10

206 7 3
                                    

Als ik de gang in loop zie ik overal bloed liggen.

Mijn mond valt open en ik sla een hand voor mijn mond. Wat is dit? Is de eerste vraag wat door me heen gaat. Heeft dit iets te maken met mijn moeder? Tranen vullen mijn ogen en ik voel Harry's hand op mijn schouder.

"Ik wil hier weg" zeg ik zacht Harry knikt en we lopen terug naar buiten. Dan maar zonder kleren.

Ik spring bij Harry achterop en leun mijn hoofd tegen zijn rug. Duizende vragen spoken door mijn hoofd. En ik wordt uit mijn gedachten gehaald door mijn telefoon die trilt.

Joyce: Hee Dennis ga je mee wat drinken dalijk?

Ik rol mijn ogen, alsof ik daar nu zin in heb. Maar een beetje afleiding zou wel goed zijn. Denk ik dan maar.

"Harry? Kun je me naar een cafétje brengen?" Vraag ik.

"Waarom?"

"Ik heb daar afgesproken met Joyce"

"Weet je zeker dat je wilt gaan?" Vraagt hij bezorgd.

"Ja" zeg ik zacht.

"Als ik je moet komen halen bel je maar he" zegt hij.

"Dankjewel"

Als we bij het café zijn aangekomen spring ik van Harry's fiets af.

"Bellen he?" Herhaalt hij nog een keer en ik knik.

"DENNIS" hoor ik Joyce haar stem mij té vrolijk roepen. Met een zucht draai ik me om.

"Ow mijn god Denise hoe zie jij eruit!?" zegt ze als ze me een knuffel heeft gegeven en wijst.

"En bedankt" zeg ik zacht.

"Wat is er aan de hand lieverd?" Vraagt ze bezorgd.

"Niks" zeg ik zacht. Ik wil niet dat ze me zielig gaat vinden om wat er met mijn moeder is gebeurt.

"Zeker weten?" Vraagt ze door. En ik knik.

We lopen naar binnen, wat een verassing natuurlijk werkt Niall hier en kunnen hun twee weer lekker klef gaan doen.

"Hey sexy barman" lacht Joyce en we nemen plaats aan de bar.

"Hee" glimlacht Niall en geeft Joyce een kus. Ik rol mijn ogen, bah klef gedoe.

"Hee Denise alles goed?" Niall kijkt me bezorgd aan.

Ik knik voorzichtig.

"Ik ga even naar het toilet" zeg ik en ze knikken beide.

Als ik op het toilet ben gooi ik wat water in mijn gezicht en kijk in de spiegel. Ik zie er inderdaad niet uit.

"Er is iets met Denise en ik weet niet wat" hoor ik Joyce bezorgd tegen Niall zeggen als ik langzaam terug loop.

"Laat haar maar gewoon even" zegt Niall.

"Maar ik maak me zo'n zorgen"

"Zooo tortelduifjes lekker over mij aan het roddelen?" Zeg ik, ik grijp mijn jas en loop naar buiten. Ik grijp mijn telefoon en bel Harry.

"K-kun je me komen halen" zeg ik met tranen in mijn ogen.

"Gaat alles goed?" Zegt hij nog maar ik heb al opgehangen.

Ik ga op een bankje zitten en tranen stromen over mijn wangen. Het liefst wil ik Joyce gewoon alles vertellen.. Maar ik durf niet.

All the love, HWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu