" Jihyo ! " panggil Jungkook apabila ternampak gadis cantik itu sedang berjogging di taman .
" awak buat apa di sini ? tak kerja ke ? " soal Jihyo pelik .
" jom lah , kita lepak sana . boleh sambung sembang lagi . " ajak Jungkook lalu menarik tangan gadis itu .
Jihyo cuba menahan diri untuk senyum , crush tarik woahhhh .
" kau okay ? diam je , lagi satu luka dekat lutut tu dah okay ? " tanya Jungkook tetapi mendatangkan tanda tanya .
" awak tahu saya cedera ? " soal Jihyo pelik .
" eh , ada aiskrim lah . jom aku belanja "
terus dia berlari pergi membeli ais krim tersebut .
Jihyo yang melihat itu , terus mengikut langkah Jungkook .
terus pertanyaan di fikirannya tadi hilang .❀ ❀ ❀
" jom sekarang kita masuk dalam rumah dia " ajak Seokjin .
" tak apa hyung , aku dah masuk dulu dah semalam " .
" eh , macam mana ? waran ni kan kita baru je dapat " Seokjin pelik .
" adalah cara aku sendiri , tapi mari masuk " ajak Taehyung pula .
Yoongi yang melihat merasa pelik , tadi cakap tak apa , sekarang ajak masuk pula .
" apa-apa je lah , jom masuk " ajak Yoongi .
" eh , ini ke lelaki itu ? " soal Seokjin terkejut apabila melihat frame di dinding .
" yelah dia , kau tak pernah nampak muka dia ke hyung ? dah kena tampal dah pun kat board balai tu " kata Taehyung sambil mata memerhati sekeliling .
" a-aku tahu dia di mana , dia dengan adik aku lah gila ! " jerit Seokjin risau .
baru tadi adiknya memberi dia gambar selfie bersama lelaki itu , Jungkook di taman perumahannya .
" aish , harap tiada ada apa-apa yang berlaku " Seokjin berharap agar semuanya baik-baik sahaja .
❀ ❀ ❀
" Jihyo , sebenarnya aku suka kau sejak kali pertama kita berjumpa . ya tahu nampak cliche , tapi itulah perasaan aku terhadap kau " jelas Jungkook sambil tangannya mengusap kekura tangan Jihyo .
" a-awak , saya juga suka awak tapi itulah takut dipermainkan oleh awak . tengoklah , awak handsome dengan ada muscle nya siapa je tak tergoda ? " kata Jihyo sambil tersenyum .
" eh , baru muscle . aku ada sixpack tau " Jungkook riak , kemudian dia ketawa melihat wajah gadis cantik itu yang malu berona merah .
" jadi macam mana ? kita official dah kan ? " tanya Jungkook ringkas .
Jihyo hanya mengangguk , Jungkook pula sudah tersenyum sinis eh manis .
TBC
COMMENT & VOTE