Loceng jam berbunyi dari Telefon bimbit milik Hawa. Hawa mencapai Telefon bimbitnya Dan mematikan alarm tersebut.
"Awk bangun solat subuh "Hawa mengejut suaminya itu.
"Ish janganlah kacau aku tengah tido ni aku ngantok tahu tak " marah Ryan.
"Ish awk bangunlah dah pukul 6.15 dah ni bangun cepat kalau tak saya simbah air dekat awk " ugut hawa.
"Berani ke nak buat dekat suami sendiri berdosa tau tak cium bau syurga nanti " Kata Ryan dengan suaranya yang serak serak Basah.
"eee pandai pulak dia guna kuasa veto dia tu " gumam Hawa.
"Ish awk Ni Cepatlah bangun solat " kejut hawa.
"Ye ye aku bangun Ni kau pergilah bentang sejadah dulu Kita solat berjemaah "ujar Ryan Dan terus berjalan menuju ke bilik air.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selepas sahaja solat subuh, Hawa hendak keluar dari bilik tetapi dihalang oleh Ryan.
"Kau nak pergi mana ni? " tanya Ryan.
"Nak turun bawah lah nak tolong apa yang patut " jawab Hawa.
"Dah tak payah rumah aku ni kan ada orang gaji so biarlah Dia yang uruskan " Kata Ryan.
"Ish mana boleh macam tu orang gaji pun pun manusia jugak kan mesti dia pun penat nak buat semua kerja at least kalau saya tolong ringanlah sikit beban dia lagipun sekarang ni saya kan dah jadi isteri awk so biarlah saya yang buat semua tu " Kata Hawa.
"sekarang ni siapa suami? " tanya Ryan.
"Awklah takkan saya pulak " jawab Hawa.
"Ha tahu pun seorang isteri kena dengar cakap suami kau nak ke jadi isteri derhaka"ujar Ryan.
Hawa mengetap bibirnya tanda geram.
"Ish fine fine tak habis habis nak guna kuasa veto awk tu "ujar Hawa tidak puas hati.
"Sukahati akulah ha ni aku nak bincang sikit dengan kau about us " kata Ryan.
"Awk nak bincang apa? " Tanya Hawa.
"First of all aku nak ucapkan terima kasih sangat dekat kau sebab dah terima aku sebagai suami kau. Walaupun kita kahwin bukan atas dasar cinta tapi aku nak kita berdua belajar untuk saling Mencintai boleh?" Ujar Ryan.
"Inshaallah saya cuba.Saya pun nak ucapkan terima kasih dekat awk sebab sudi terima saya sebagai seorang isteri "jawab Hawa
"Aku tak janji aku boleh jadi suami yang terbaik untuk kau but I will try my best and aku janji aku Akan jaga kau macam nyawa aku sendiri "ujar Ryan sambil mengusap kepala isterinya.
"Baiklah I will try my best too " ujar Hawa sambil tersenyum manis.
"Oh one more thing aku nak kau tahu walaupun apa pun yang terjadi dekat rumahtangga kita ni aku takkan sesekali lepaskan kau ingat tu " ujar Ryan serious.
"Iyelah saya Akan sentiasa ingat"jawab Hawa
"oklah aku nak Sambung tidur ni "ujar Ryan lalu terus ke katil.
"ha yelah kalau macam tu saya turun dululah nak tolong apa yang patut "ujar Hawa.
"Tak boleh kau kena teman aku tido"ujar Ryan sambil memeluk Hawa.
"Ish awk ni lepaslah tak bernafas saya awk peluk macam ni " adu Hawa.
"Yelah yelah aku tak peluk tapi kau kena teman aku tido kalau tak aku akan bagi kau denda "ujar Ryan.
"Eeee Yelah yelah dahlah tidolah tadi kata nak tido sangat "ujar Hawa geram.Haihhhlah nasib suami...
"Ye nak tido Ni "ujar Ryan lalu menutup matanya.Haishh bestnya kahwin dapat peluk,cium isteri.
