2 bulan sudah berlalu dan harini adalah hari yang bersejarah buat Hawa dimana dia akan menjadi seorang isteri kepada Tengku Ryan Melvin. Statusnya juga berubah dari anak Dara kepada seorang isteri.
" Haihhh betul ke apa yang aku buat ni " gumam Hawa.Dia berharap Ryan bukanlah seperti ex nya yang dahulu.Cukuplah Rean sahaja yang telah memberikan luka yang besar kepadanya.
"Heyyo Hawa Weyh lawa gile dowh kau " puji Nia.Tersentak Hawa dari lamunannya.
"Beb Bila kau sampai " Tanya Hawa.
" Baru je sampai " jawab Nia.
"Btw kau cantik sangat dowh serious aku cakap " puji Nia.
" mana Ada biasa je " jawab Hawa sambil senyum segaris.
"Lah kenapa kau nampak macam tak happy je orang lain semua happy tau bila nak kahwin "Kata Nia.
"Kena kahwin atas dasar nak tolong dia aje bukan atas dasar cinta pun " jawab Hawa perlahan.
"Hawa, aku faham perasaan kau tapi korang boleh je pupuk perasaan cinta tu selepas kahwin .Ramai je orang yang kahwin tanpa cinta and tengoklah bahagia je diorang sama jugak macam kau Hawa.Allah dah takdirkan kau berjodoh dengan dia jadi kau kena terima dengan hati yang terbuka.Aku pasti Ryan boleh jaga kau sepertimana abang kau jaga kau selama ni " nasihat Nia.
"Entahlah beb aku macam tak yakin dengan dia yelah baru kenal sehari tu dah ajak aku kahwin " ujar Hawa.
" Aku yakin dia boleh jaga kau dengan baik.Kira oklah tu kan ajak nikah terus dapat elakkan daripada fitnah fitnah orang " kata Nia.
KNOCK.... KNOCK.....
"Boleh aku masuk tak ?" tanya Aryan.
"Masuklah pintu tak kunci pun " jawab Hawa.
" Cantik dah adik aku Ni " puji Aryan tersenyum tawar.Adiknya yang dijaga dengan penuh rasa kasih sayang itu sudahpun mahu menjadi isteri orang.
"Nanti kalau kau dah jadi isteri orang kau Kena dengar cakap suami kau tu kata nak jadi isteri mithali kan, jangan nakal nakal Nanti and take care tau aku sayang kau dik "ujar Aryan. Air matanya mula mengalir.Allah,beratnya hati nak lepaskan kau ni dik......
"sayang kau jugak hurmm lepas Ni aku tak boleh Dah nak bermanja dengan kau " ujar Hawa perlahan.
"Boleh je lah dik walaupun kau dah kahwin Tapi kita tetap boleh jadi macam sekarang ni , you're my little princess forever remember that takde siapa boleh ganti tempat princess aku ni " ujar Aryan.
"hiks...hiks... kau buat aku macam taknak kahwin lah " ujar Hawa sambil menangis.
"ish jangan macam Tu dah² jangan nangis Nanti tak cantik dah little princess Aku ni " ujar Aryan lalu mengelap air mata adiknya.
"Dahlah korang ni aku pulak yang nak nangis tengok drama korang ni " ujar Nia
. "Dahlah jom turun pengantin lelaki dah sampai tu " ujar Aryan.
~~~~~~~~~~~~~~~
"yow bro dah ready ke nak jadi suami orang Ni "Tanya Carl.
" Nak taknak kena ready jugak" jawab Ryan .
"Tak sangka siak kawan aku Ni dah nak jadi suami orang ingatkan nak membujang sampai ke tua " perli Carl.
"Kira oklah Tu aku nak kahwin sekarang ni dari kau tu bila tah nak kahwin " balas Ryan.
"Ala aku ni takpe ramai je orang nak dekat aku " ujar Carl bangga.
YOU ARE READING
MRS.RYAN MELVIN
Romance{ TENGKU RYAN MELVIN X HAWA DIANDRA } ~touch my wife and you will meet my devil~ Dia seorang yang dingin Dia seorang yang sentiasa berwajah beku Dia seorang yang kejam Dia jejaka yang digilai ramai wanita Dia TENGKU RYAN MELVIN. Sebut sahaja nama i...