Úvod

29 1 0
                                    

 Třináctiletá Miria se narodila v malé vesnici v severní části Burku, jednoho ze dvou menších ostrovů pařících k Alerenu. Odmala zde vyrůstala. Její otec byl v Alerenské armádě v hlavním městě, a její matka byla léčitelkou ve vesnici, kde se strala o Miriu. Odmala měla drobné projevy magie, což způsobavalo, že se jí ostatní báli a tak byla často sama. To jí umožňovalo přemýšlet o věcech, o kterých jiné děti nikdy nepřemýšleli. V hlavě si povídala s její jedinou kamarádkou - Lucy. Pomáhala své matce v domácnosti, starala se o dobytek a učila se základům léčitelství. Byla velmi talentovaná a někdy i asistovala při léčení matčiných pacientů.

 Zazněly trubky na poplach. Ve vesnici se něco děje. Miria se běžela ukrýt do chalupy. Spatřila svojí matku vybíhající ze dveří. Zabouchla je za sebou a čekala, co se bude dít. Venku slyšela dusot tlap trinků královské armády. Tlapy mohutných zvířat těžce dopadaly na zem a vířily prach. Zvuk se zastavil u dveří.

  ,,Je uvnitř?" ozval se mohutný hlas. 

 ,,Co chcete?" Miria slyšela hlas své matky hádající se s členem armády. Vtom se rozrazily dveře. Miria stihla jen tak tak ustoupit, aby ji kus velkého těžkého dřeva nerozmáčknul. Ve dveřích stála postava vysokého muže ve služební zbroji. Vstoupil do místnosti spolu s její matkou. 

 ,,Pojď děvče," promluvila k ní matka. Slzy jí stékaly po tváři, ale přesto se snažila udržet úsměv. Miria poslušně vykročila z chalupy ven a následovala členy armády k osedlaným trinkům. Většina členů armády byli muži, ale spatřila i dvě ženy. Celou dobu si spolu něco potichu šeptaly. Jedna z nich ji vysadila na nejvyššího trinka a usedla za ní. Zvíře se rozběhlo, následováno dalšími, a uhánělo lesem pryč.

Poslání Pharai: Dlouhá cesta, díl prvníKde žijí příběhy. Začni objevovat