,,Copak se děje?" zaslechla Miria povědomý hlas.
,,Máme pro vás velmi zajímavou zprávu," odpověděla Trissa. ,,Ve městě se nachází další Pharai. Zatím nevíme kde přesně, ale můj paranai je schopný vycítit jeho přítomnost."
,,To zní vážně. Rádci, nechte zavřít všechny cesty do města. Dovnitř a ven smí jen lidé zapsaní na bílé listině."
,,Ano pane," promluvil pevným hlasem rádce Leona, a šel svolat a rozestavit stráže.
,,Trisso, není tamto ten strážník z cely?"
Trissa se podívala směrem, kam Miria ukazovala. Strážník je nejspíš hledal. Očividně mu to nešlo. Trissa se rozhodla za ním dojít. Určitě sem nepřišel jen tak.
,,Tady jste! Ten hoch se už probral. Řekla jste mi, abych vám to hned oznámil, tak jsem..."
,,Já vím," skočila mu do řeči Trissa. Bylo vidět, že je velmi udýchaný. Musel sem běžet přímo z cely.
,,Omluvte nás pane, budeme už muset jít. Máme mnoho záležitostí," omluvila se Trissa Leonovi, sebrala Miriu a společně odcházely z paláce.
Ve vězení byla zase zima. Miria se třásla, však Trissa, díky své tornské krvi, byla v pohodě. V cele ležel v klubíčku smotaný chlapec, kterého sem přivezly dva dny zpátky.
,,Jsi si jistá že tu chceš být," Trissa si všimla, že se Miria klepe. Miria se otočila a šla zpátky chodbou a nahoru po schodech do pokoje. Ne - nechtěla tam být. Bylo jí líto toho chlapce. Byl vyhublý, potrhaný a unavený a jistě mu byla zima. V pokoji si lehla na postel a zabrala se do svých myšlenek.
Trissa si stoupla kousek od mříží a prohlížela si chlapce. Když uznala za vhodné, odemknula mříže a vešla za ním do cely. Pro jistotu za sebou zamkla. Chlapec byl rychlý. Kdyby se pokusil o útěk, bylo by těžké ho zase chytit.
,,Jak se jmenuješ," položila mu první otázku.
,,Leon," odpověděl chlapec tichým hlasem. Trissa vycítila, že se nebude bránit.
,,Trissa," představila se. Pak přešla rovnou k věci.
,,Pro koho pracuješ? Kdo tě pro to ovoce poslal?"
,,Co prosím? Pro nikoho nepracuji, přísahám."
,,Tak proč-" začala Trissa další otázku. Pak dostala nápad. Naváže s Leonem pouto. Pokud opravdu pro nikoho nepracuje, není co řešit. Pokud pro někoho pracuje, dozví se to velmi brzy.
,,Dobře, věřím ti," prohodila. Na to Leonovi spadla brada. Nečekal, že mu bude věřit tak rychle. To Trissu pobavilo. Usmála se koutkem úst. Když to Leon viděl, rychle pusu zavřel.
,,Víš, co je to za ovoce?" napadlo jí. Leon jen zavrtěl hlavou na nesouhlas. Zjevně neviděl závažnost situace.
,,Říká se mu ovoce Tarbínového stromu. Roste jen v hlavním městě Arbenotie, jménem Brandoi." Trissa nebyla moc dobrá v učení a dávání informací, ale přišlo jí nespravedlivé, aby někdo byl zavřený ve věznici, aniž by věděl, co udělal.
,,Potřebuješ ještě něco?" zeptal se Leon.
,,Už nic," odvětila Trissa a odešla. Celu za sebou znovu zamkla a zkontrolovala, že je opravdu zamčená. Dlouhou chodbou došla až ke schodišti, po kterém vystoupala nahoru a došla až do svého pokoje. Tam už ležela Miria na posteli. Když přišla, otočila na ní hlavu.
Mezitím, co byla Trissa pryč si Miria stihla popovídat s Lucy. Nic se však o dalším Pharai nedozvěděla. Napadlo jí, že by to mohl být Trissin přítel Koloman, ale hned tu myšlenku zahnala. Trissa přeci určitě věděla, kolem koho se pohybuje. Navíc nevypadala jako typ moryn, kterého někdo jen tak oklame, a už vůbec ne na delší dobu.
ČTEŠ
Poslání Pharai: Dlouhá cesta, díl první
FantasyPrvní díl série Poslání Pharai ze ságy Muund. Miria je třináctiletá moryn z severní části Alerenu - odlehlého ostrovu západního Aolinu. Celý život je zvyklá na pobyt se svojí matkou v malé vesnici. Má trochu jiné schopnosti, než její vrstevníci, a t...