08

46 13 13
                                    

Harini merupakan hari Hyunsuk discharge

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Harini merupakan hari Hyunsuk discharge. Mereka menolong Hyunsuk mengemas barang manakala Chaeeun tolong untuk bahagian discharged.

" Nak makan? Pergi cu? Family mart? Shopping? Myeondong? " Soalan bertubi tubi ditalukan kepada Hyunsuk.

" Wei, orang tu baru je baik la, haih. " Sambung Hyewon, penat sungguh dia melihat gelagat rakannya itu yang seakan budak berumur 6 tahun.

Keluhan Hyewon hanya dibalas dengan senyuman nipis dari Chaeeun. Dan mereka terus ke kereta dan balik ke rumah masing masing.

" Eun dah balik! " Kedengaran suara jeritan datang dari luar. Chaemin bergegas mengambil kunci dan membuka pagar automatik untuk adiknya.

" Haish, tak reti reti nak bawak kunci ye kau ni. " Sapa kakaknya sejurus dia menjejakkan kakinya kedalam rumah 2 tingkat itu.

" Hehe, lupa lah kak, uhm, takpelah Eun mandi dulu. " Balasnya ringkas. "Eh kejap, apesal kau happy lain macam je ni Eun? "

" Hehehe, Hyunsuk discharge aa kak. " Jawab dia lagi. " Oh, patutla, dah pergi mandi. " Suara datang menyapa Chaeeun dari belakang. " Lah abang ni, terkejut Eun. " Sambungnya lalu bergerak ke tingkat atas untuk membilas badannya.

~

" Eun nak pergi kedai jap tau! " Jerit Chaeeun memberi tahu keluarganya. " Nah amek ni, kang nanti aku yang kena buka lagi. " Ujar Chaemin kemudian menghulurkan kunci rumah kepada gadis itu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bunyi telefon berdering, lantas dia mengangkat panggilan telefon tersebut. "Nak pergi makan? "

" Pergi makan kat mana? Awak kan belum sihat lagi. " Ujar gadis itu. " Ala, pergi makan tteokbokki kat kedai selalu kita pergi tu je, saya belanja. "

Selepas dia menamatkan panggilan, dia segera mengambil Hyunsuk dan membatalkan hasratnya untuk ke kedai.

Matanya terbuka besar, untung betul jadi yeochin orang kaya ek. " Banyak gila ni, camne nak habis kan. "

" Ala, kalau tak habis tu, bawa je lah balik, tak susah kan. "

" Yela yela. "

" Tak nak pergi mana mana lagi ke? Mana lah tahu ada barang kpop awak tak beli lagi? Macam album treasure- "

" Uhm, excuse me saya ada semua merch and album diaorang, termasuk plush doll yg baru tu, comel gilaa. "

" Kayaa, kalah saya. " Terbeliak mata jejaka itu mendangar kata kata yang keluar dari mulut Chaeeun, yelah siapa je kata merch artist yg murah kan, semua harga israel.

WINTER PLANNER • C. HyunsukWhere stories live. Discover now