BAB 4

178 13 0
                                    

" mommy Ryan nak keluar kejap tau"ujar Ryan.

" Ryan nak pergi mana? " tanya Datin Mastura.

" Nak pergi dating lah tu tak sabarnya nak dapat adik ipar "ujar Kiara.

" Sibuklah kau.Ryan nak jumpa someone ni boleh eh mommy " rayu Ryan .

" hurmm yelah yelah jaga diri tu" pesan Datin Mastura.

" ye mommy Ryan janji oklah Ryan pergi dulu bye " ujar Ryan sambil menyalam Datin Mastura.

" weyh Ryan jangan Lupa bawak calon Adik ipar tu untuk aku tau HAHAHA "gurau Kiara.

" hek eleh kau patutnya kau tu bawak bakal abang ipar tu dulu untuk aku " ujar Ryan.

" Hishh dah lah kau pergi Shuh Shuh " halau Kiara.

" amboi halau eh takpe Takpe Nanti kau k lah mommy bye "


~~~~~~~~~~~~~~~


"Haishhh mana minah ni " gumam Ryan.

" maaf encik sebab saya lambat mintak maaf sangat² tadi jem " jelas hawa.

" hurmm ni kau nak order apa order lah cepat " ujar Ryan dengan dingin .

" Erkkk Takpelah saya taknak order pun Lagipun saya dah breakfast tadi dengan abang saya " jelas hawa.

" Btw aku nak jumpa kau Ni sebab aku nak mintak tolong kau something ni " ujar Ryan.

" erm tolong apa Tu inshaallah kalau saya boleh tolong saya tolong "balas Hawa.

" huh aku nak kau kahwin dengan aku "ujar Ryan tenang .

"WHATT ENCIK GILA KE APA" Jerit Hawa.

"Shushh slow sikitlah semua tengah tengok kau tu" Marah Ryan.

Aku melihat sekeliling.Ye,semua yang berada di dalam cafe itu rata rata melihat ke arah kami.Mukaku merah akibat malu.Erhhh semua ni salah mamat beku ni.

"Ermm sorry tapi encik kita Ni baru kenal tau kenapa tiba tiba ajak saya kahwin pulak ni lagipun kita ni dahlah tak kenal lepastu kita bukannya ada rasa cinta antara satu Sama lain pun " Bentak Hawa.

" cinta boleh dipupuk selepas kahwin takkan tu kau tak tahu aku tak Kira kau takde pilihan nak taknak kau kena jugak kahwin dengan aku " jelas Ryan.

" no saya taknak kenapa dalam ramai ramai perempuan saya pulak yang kena " marah Hawa.Bengang sungguh dengan perangai lelaki ini.

"kau Kena ingat aku dah tolong jadi FAKE HUSBAND kau so kalini kau Kena tolong aku pulak "Ryan mula mengungkit kejadian itu.

" Tolong jadi fake wife awk eh kalau fake wife saya tak kesah "ujar hawa . "ya Allah apahal Minah Ni lurus sangat eh Haihhh sabar Ryan sabar " gumam Ryan.

"Kau Ni kang aku cakap Bodo marah pulak jangan jadi bendul sangat Boleh tak " Marah Ryan.

"Dahtu ish saya tak fahamlah Cuba awk cerita Dari A sampai Z Ni tak cerita sekerat sekerat macam mana saya nak faham " marah hawa pula.

" ok cerita dia macam ni mommy aku suruh aku Cari menantu untuk dia dalam masa sebulan kalau tak mommy aku nak jodohkan aku dengan anak kawan dia " jelas Ryan.

" Then kahwin jelah dengan pilihan mommy awk tu ni tak pasal pasal saya pulak kena "rungut Hawa

" Masalahnya anak kahwin mommy aku tu bukan boleh pakai pun diorang semua tu gilakan harta je "ujar Ryan.

" Jap lagi satu punyalah ramai perempuan kenapa saya jugak yang Kena "ujar Hawa

" Sebab aku dah tolong kau haritu so now kau Kena tolong aku nak taknak kau Kena kahwin dengan aku and lagi satu lepas Ni kau tak payahlah nak susah hati lagi nak tipu mamat tu sebab aku dah jadi real husband kau " jelas Ryan.

MRS.RYAN MELVINWhere stories live. Discover now