜᴀʟᴀɪᴋᴜᴍ
ʜᴀᴡᴀ ɴɪ ᴀᴋᴜ ʀʏᴀɴ
ʏᴀɴɢ ᴛᴀᴅɪ ᴛᴜwaalaikumussalam ye
Encik kenapa ye chat
Saya ni.ᴇsᴏᴋ ᴀᴋᴜ ɴᴀᴋ ᴊᴜᴍᴘᴀ
ᴊᴜᴍᴘᴀ ᴋᴀᴜ ɴᴀᴋ
ᴛᴀᴋɴᴀᴋ ᴋᴀᴜ ᴋᴇɴᴀ
ᴊᴜɢᴀᴋ ᴊᴜᴍᴘᴀ ᴀᴋᴜ
ᴅᴇᴋᴀᴛ ᴛᴇᴍᴘᴀᴛ
ʏᴀɴɢ ʜᴀʀɪᴛᴜkalau saya taknak
apa awk nak buat ?ᴋᴀʟᴀᴜ ᴋᴀᴜ ᴛᴀᴋɴᴀᴋ
ᴅᴀᴛᴀɴɢ ᴀᴋᴜ ᴄᴀʀɪ
ᴍᴀᴍᴀᴛ ᴛᴀᴅɪ ᴛᴜ
ᴄᴀᴋᴀᴘ ᴀᴋᴜ ɴɪ
ʙᴜᴋᴀɴ ʜᴜsʙᴀɴᴅ ᴋᴀᴜIsh ape ni main ugut
ugut orang yelah saya
jumpa awk.nak jumpa
pukul berapaᴘᴜᴋᴜʟ 10 ᴘᴀɢɪ
ᴋᴀʟᴀᴜ ᴋᴀᴜ ʟᴇᴡᴀᴛ
sɪᴀᴘ ᴋᴀᴜish fine dahlah saya
ada kerja nak buat
bye Mr dingin🙄ᴍʀ ᴅɪɴɢɪɴ ᴋᴀᴜ
ᴘᴀɴɢɢɪʟ ᴀᴋᴜ 😒Memang sesuailah dengan
awk tu dingin nak mampos
tak boleh ke awk senyum hahsᴜᴋᴀʜᴀᴛɪ ᴀᴋᴜʟᴀʜ
ɴᴀᴋ sᴇɴʏᴜᴍ ᴋᴇ
ᴛᴀᴋɴᴀᴋ ᴅᴀʜʟᴀʜ
ᴇsᴏᴋ ᴊᴀɴɢᴀɴ ʟᴜᴘᴀya tahulah dah bye
assalamualaikum.ʜᴜʀᴍ ʙʏᴇ
ᴡᴀᴀʟᴀɪᴋᴜᴍᴜssᴀʟᴀᴍRyan menutup iPhone miliknya Dan meneruskan perjalannya untuk pulang kerumah. "aku harap dia boleh tolong aku and aku harap dia tak macam betina tu " gumam Ryan.
~~~~~~~~~~~~~~~
"assalamualaikum Hawa dah balik Ni " ujar Hawa." ha waalaikumussalam balik pun kau Ingatkan dah taknak balik " perli Aryan.
" bang aku nak mintak izin esok aku nak keluar tau " ujar Hawa.
" lah kenapa pulak esok Bukan kau tak kerja ke " tanya Aryan.
"aku nak Kena pergi jumpa Sorang mamat Ni" ujar Hawa.
" mamat mana pulak ni Cer cite "
" Ok macam ni " Hawa menceritakan kejadian petang tadi kepada Abangnya.
" so macam tulah ceritanya " jelas hawa.
"mamat tu kalau aku sepak memang Mati awal tu " ujar Aryan geram.
"biarlah si Adrien tu bang btw pasal aku nak keluar Tu boleh ke tak " tanya Hawa.
" hurmm yelah jaga Diri kau tu " kata Aryan memberikan keizinan kepada hawa.
" tq abangku Sayang bye aku masuk bilik dulu goodnight "
Maaf jika ada typo ataupun sebarang kesalahan bahasa ❤️
YOU ARE READING
MRS.RYAN MELVIN
Romance{ TENGKU RYAN MELVIN X HAWA DIANDRA } ~touch my wife and you will meet my devil~ Dia seorang yang dingin Dia seorang yang sentiasa berwajah beku Dia seorang yang kejam Dia jejaka yang digilai ramai wanita Dia TENGKU RYAN MELVIN. Sebut sahaja nama i...