06

51 13 2
                                    

" nah ni menu dia, korang order la

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" nah ni menu dia, korang order la. " Haruto menghulurkan menu yang ada di atas meja makan tersebut.

~

Sambil menikmati makanan yang masih panas, mereka pun berborak, ya la, dah lama tak jumpa kan.

" Eun, kau dapat kerja apa? " Tanya Hyewon. " Kau perasan tak hospital sebelah ni, kat situ lah aku kerja. " Balas Chaeeun.

" Oh, dah jadi doktor dah kawan aku ye. " Sambung Eonra yang selalunya mendiamkan dirinya.

Semasa semuanya sibuk bersembang, Chaeeun menarik pinggan yang berisi fish and chip milik Hyunsuk, lalu dia mencubit sedikit isi ikan tersebut. " Amek sikit ye u. " Ujar Chaeeun.

" Ambil je la. Jangan habiskan sudah la. "

Mereka berdua tertawa kecil, hormat orang single kononnya.

Kedengaran beberapa orang berdehem. Chaeeun menyentuh kaki Hyunsuk tanda untuk berhentikan kelakuan mereka.

" Wahai cik Lee, makan dulu ye. " Bisik Hyewon ketelinga Chaeeun.

~

Selepas habis bayar, mereka pun keluar dari restoran itu.

Mereka perlu melintas jalan untuk ke tempat parkir. Disitu juga ada yang menjaga trafik. Tetapi dia tertidur disitu. " Biar aku jalan dulu. " Ujar Hyunsuk, kepada kawannya.

Boom...

Bunyi gema yang tidak beberapa kuat. Disebabkan dari satu kereta yang sempat menekan break nya tetapi tidak lepas.

" Weh bunyi apa t- " belum sempat Chaeeun nak habiskan kata katanya, Doyoung memanggil dia dahulu.

" Eun, keluar. CEPAT! "

Tergamam tu tergamam juga tapi dia dapat buat dua kerja dalam satu masa.

" Haruto, Hye-hyewon kau pergi min-minta hospital tu ka-katil emergency. " Arah Chaeeun menahan esakkannya.

" Nurse, kat luar ada accident, Chaeeun minta satu katil emergency. " Kata Hyewon.

" Ji, kau bawak dia masuk dalam. " Arah Chaeeun lagi kepada Jinhee, jururawat yang keluar membantu. " Baik. "

" Chaeeun, dekat bahagian kepala dia ada bleeding sikit, kau boleh buat ke? " Tanya salah seorang doktor yang merupakan doktor yang mengambil bahagian yang sama dengan gadis itu.

" Kau, ajak doktor Hwang lah, aku rasa aku tak boleh. " Balas Chaeeun. Hyewon mengusap belakang kawannya lembut. " Ujian sikit je Eun, sabar ek. " Pujuknya lagi.

WINTER PLANNER • C. HyunsukWhere stories live. Discover now