" Jihyo ! " panggil Seokjin dan di belakangnya terdapat dua orang lagi iaitu Taehyung dan Yoongi .
" kenapa ? " balas Jihyo pula .
" mari sini dekat oppa , jangan dekat dengan Jungkook "
Jihyo pelik dengan perangai oppa nya itu .
" tak mahu , dia kekasih Jihyo lah ! " Jihyo melawan , tidak mengikut arahan Seokjin .
Jungkook yang faham apa yang terjadi terus berlari meninggalkan mereka , sebelum berlari sempat dia berbisik di telinga Jihyo sesuatu .
" i love you and sorry for everything "
Jihyo tercengang , tiba-tiba mereka bertiga berlari mengejar Jungkook di hadapan .
" J-Jungkook ke yang mereka cari selama ini ? " tanya Jihyo sendirian .
❀ ❀ ❀
" defenden Jeon Jungkook , anda dipenjara seumur hidup atas pemilikan dadah dan pengedaran dadah yang boleh merbahayakan semua orang "
Jihyo yang mendengar itu menutup mata , aihh baru official tuptup partner dah masuk penjara . kalau sekejap tak apa , ni seumur hidup .
" apa masalah awak ni Jeon Jungkook ? apa awak buat ni ? tak lawak lah " ujar Jihyo sendirian .
salah tafsir , muka handsome ada muscle and sixpack tapi pengedar dadah ! tak guna , yah sekkiya .
Jungkook yang melihat Jihyo , hanya tersenyum nipis .
Jihyo hanya geram , tak rasa bersalah langsung ke ?!?!?!!!!!
" dah lah , penat lah kena game . dari dulu pula tu , muka aku dah lawa dah , tapi suka betul orang game . apa ? aku lurus bendul ke ? tidak sama sekali !! " marah Jihyo di dalam hati .
❀ ❀ ❀
" yah Jihyo yahh ! " jerit Taehyung apabila Jihyo keluar begitu saja .
" apa awak nak ? tak penat ke jerit ? " tanya Jihyo tidak puas hati .
" kau kenapa ? emosi dengan aku pula ? yang buat hal itu namjachingu kau , bukan aku . marah lah dia jangan marah aku " jelas Taehyung geram .
" nak kena jadi namjachingu saya dulu baru boleh nak marah awak ke macam mana ? " tanya Jihyo tidak puas hati .
" iya , kau kena jadi yeojachingu aku dulu , baru boleh marah aku . " kata Taehyung .
" suka mengarut , dah lah pergi dulu " belum sempat Jihyo hendak berlalu pergi , tangannya dipegang oleh Taehyung .
" aku betul-betul maksudkannya " jelas Taehyung .
" iya , aku memang suka kau . tapi aku suka kau selepas kau suka ikut aku pergi mana-mana , masa first meet aku tak suka kau . menyampah ada lah cakap dengan orang degil " jelas Taehyung sambil matanya tepat memandang mata gadis itu .
" teruskan menyampah itu , jangan suka saya . kan senang " balas Jihyo geram , lelaki itu confess ke mahu cari gaduh ? "
" tak ada lah sayang , aku gurau saja . kau mahu ke tidak dekat aku , kalau tidak mahu . ramai lagi mahukan aku , aku tak terima mereka sebab aku nak kau saja " jelas Taehyung panjang lebar .
" iya Taehyung , saya pun cair masa awak rawat luka saya . tapi masa tu langsung saya tidak ada hati kat awak , sebab masa tu saya nak Jungkook je "
" sekarang ini , dia pun dah masuk penjara . tapi saya rasa kesian lah dekat dia , saya baru je couple dengan dia . tak akan nak couple dengan awak pula "
" tak apa , dia bukan tahu pun . lagipun kalau kau tak cintakan aku , aku akan buat kau cintakan aku . jadi sekarang kau kena terima aku lah . macam mana ? " tanya Taehyung sambil mengangkat kening .
" wow muka handsome , sayang kalau aku tak ambil ni . eh- jangan pandang tapi tetapi pandang hati " bisik hati Jihyo .
" lagipun apa salahnya , dia pun polis . kawan oppa . jadi tiada masalah . kalau dia buli Jihyo oppa kan ada " sampuk Seokjin .
Jihyo dan Taehyung hanya tersenyum mendengarkan itu .
❀ ❀ ❀
" sayang , kau di mana ? " jerit Taehyung sambil menaiki tangga rumah mereka .
" kenapa ? " soal Jihyo pelik .
kini sudah lima bulan mereka bercinta , dan Jihyo pula sudah berhenti bekerja atas arahan Taehyung .
katanya dia boleh beri Jihyo lebih dari duit gaji gadis itu .
Taehyung melabuhkan punggung di atas tilam bersebelahan Jihyo .
" jom kita pergi bercuti " ajak Taehyung ceria .
" awak tidak kerja ke ? " soal Jihyo pelik .
" aku ambil cuti sebab nak luangkan masa bersama dengan kau " jelas Taehyung sambil membuka tiga butang teratas baju kemeja lengan pendeknya .
" omg hotss " bisik Jihyo di dalam hati .
" lagi satu , kau betul-betul dah cintakan dan sayangkan aku ? " tanya Taehyung dalam nada sedih lalu dia melilitkan tangannya di pinggang Jihyo .
" kenapa tidak ? " tanya Jihyo pelik sambil tangan mengalungkan di leher Taehyung .
" iyalah , mana tahu kau nak Jungkook tu lagi "
" tak ada lah , lagi satu tak sampai sehari pun saya dengan dia . sekarang saya dengan awak dah 5 months tau , jadi mestilah saya cintakan awak sangat-sangat dan sayangkan awak sangat-sangat " jelas Jihyo gembira .
Taehyung menekapkan dahinya kepada dahi Jihyo ,
" ingat Jihyo , apa-apa pun terjadi . aku cintakan kau seorang saja " ujar Taehyung serius .
" saya pun sama , sayang " kata Jihyo sambil mencuit hidung mancung Taehyung .
" i love you , sayang " ujar Taehyung
" i love you more , Taehyung ! " Jihyo membalas .
Taehyung mendekatkan bibirnya kepada bibir Jihyo , lalu dia menautkan ciuman .
itulah kisah percintaan mereka ,
THE END
thankyou cause baca story ini , and saiya tahu lawak . sumpah lawak bila nak ending , sebab saiya nak ending kan story ni cepat . takut tergantung , sorry sebab lama tak update story lain and sorry la for everything <333
btw abe bangtan cb jumaat ni AAAAAAAAAA tak sabar 😭❤️
and , i luv youu ❤️