"Rose For Mika"
CHAPTER 6
Daniel Ezra bersiul sambil kakinya melangkah keluar mencari kelibat seseorang yang di carinya . Dari jauh dia sudah nampak buah hati kesayangan nya duduk kesorangan di tepi pantai . Dengan berhati-hati dia menghampiri gadis itu .
Semakin dekat dengan gadis itu , dia dapat melihat raut wajah pujaan hati nya yang sembap dan mendung . Eh dah kenapa sayang aku ini . Termenung je kerja budak ni bisik Daniel dalam hati .
"BAHHHHH"
Mikasya yang sedang termenung jauh terkejut mendengar sergahan dari belakang . Dia berpaling ke belakang dan melihat kekasih hatinya tersengih-sengih. Mikasya memukul lengan buah hatinya itu .
"ishhh bie ! kejut tau sayang , kalau sayang mati terkejut nanti macam mana ?" kata Mikasya dengan geram .
'Aduhh sayang , sakit lengan bie sayang pukul . Jangan lah mati dulu , nanti sapa nak kahwin dengan bie ?" kata Daniel Ezra dengan sedih .
Mikasya tersentak mendengar kata-kata Daniel. Air mata Mikasya mula bertakung .naik pelik Daniel melihat Mikasya menahan air mata .
"Eh sayang , kenapa ini ? something happen ? What's wrong ? tell me." pinta Daniel .
*play song in the media untuk ambil mood sedih*
Mikasya terus menangis teresak-esak dalam pelukan Daniel . Daniel membelai lembut rambut Mikasya .
"What's wrong sayang ? Bie risau lah . Please tell me"
Mikasya melihat wajah kesayangan nya lalu membelai lembut pipi Daniel . Mikasya tidak sampai hati hendak menceritakan semuanya dengan Daniel . Mikasya sangat sayang dengan hubngan nya dengan Daniel .
Mikasya menarik nafas dalam dan lepaskan nya perlahan . "Sebenarnya ....." Mikasya menceritakan segalanya dengan Daniel .
Terdiam Daniel mendengar cerita dari buah hati kesayangannya . Daniel melihat wajah Mikasya dan membelai nya lembut . Dia mengelapkan air mata Mikasya yang tidak berhenti mengalir .
"Sayang , don't cry please . its hurt me to see you crying like this" pujuk Daniel .
"But bie , I cant , I love you so much . I want only you . Only Daniel Ezra" kata Mikasya .
"Sayang , listen to me okay ? I know its hard for you , for us . I love you so much sayang , you're the girl that I loved the most after my mummy . Just ikut je apa yang parents sayang want okay ?" kata Daniel dengan lembut . Hatinya hancur berkecai selepas mendengar yang buah hatinya bakal mendirikan rumah tangga dengan orang lain .
"but bie , I don't want to get married with stranger . please fight for us. Im begging you . I don't want to lost you bie" lirih suara Mikasya merayu.
"Sayang , I love you more than you know it . But Bie tak nak sayang derhaka dengan parents sayang sebab bie . please sayang ? Maybe we are not meant to be " pinta Daniel . Serentak itu , air mata lelakinya menitis di depan perempuan yang dicintainya.
YOU ARE READING
C | Mikasya Rose
Romance| 𝓗𝓲𝓼 𝓟𝓻𝓮𝓬𝓲𝓸𝓾𝓼 𝓡𝓸𝓼𝓮 | "Mummy Daddy , Baby tak nak kahwin dengan laki tu , he's stranger and you know that Daniel is the one that I truly love" 5 tahun menjalinkan hubungan akhirnya terputus di tengah jalan apabila si gadis terpaksa...