☛•Part 15•☚

16 7 10
                                    

•••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Malam itu Park Seonghwa kelihatan sedang termenung jauh di balkoni rumahnya. Mana tak nya detik-detik nya bersama Aurora dahulu mulai datang menerpa mindanya satu persatu. Mengingati semua detik tersebut mata Seonghwa mulai memerah, tangannya digengam rapat.

{•flashback•}

"Aery~" panggil Aurora.

"Why, dear?" soal Aery berserta senyuman.

"Let's get married" jawab Aurora tanpa teragak-agak. Aery agak terkejut dengan permintaan tersebut.

"Hmmm, Aurora i don't think so"  jawab Aery menimbulkan sedikit rasa kecewa dihati Aurora,yelaa dia ajak kawin kot tiba-tiba pihak lelaki kelihtan tak berapa nak suka. Guys Aery bukan tak suka cuma dia tau ayahanda Aurora memang akan tak akan menpersetujui perkahwinan ini. Lagi satu sebab, Aurora pun belum tau akan siapa Aery yang sebenar.

" Why? You don't want to? Don't you love me?"  soal Aurora dengan yang kecewa seakan-akan mahu menangis.

"Listen, I'm not on par with you. I don't think your father will accept me anyway" jwb Aery sambil mengengam erat tangan Aurora.

"How can you make me like this? You played with my heart then you want to dump me just like that, Aery?" bentak Aurora seraya menangis.

"No, please listen to me first-" tutur Aery cuba menenangkan Aurora. Pucat lesi wajahnya tak sanggup dia melihat Aurora menangis sebegitu.

"Stop! I don't care who you are, who your family is! I just love you! Can't you see that , Aery?"  marahnya lalu membelakangi Aery.

"Aurora-  jawab Aery cuba hendak menceritakan hal sebenarnya tetapi apakah nasibnya Aurora lebih pantas dahulu memotong pertuturannya.

"If my father doesn't agree with this, we just run away from here! Please Aery ... i just love you"  teriak Aurora lalu Aery segera memeluk Aurora dari belakang. Ubun-ubun Aurora dicium berulang kali.

"Sorry bout that Aurora

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sorry bout that Aurora....i love u" tutur Aery sayu. Mulai saat itu Aurora berjanji kepada Aery bahawa perjumpaan mereka selepas itu dia akan datang membawa bersama berita gembira tentang perkahwinan mereka. Dia berjanji untuk memberitahu kepada ayahandanya bahawa dia akan menikahi Aery tak kira apa yang jadi.

{•end of flashback•}

Seonghwa segera menumbuk dinding biliknya berkali-kali. Kesal dengan ingatan tersebut yang hanya memberi kelukaan kepada hatinya.

"Aku janji! Aku akan tunaikan janji kita yang terakhir tu Aurora... Kalinih kita kawin...and mulai saat itu juga, aku akan musnahkan hidup kau sebagai mana kau musnahkan hidup aku dahulu!" meja dihadapannya diketuk kuat.

Sesungguhnya hidup Aery amat terseksa selepas Aurora meninggalkannya malam itu. Setiap saat dalam hidupnya dia diburu oleh tentera-tentera ayahandanya hingga dia terpaksa bersembunyi disebuah hutan yang gelap.

Bukan itu sahaja, Puak Red Hunter yang merupakan vampire tidak dibenarkan bercinta dengan manusia kerana jika cinta tersebut tidak menjadi atau membawa kekecewaan kepada diri sang pencinta (vampire), selagi kekecewaan tersebut menganggu mereka dalam masa yang lama maka kuasa Red Crystal didalam diri mereka akan memakan nyawa mereka sedikit demi sedikit hingga mereka mati.

Ya riwayat Aery tamat selepas itu setelah 12 tahun tinggal didalam kekecewaan dan rasa bersalah atas kematian Uncle Jeon. Walaupun Aery dan Park Seonghwa ialah orang yang sama tetapi Aery hanya mampu berdendam dan tinggal didalam keadaan yang menyedihkan. Dia tidak berani untuk membalas dendam atau membunuh manusia yang melukakannya kerana pesan ibu bapanya yang tidak membenarkan dia berbuat demikian.

Manakala Park Seonghwa mempunya hati yang sedikit keras dari Aery yang membolehkan dia membalas dendam terhadap penderitaan yang dialaminya dahulu sebagai Aery. So Aery nih memang terluka laa senang cerita makhluk yang tersakiti.

Imagine laa kau sanggup say yes untuk sukakan seseorang tu even kau tau nyawa kau dalam bahaya dan kau berharap dia terima cinta kau seadaanya tapi tiba-tiba dia tinggal kau cmtu jee. Sumpah sakit gila.

Tambahan lak Aery nih tak tau hal sebenar so mmg selama dia hidup sebagai Park Seonggwa nih dia memang ingat Aurora tu main-main kan dia jelaa. Kesian diorang. Masing2 tak tau cerita yang sebenar. Apa laa author dia. Kejam an?

Okay so guys, chapter nih banyak spoil cerita zaman Aery ngan Aurora. So harap2 korang tak bosan laa ye nnt sikit demi sedikit kita spoil lagi. So let's continue to a new chapter~

See u on the next page¡

[ •» continued «• ]

VEGEANCE [PSH]Where stories live. Discover now