Günlerimi o yatakta boş boş geçirirken sonunda bir kadın geldi. Sert bir anne imajı veren ifadesiz suratlı eski tip bir kıyafet giren bir kadın. Bana kıyafet verdi giyinmemi söyledi ve çıktı.
Bende kuzu kuzu giyinmeye başladım.
Niye? diyecek olursanız bunun pek çok sebebi olsa da ilk sebebi harem hakkında pek şey bilinmemesi. Harem ilk olarak Fatih Sultan Mehmet döneminde kurulmuştur. Farklı dil, din, ırklara sahip olan kızlar birleşir ve haremde bulunurlar.
Haremin genel amacı eğitimdir. Dizilerde gösterildiği gibi değil yani.
Aynı zamanda her Padişah döneminde gerçekleşen isyanlar, katliamlar ve savaşlar var. Görünüşe göre şuanda Osmanlı modern değil bu da yükseliş dönemindeyiz demek oluyor.
Giyindikten sonra üzerimde bulunan kaftana, kaftanın rengine, güzelliğine baktım. Daha sonra büyük kapıya yaklaştım ve hafifçe tıklattım. Aynı kadın kapıyı açtı ve beni dışarıya çıkardı. Kendisi bir şey demeden önümden ilerlemeye başlayınca mecburen bu uzun, dar ve karanlık koridorlarda onu takip ettim.
Bir süre sonra kadın konuşmaya başladı. "İsmim Fatma, Fatma Kalfa. Bu günden sonra senin eğitimin ile ben sorumluyum. Harem kuralları katıdır." dedi arkasına bakmadan. "Ayrıcalık yapılmaz ve yapılana ile yapana ceza ağırdır. Buraya gelenler iki bölümden oluşur. Korsanların kaçırdığı veya köle pazarından alınan köleler ve Bey Kızları."
Bu sefer arkasına dönüp bana hafif bir bakış attı. "Senin durumun biraz muamma tabii.. Haremin yönetimi şuanda kısmen benim elimde. Acemiler genelde beraber uyurlar. Rütbesi yüksek olanlarsa kendi dairelerine sahiptir. Senin kendi dairen olacak."
Arkasından ilerlerken son söylediği şeye kaşlarımı çattım. "Bunun sebebi.. senden izin alınmadığı için telafi. Derslere girmek zorunludur ve size verilen işi reddetme gibi bir hükmünüz yok."
Bu oldukça saçma sebep beni tatmin etmese de bir şey demedim. Özel daire yani.
Ne diyebilirim ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Koma | Fatih Sultan Mehmet
Fiksi PenggemarÖldüm ve ruhum beden değiştirdi. İkinci yaşama inanır mısınız? Reankarnasyon: beden göçü. Başıma gelen tam olarak buydu. Ve şans ile şansızlık ortasında kalan bir yerde devrin en zeki hükümdarı ile karşı karşıya geldim. Fatih Sultan Mehmet. ...