7.09
Všichni si myslí, že se to stalo kvůli sněhu. A nejspíš je to pravda.Toho rána jsem se probudila a na trávníku před domem ležela tenká bílá vrstva, sotva třícentimetrová. V téhle části Oregonu znamená slabý sněhový poprašek pozdvižení a jediný sněhový pluh v okrese má plné ruce práce, aby stačil uklidit všechny ulice. Z oblohy padá mokrá voda - padá, padá a padá - nezmrzne!
Sněhu je dost, aby zavřeli školu. Když v mamčině radiu ohlásí zprávu, můj mladší bráška Teddy spustí válečný pokřik : ,,Jupí, sněhové prazdniny! Tati, jdeme stavět sněhuláka!"
Taťka se usměje a napěchuje dýmku. Kouřit začal nedávno, patří to ke stylu 50.let à la serial, který teď vyznává. Nosí i motýlky. Nejsem si uplně jistá, jestli se mu to prostě libí, nebo jestli si tak ze sebe dělá legraci. Jestli tím dává na srozuměnou, že býval punkerem, ale teď je učitelem angličtiny na střední škole, nebo jestli skutečnost, že se stal učitelem, způsobila návrat k jeho pravé minulosti. Ale vůni tabáku mám ráda. Je sladká a kouřová a připomíná mi zimu a kamna, ve kterých se topí dřívím.
,, Můžeš provést hrdinský pokus," řiká taťka Teddymu. ,,Ale sníh se sotva udrží. Možná bys měl uvažovat o sněhové amébě."
Taťka je šťasný člověk. Sotva napadnou dva centimetty sněhu, zavřou se školy v celém okrese, včetně te mé a té, kde učí táta, takže to znamená, že i on má nečekaný den volna. Mamka, která pracuje v cestovní kanceláři ve městě, vypne radio a balije si druhý šálek kávy. ,, Tak když se dnes všichni ulejváte, já do práce taky nepůjdu. To by prostě nebylo spravedlivé." Zvedne sluchátko a zavolá do kanceláře. Když si vyřídí volno, podívá se po nás: ,,Mám udělat snídani?"
Taťka a já se rozřechtáme. Mamka vždycky připravuje nanejvýš vločky a topinky. Rodinným kuchařem je táta.
Dělá, že nás neslyší, sáhne do skříňky pro krabici palačinek v prášku. ,,Ale no tak. Přece to nemůže být tak těžké. Chcete někdo palačinky?"
,,Já! Já!" huláká Teddy ,,Dáš do nich čokoládové pecičky?"
,,Jistě proč ne?" pohodí mamka.
,,Hurá!" Teddy nadšeně mává rukama.
,,Na to, že je tak brzy ráno, máš nějak moc alénu!" zpražím ho a obrátím se k mamce. ,,Teddy by nejspíš neměl pít tolik kávy.",,Vždyť dostává bez kofeinu!" vypálí mamka. ,,Je prostě bujný od přirody."
ČTEŠ
Zůstaň se mnou
RandomTalentovaná sedmnáctiletá violoncelistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejiho života bude volba, zda jit za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat své osudové druhé lásce - hudbě. Potom se však jedno...