"İnanabiliyor musun, beni reddetti. Kendini yakışıklı sanıyor bir de."
"Neden Kamado'ya çıkma teklifi ettin ki Ume?"
Yaz tatiliydi. Temmuz ayının sıcaklığını insanlar iliklerine kadar hissediyordu. Dışarısı çok bunaltıcı olduğundan ötürü insanlar artık evlerinde kalıyorlardı. Eğer birileriyle buluşmak isterlerse de bir evde toplanılıyordu. Bu sıcak yazın bir gününde Hakuji, arkadaşlarını evine davet etmişti.
"Bunun cevabını biliyorsun ağabey."
Gyutaro kısa kollu tişörtünü çıkardı. Uzun saçlarını bağlayıp zemine uzandı.
"Hakuji, dondurma yok mu?"
"Hepsini az önce bitirdik."
"Buz bile kemirmeye razıyım. Yeter ki soğuk bir şeyler olsun."
"Bana da kola getir sevgili arkadaşım." dedi Douma.
"Oğlum, sen o cübbeyle terlemiyor musun, ne diye onu giydin?"
"Terlemiyorum."
"Bu bir başarıdır."
Ume, ağabeyinin yanına uzandı. Zeminin soğukluğu çok iyi gelmişti. "Denize gitsek iyi olur aslında."
"Olmaz. Binlerce kişi oluyor. Denizde yüzmek işkenceye dönüyor. Ayrıca çok hassas bir tenin var Ume. Güneş kremi sürmeyi reddediyorsun ve yanıyorsun. Eve gelince de ağlıyorsun."
Michikatsu, diğerlerinin aksine hiçbir konuşmaya dahil olmamıştı. Her ne kadar Douma onu konuşturmaya çalışsa da konuşmuyordu. Bir arkadaş buluşması olmasına rağmen herkes sıkılıyordu.
"Ulan Hakuji, evinde niye klime yok?" diye sordu Gyutaro Hakuji dönünce.
"Bozuldu."
"Ben çok sıkıldım."
Anlam verebiliyordu Hakuji. Şu son günlerde herkesin üstünde halsizlik ve buhran vardı. İnsanlar eğlenmek için hiçbir eylemde bulunmuyordu. Sadece bu yazın bitmesi için yaşıyorlarmış gibi bir halleri vardı. İnsanların hayatı monotonlaşmıştı. Kalkıyorlar, duşa giriyorlar, yemek yiyorlar, bunaldıkları için tekrar duşa giriyorlar ve uyuyorlardı. Geçenlerde dışarı çıkıp birkaç aktivitede bulunmayı önerdiğinde arkadaşları sanki ona suç işlemiş gibi bakmıştı. Hakuji yazın gündüzleri pek sevmese de yaz gecelerine bayılırdı. Gece vakti birçok festival gerçekleşirdi ve Hakuji onlara katılırdı. Hava gündüzleri gibi sıcak olmazdı ve festivalde eğlenebilirdi. Yanında birileri olunca daha eğlenceli oluyordu ancak arkadaşları bu fikre pek sıcak bakmıyordu.
"Ben dışarı çıkıyorum. İstediğiniz bir şey var mı?"
"Dondurma."
Hava batmak üzereydi. Bu gece bir festival olacaktı. Ona katılmadan önce hazırlık yapacaktı.
"Tamam. On beş dakikaya dönerim."
---
modern au ve herkes insan lütfen linçlemeyin
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Yaz Gününde Festival |aka.ren|
Fanfic›akaza×kyojuro‹ İnsanlar yazdan bıksalar da Hakuji yazı severdi.