☛•Part 9•☚

28 9 7
                                    

"Jadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jadi.... apa je Puan Sakura nk ckp pada saya? Saya ada buat salah ke?" tnya Jisoo bertubi2 risau lak tiba2 je Nenek Hwa nk jmpa dia pagi2 buta nih.

"Ahek, panggil nenek sudh laa, xyah laa berpuan2. Nenek saje je nk borak2 ngn kamu, x smpat nk kenal2..." tutur Puan Sakura dgn lemah lembut. "Jemputlah minum teh tu, kang sejuk lak nnt x sedap" Soya hanya tersenyum kekok dan menghirup teh bunga tersebut. Ya mmg wangi and sedap sekali teh tu.

"Nenek straight forward jelah ye...kamu dah ade bf belum?" soaln Puan Sakura membuatkan Jisoo tersedak, nasib x mati anak org. "Ahaahaha, kenapa tiba2 nih nenek?" soal Soya tertawa kekok.

"Takde laa...Nenek un dh lama tringin nk tgk Hwa kawin haaa....Nenek rasa kamu mampu jaga Hwa....lgpun cara kamu layan omma Hwa pun ikhlas nenek tgk.... Hwa tu CEO tau...xnak ke?" Puan Sakura menarik benang.

"Arhh...nenek? Saya x bermksud nk kecewakan nenek tp...saya x cintakan Hwa...and saya baru je kenal dia haa so saya rasa cam susah untuk trima dia cmtu je..." jelas Soyaa lemah lembut.

Puan Sakura tersenyum tp didalam hatinya amat kecewa and btul ckp Hwa, Soya x mudah trima lamaran nih. "Nenek phm tp...kamu pertimbangkan balik laa ye? Nenek pun suka kamu kat rumah tu. Chan tu hah, sehari xde kamu mulalah bising kat Uncle Woo dia." kata Puan Sakura lalu tersenyum ke arah Soya.

Soya tersenyum sayu. "Gomawo nenek, sebb phm Soya" Soya trus bngun dari sofa tersebut dan mminta diri untk ke bilik Puan Park kerana waktu breakfastnya dah smpai. "Saya g buat kerha dulu ekk, annyeong nenek"

Puan Sakura hanya termenung ke arah gazebo rumahnya. "Plan aq x mnjd laaa pulak" keluh Puan Sakura.

Seraya Soya keluar dari ruang kerja Puan Sakura terus bertembung dia dengan bossnya, x lain x  bukan iaitu Seonghwa.

Seonghwa hanya melihat Soya dengan penuh dingin. Dah kena rasuk ke apa? Soya trus bow lalu berjalan hendak pergi dari situ tetapi tgnnya digenggam oleh Hwa. "Tuan nk apa lg nih?" soal Soya sedikit keras. "Nk kau, x boleh ke?" selamba dia mnjwb. "Hah!" Soya melngkah untk pergi ttpi dipeluk Hwa dari belakang.

"Tuan lepas kan saya boleh x? Saya nk kena breakfast kan omma tuan sekarang. Tu...tuan nk omma tuan berlapar ke?" marah Soya lalu menolak Hwa dgn kasar. Hwa agak terkejut. "How dare u?" monolog Seonghwa dgn wajah yg merah, marah laaaa tu.

Hwa terus masuk ke blik kerja neneknya. "How nenek?" soal Hwa tpi dia sudh mngagak bahawa Soya menolak lmrn itu. "She refused to" jwb neneknya selamba membuatkan Hwa tercenggang sebntar.

Hwa terus berjalan dgn laju keluar dari blik tersebut dan menaiki kereta ke pejabatnya. Soya yg melihat kelakuan Hwa itu agak terkejut. "Dah kenapa dia tu? Kepala angin betul. Sapa lah yg hndak kat dia kalau perangai ais plus angin dia tu x berubah" cebik Soya lalu terus mnyuapkan Puan Park sepotong pancake.

"Cantik laa kamu nih...Ba..ba..baik lak tu... Saya suka l..laa.. Kala..kalau Hwa kawin dgn ka...kamu msti dia happy. Omma xnak dia kawin ngn..ngn Li...Lisa tu..dia tu soo..sombong. Xnak omma herh" reaksi takut diberikan Puan Park lalu berbungkus dalam selimutnya.

SOYA POV :

Kenapa hati aq rasa serba salah ek? Kesian jugak Hwa tu...kesian gak Puan Park. Kalau lah dia dpt menntu cam Lisa tu msti hati dia sakit an? Hari2 kena marah ngn Lisa. Hwa lak msti lg serabut..lg mnjd perangai dia nnt... Tapi Soya, kau kena pikir diri kau gak, xkan kau nk kwin ngn namja yg aneh dingin tu, kang tiap2 mlm kau trpksa ckp ngn angin je.

Mata Puan Park aq renung lama. Cantik. Mata dia sebijik mata Hwa. Tiba2 loceng rumah berbunyi.

**END SOYA POV**

Soya terus berlari ke pintu dan melihat seorang gadis cantik dah terpacak depan pintu tu. Spaa lg kalau bukan Lisa. Jelingan tajam diberikan pada Soya. "Hwa mana?" soalnya dlm nada kasar.

"Dia baru g office tadi..." jelas Soya ringkas. "Masuk la dulu" pelawa Soya. "Kalau x sebb u pelawa un mmg i akan masuk" blsnya lalu segera masuk kerumh tersebut dengan ala2 catwalknya. Soya terpaku melihat kecantikan Lisa. Muka cantik tp tula perangai ke nauzubillah.

Lisa duduk atas sofa di ruang tamu tersebut lalu mengamit2 Soya ke arahnya.

Lisa duduk atas sofa di ruang tamu tersebut lalu mengamit2 Soya ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"G buatkan i air, i nak Milky Carrot, cept2, jgn terhegeh2 kat sini." arah Lisa pada Soya. Nasib rumah org kalau rumah sndiri mmg dah lama hncur muka Lisa nih kena belasah dgn Soya. "Nae..." ucap Soya lalu berlalu ke dapur.

"Kamu buat apa kat sini Lalisa?" soal Puan Sakura yg baru tiba di situ. "Grandma...betul ke Hwa nk putus ngn i? Tolong lah grandma...i xnak putus. I syg kan dia hirmm" rayu Lisa dgn muka gediknya ehh kau, nasib cntik.

"Btul la tu, kamu g lah ckp sndiri ngn dia, nenek xnak ambik tau. Dah bsar msing2" tiba2 Lisa bngun dari sofa tersebut. "Nih msti sebb pmpuan td an?" soal Lisa agak keras. "Dia nanny Chan, xde kena mngena dlm hal nih" tegas Puan Sakura.

Lisa snyum sinis. "I warning u, grandma. Selagi Hwa x kwin selagi tu i xkan terima kata putus nih. TITIK!" ugut Lisa lalu berlalu pergi dari situ.

"Haish berani dia ugut2 aq?" ngomel Puan Sakura lalu memicit2 kepalanya sndiri. Pening dgn prngai org disini.

-sorry trpnjg sikit chap nih. Lain kali Niel akn cuba pndekkan

VEGEANCE [PSH]Where stories live. Discover now