" seorang pegawai polis , didakwa menumbuk seorang lelaki di lorong Yangnam pada tiga hari yang lepas . boleh dikenakan tindakan kerana seorang pegawai polis tidak boleh menyakiti jenayah " .
Taehyung menjongketkan kening sebelah kanan , aik ? biar betul ?
" anak siapa pula ni yang reka cerita ? aku tumbuk sebab dia tumbuk aku , kau tengok ni hyung pecah bibir aku dibuatnya " ujar Taehyung kepada Hoseok sambil menyentuh tepi bibirnya .
" aku cadangkan , kau pergi lah cari number phone syarikat ni . kau jumpa dia , cakap lah apa yang patut . jangan kau pergi pukul dia pula " balas Hoseok dengan nada sindiran .
bukan dia tidak kenal Taehyung , baran tidak menempat .
" aih , shibal " Taehyung menyerabutkan rambutnya .
serabut , lepas satu-satu yang jadi ." aku jumpa kau , memang siap kau aku ceramah . sampai bernanah telinga kau " geram Taehyung , dia memukul meja kuat .
terhincut bahu Hoseok akibat terkejut .
terus Taehyung keluar dari biliknya .❀❀❀
" Jihyo " Jimin memanggil setelah gadis itu mengangkat panggilan telefonnya .
" ya , wae ? " soal Jihyo sambil jari menaip di atas papan kekunci laptop .
" news yang awak suruh saya tulis tu ,
ada seorang pegawai polis nak saman company kita sebab dia kata itu adalah fitnah " balas Jimin sambil menggaru kepala yang tidak gatal ." ke-kenapa pula ? " Jihyo terkejut mendengar berita itu .
" gambar yang awak ambik tu , awak ada nampak tak sebelum tu apa yang terjadi ? awak nampak tak penjenayah tu tumbuk dia dulu ? "
" ta-tak ada " Jihyo tergagap .
" Jihyo , saya bagi awak number phone dia . saya nak awak berbincang dengan dia baik-baik . arraseo ? " soal Jimin lembut , tidak mahu memarahi gadis itu .
terus Jimin menamatkan panggilan , kan senang kalau dia berada di samping gadis itu sepanjang masa .
❀❀❀
Jimin 🐚📸
Jihyo , ni number
telefon dia 👇💌019 3xx 0919
11.47 a.m.
thanks Jimin 💞
11:48 a.m.
no problem my
luv 😘11:48 a.m.
seenJihyo meneguk air liur kasar .
tiba-tiba rasa seram sejuk .
mahu ke pegawai polis itu berbincang dengannya ." tak pasal-pasal kena tumbuk dengan dia " Jihyo mengeluh .
terus sahaja dia menghubungi pegawai polis itu .
" hello ? siapa ini ? " tanya Taehyung di corong telefon itu .
Jihyo mendiamkan diri , terasa gugup tiba-tiba .
" hello ! baik cakap sebelum saya putuskan panggilan ini " ugut Taehyung .
" erm , hello ! saya Song Jihyo dari company the light , saya yang keluarkan akhbar tu . saya minta .. "
" aku nak kau jumpa aku dekat restaurant shut up pukul 5 petang ini .
belum sempat Jihyo membalas terus Taehyung menamatkan panggilan .
" kurang ajar , dah lah potong percakapan aku . lepas itu , tamatkan panggilan macam itu saja .
TBC
COMMENT & VOTE