IPL | meet

125 40 3
                                    

Jihyo tiba di hadapan restaurant shut up itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyo tiba di hadapan restaurant shut up itu .

dia mula memasuki , dan suasananya sepi dan sunyi .

" mungkin sebab ni kot nama restaurant dia shut up . dia suruh diam , jangan bising " terus kaki dia ke meja kosong .

mata dia tercari-cari lelaki yang memakai denim jacket .

Taehyung menghantar message kepadanya yang dia memakai baju itu .

" eh , itu ke dia ? " bisik hati Jihyo sambil melihat lelaki yang berada di tepi tingkap itu .
terus kaku bergerak ke sana .

" encik " panggilnya .

" kau ke orang yang buat news pasal pegawai polis memukul seorang lelaki itu ? " tanya Taehyung .

Jihyo meneguk air liur perlahan , rasa takut menyelubungi diri . seram tiba-tiba .

" i-iya " jawab Jihyo .

" tak reti nak duduk ke ? "
cepat-cepat Jihyo menarik kerusi untuk duduk.

" kau nak order apa-apa tak ? " soal Taehyung sambil mengacau air apple menggunakan straw .

" tak , tak apa . saya datang ke sini bukannya nak makan ke apa . lagipun saya dah kenyang , baru saja tadi makan . " jawab Jihyo sambil menunduk .

" yang kau tunduk-tunduk tu dah kenapa ? patah tengkuk ? ke dah tahu diri tu salah ? " soal Taehyung sinis .

" maaf encik , tapi serious saya fikir haritu awak pukul dia "

" dah tu ? tak reti nak siasat dulu ke ? tak reti nak tanya bagai ? reti buat news je kan ? tak reti nak tahu mana betul mana salah ? " Taehyung berang .

" saya minta maaf . saya janji saya akan bersihkan nama awak . " ujar Jihyo sambil membuat muka simpati .

" aku nak kau bersihkan nama aku , ingat baik-baik nama aku Kim Taehyung . "

ujarnya lalu lantas berlalu pergi .

" harap muka je cantik , tetapi tak ada otak . bukan nak fikir dulu sebelum buat . tak guna betul . bodoh menyusahkan ." ujar Taehyung sambil menghentak stering kereta .

" arghhh , serabut " jeritnya .

❀❀❀

Jihyo berlari masuk ke dalam rumah dengan nafas yang  tercungap-cungap .

dia bukan apa ? lari dari anjing , dah lah terkeluar air liur .
gatal !

" aku tahu lah aku cantik , tapi siapa je nak kau . dasar anjing " gadis cantik itu mula membebel .

terus dia pergi ke arah dapur .
" aik , sejak bila aku buka pintu belakang kat dapur ni ? " soal Jihyo pelik .

dia amat pasti yang dia tak pernah membuka pintu belakang ini kerana sudah terkunci .

" omooo " jerit Jihyo .
dia berlari pergi ke tingkat atas , melihat bilik yang bersepah .

" argh laptop ? gelang emas aku ? cincin aku ? semuanya hilang ? arghhhhhh ! " jerit Jihyo sambil menyepahkan barangan .

" andwaee " ingin sahaja dia menangis sekarang ini .
tanpa berlengah , terus dia pergi ke balai polis .
ingin membuat report .

TBC
COMMENT & VOTE

𝗶𝗻𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗹𝗼𝘃𝗲 | 𝐤𝐭𝐡 √Where stories live. Discover now