Kau ado?
Eh lupa Readers kan single BAHAHAHA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Morning mommy "ucap Kiara.
"Morning too Kiara"balas Datin Mastura.
"Ryan dengan Hawa mana mommy? "tanya Kiara.
"Dekat atas lagi lah tu biarlah diorang pengantin baru kan mesti penat " ujar Datin Mastura.
Kiara yang paham maksud mommynya itu hanya tersengeh.
"Haihhh nampaknya tak lama dah tu mommy nak dapat cucu "kata Kiara.
"Ha apa cucu ucu Ni hah " sampuk seseorang.
"Reti pun turunkan ingatkan nak berkepit 24 jam dekat dalam bilik tu "perli Kiara.
"Kau single diam je " Kata Ryan.
"Hek eleh kau sukahati akulah "balas Kiara.
"Ish sudahlah tu Ggduh depan rezeki pun nak gaduh lagi tak malu ke Hawa tengok korang baduh " tegur Datin Mastura.
"Eh takpe mommy biasalah tu adik beradik kan Hawa dengan abang Hawa tu pun sama jugak selalu Gaduh macam ni " ujar Hawa.
"Oh ye cakap pasal abang Hawa mommy nak Tanya sikit boleh tak "ujar Datin Mastura.
"Tanya apa Tu mommy ?"jawab Hawa
"Abang Hawa tu single lagi ke atau dah berpunya? " tanya Datin Mastura.
"oh abang Aryan Tu single lagi kenapa mommy nak try dia ke " sakat Hawa.
"Hishhh kamu ni bukan untuk mommy lah Tapi tu hah untuk Akak Kiara kamu tulah " Kata Datin Mastura.
Tersedak Kiara apabila mendengar apa yang disampaikan oleh mommynya.
" Ish mommy apa Ni Kiara taknaklah " kata Kiara.
" Aryan tu mommy tengok ok apa baik pun baik kamu Tu sampai Bila nak nak membujang je "ujar Datin Mastura.
Ha sudah start dah mommy Ni. " Alah mommy Kiara muda lagilah "Ujar Kiara tersengeh.
"Muda apanya ngok kau tu dah tua tahu tak acah acah muda pulak " sampuk Ryan.
"Hishh kau ni eee macam manalah Hawa ni boleh setuju nak kahwin dengan kau mulut takde insurans langsung "bentak Kiara.
"Haah mulut aku memang takde insurans pun tak bayar lagi "jawab Ryan selamba
"eee kau ni kan memang sengaja cari pasal kan "geram je aku dengan Ryan ni.
"Sudah lahtu ya Allah depan rezeki ni dah makan cepat " Kata Datin Mastura.
"Ha Ni Ryan Bila kamu nak bawak Hawa pergi honeymoon? "tanya Datin Mastura.
"Ryan tak fikir lagilah mommy banyak kerja lagi nak kena buat dekat office tu " kata Ryan.
"Kamu ni kerja kerja jugak ingat kamu ru dah beristeri " pesan Datin Mastura.
"Ye mommy Ryan tahu "jawab Ryan.
"Esok kamu berdua dah start kerja lah ye " Tanya Datin Mastura lagi.
"Haah mommy abang Ryan Ni banyak kerja lagi yang dia kena settle kan dekat office tu so tak boleh nak Cuti lama lama " jawab Hawa.
"Iyelah paham "
"Oklah mommy Kiara dah nak Kena pergi kerja dulu bye mommy, bye Hawa "
"Ha yelah jaga Diri tu "
"bye kak Kiara "
Maaf jika ada typo ataupun sebarang kesalahan bahasa ❤️
YOU ARE READING
MRS.RYAN MELVIN
Romance{ TENGKU RYAN MELVIN X HAWA DIANDRA } ~touch my wife and you will meet my devil~ Dia seorang yang dingin Dia seorang yang sentiasa berwajah beku Dia seorang yang kejam Dia jejaka yang digilai ramai wanita Dia TENGKU RYAN MELVIN. Sebut sahaja nama i...