Chaeeun dan Hyunsuk berjalan disekitar lotte world itu. " Nak naik sangat ke roller coaster tu? " Chaeeun menyoal Hyunsuk yang masih melirik roller coaster itu.
" Hmm. " Hyunsuk mengangguk. Gadis itu lalu mengajak dia ke tempat roller coaster itu.
" Sabar kejap ya, saya nak beli barang, awak tunggu di bangku situ lah. " Arah Chaeeun, Hyunsuk menurut.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Semasa Hyunsuk menunggu Chaeeun...
" Hai awak, awak seorangan ke dekat sini? Saya boleh je temankan. " Ternyata itu adalah Jiyoo yang menyapa. " Tu. " Jari telunjuk Hyunsuk menunjukkan kearah Chaeeun yang sedang berdiri di kedai mini.
" Tch. Biarlah dia, dia tak perasan awak kot? Jom jalan dengan saya. " Jiyoo berdecit, lalu dia menarik pergelangan tangan Hyunsuk. Jejaka itu tidak mampu melawan kerana sakitnya masih ada tersisa membuatkan dia tidak dapat merentap tangannya.
" Kau nak bawa aku ke mana perempuan?! " Soalnya garang. Jiyoo tidak menjawab dan terus menarik tangan Hyunsuk. Mahu saja Hyunsuk melapik tangan nya tetapi tiada apa apa alatan yang boleh membantu.
Jiyoo menarik Hyunsuk dan membawanya naik roller coaster yang lebih merbahaya tanpa kawalan doktor dan Hyunsuk tidak mengambil apa apa ubat.
-
-
-roller coaster itu mula bergerak dengan laju. Hyunsuk sudah merasakan yang sesuatu akan keluar dari mulutnya. Tapi sebelum sempat apa apa, penglihatannya mula kabur dan mata Hyunsuk mula tertutup perlahan.
Jiyoo perasan yang Hyunsuk tidak lagi bergerak atau mengeluarkan suara. Dia menjerit menyuruh penjaga roller coaster memberhentikan benda itu.
Chaeeun's POV
Selesai aku membeli makanan, aku berpatah balik ke tempat Hyunsuk. Tetapi dia sudah menghilang. Aku mula mencari Hyunsuk tapi tidak jumpa jumpa. Dekat 15 minit juga aku mencari. Aku menelefon Chaemin.
" Akak, datang lotte world boleh tak? Ajak abang sekali. "
" Apa pasal pula ni? "
" Hyunsuk, dia hilang, dekat 15 minit Eun cari, tak jumpa jumpa, dia tu belum baik betul lagi tu. "
" Lah, iyalah, akak panggil abang kejap, bye. "
Kakakku meletakkan telefon.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
" Eun, Eun, datang kat sini. " Chaemin menelefon aku lagi dan melambaikan tangannya kearahku.
Selepas aku perasan, aku terus berlari menuju ketempat kakak aku dan abang aku berada. Betapa terkejutnya aku apabila ternampak Hyunsuk yang dah terbaring disitu dan Jiyoo juga berada di situ.
" A-apa jadi ni?! " Soalku menahan sebak.
" Perempuan ni, dia ambil Hyunsuk senyap senyap lepastu bawa dia naik roller coaster ni. " Sambung Abang aku pula.
Aku sudah tidak boleh menahan marah tapi dihalang oleh kakakku. " Tak apa, sabar dulu ya, kita bawa ke hospital dulu. " Ujar dia.
YOU ARE READING
WINTER PLANNER • C. Hyunsuk
Fanfic" thanks.. " 〈 complete 〉 ✎ start∶03.02.22 ✎ end∶24.03.22 🏆 : #7 - kpopfanfic