☛•Part 16•☚

13 7 7
                                    

•••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Hari ini tibalah hari dimana aku sah menjadi isteri kepada seorang jejaka bernama Park Seonghwa. Suasana yang riuh rendah diiringi alunan lagu ballada memenuhi ruangan didewan ini. Mataku sibuk meliar mencari kelibat sang suami, suami laaa sangat kan. Mana dia? Habis jee lafaz kawin tadi dia terus menghilang, entah kemana dia pergi.

Dalam kesibukan mencari Seonghwa tiba2 kain aku tersangkut di sebuah kerusi. Argh, hampir tersungkur!

"Gwenchanayo?" soal seorang namja padaku. Bunny teeths dia tu macam pernah nampak je. "Soyaa-shi matjo?" lamunan aku termati apabila dia menyoalku lagi. Adakah dia-

"Jungkook kan?" soal aku dengan blurnya. Lantas namja itu tersenyum manis lalu mengangguk. "How dare u don't know at first" katanya. Aku hanya mampu tersenyum kelat. Salah aku gak tak cam dia.

Lantas tangannya dihulurkan ke arah aku. "On your wedding, cukahae" ucapnya lantas aku menyambut huluran tersebut. "Gomawo Jungkook-ssi"

"SOYA-AH! Come here~!" panggilan Jennie dengan camera Nikon ditangannya. Mesti nak mintak selca la tu. "I go first, see ya next time Jungkook" kataku pada Jungkook lantas Jungkook menarik tanganku.

"If u need anything or in any troubles, do call me, ok? This is my card." pesannya padaku membuatkan aku sedikit tercenggang. Apsal lak aku nak kena call dia?

"Arrr...ani cuz sometimes Hwa takleh harap sangat ahahha that's why laa. I means incase dia ade hal penting ke meeting ke g oversea ke. Kalau nak apa2 Soya call jela Kook. Maybe i can help u. U know Hwa is my chingu so u too" katanya dengan kekok lantas aku hanya memgangguk dan beredar dari situ. Aneh-aneh je.

****
Sesudah sahaja bergambar bersama sahabat-sahabat karibku, aku pun berjalan ingin menuju ke bilik Puan Park, entah makan ke belum dia. Sehari ini tidak pula aku melihat kelibatnya. Dalam perjalanan kebiliknya, aku terlihat Seonghwa sedang berjabat tangan dengan seseorang, aku tak pasti siapa kerana wajahnya berselindung disebalik dinding. Yang pasti dia seorang lelaki.

"Suara nih cam familiar laaa.." aku cuba mengintip wajah itu tetapi disaat itu juga ada tangan seseorang terlebih dahulu menepuk bahuku. "Puan Park? Terkejut Soya tau, ingtkan sapa tadi.."

Lantas Puan Park menampar tanganku. "Bukan Puan but Om...omma. Kamu kan dah ka...kawin ngan Hwa? Kan?"

Dengar sahaja perkataan itu, entah mengapa pipiku terasa hangat sekali. Malu ke? Ishh, gatal laa kau Soya. Suka laa tu. "Nae..omma" mata Puan Park aku tenung lalu kami berpelukan.

"Kaa..kalau Hwa ada buat apa-apa bagitau Omma tau, nanti omma smack down dia." kata Omma dengan riak wajahnya yang lucu itu membuatkan aku tertawa riang. "Naee omma! Ehehehe" pelukan dieratkan.

Oh, hanya tuhan yang mengetahui betapa bahagianya aku disaat ini. Sudah berapa tahun aku tidak memanggil serta memeluk seseorang yang bergelar 'Omma'.

Mereka melayani aku dengan baik sekali. Aku berharap juga Hwa juga akan turut melayaniku begitu nanti. Aku tak dapat nak nafikan yang aku memang dah lama menanam rasa cinta pada Hwa. Yaa he is a good guy, gentle to his mom and never disobey his mom and grandma orders. Aku tak sangka gadis sebatang kara seperti aku sekarang mempunyai sebuah family yang penyanyang.


( っ'-')╮ =͟͟͞͞🏀 so how this chap guys?
Ken tau chap nih agak bosan an.
Btw have a nice day

VEGEANCE [PSH]Where stories live. Discover now