מדע לא חשוב 👽

68 14 2
                                    

והנושא המתקיים בנחת כרגע - קרימינולוגיה.

קרימינולוגיה? מדע? יותר מצה''ל, שקט, תלונות בקבלה.


ויקיפדיה בתגובה - הוא תחום ידע תאורטי, מחקרי ובין תחומי, שעניינו חקר הסטייה החברתית וההתנהגות הפלילית, סיבותיהן ומאפייניהן, ויחסי הגומלין ביניהן ובין שורת משתנים, המשפיעים על הקרימינולוגיה כתחום דעת, בהם משתנים ביולוגיים, פסיכולוגיים, סוציולוגיים ומשפטיים. האדם העוסק בקרימינולוגיה נקרא קרימינולוג, אם כי חקר הסטייה והעיסוק בה נעשה במשך השנים גם על ידי סוציולוגים, משפטנים ופסיכולוגים.

מה שאני מבינה? @*@$*#%&*&#%#%*%\

לפעמים ויקיפדיה מצנזרת קטעים שלמים.


בקיצור, קרימינולוגיה היא קטע מסויים בפסיכולוגיה שמתמקד במה מניע אנשים לרצוח, להרוג, לגנוב, להתקיים ולקחת לי מסטיק - פשעים, בשורה התחתונה. "מי שעוסק בחקר והבנת הפשע והפושעים". TRUE.קרימינולוגים יהיו בדרך כלל בשירות בתי הסוהר, מוסדות גמילה וטיפול, מסגרות פרטיות או מחקרים מסויימים, וכמובן, אצל מוכרי מסטיקים.


מעניין לדעת שמי שיכול להיות קרימינולוג חייב להיות מעל גיל 18, אזרח או תושב ישראל, ידע בסיסי בעברית ובלי הרשעות או מחלות, אבל להיות לא טיפש זה לא קריטריון. אנשים לא יכולים להיות מושלמים לגמרי, מה.הם ייקראו בדרך כלל קרימינולוגים קליניים - טיפול וייעוץ לאנשים בעלי נטייה לפשע (CRIME, מכאן השם, ברכותיי, למדתם כרגע את בסיס האנגלית, פערים יושלמו אחר כך). ואני תוהה לעצמי אם זה רומז שרצח עם זה דבר לא כל כך נפוץ פה.


כמה ירוויח קרימינולוג? שאלה מעניינת. בממוצע, קרימינולוג ירוויח 7,439 שקלים חדשים בכל חודש. אך כמו כל עבודה המכבדת את בעליה, לקרימינולוגיה יש שכר משתנה בין שנות הוותק, הניסיון, האזור וההשכלה.


הידעתם? יש מקצוע נוסף, פסיכולוג פורנזי, שדומה להחריד לקרימינולוג, אבל הם לא אותו דבר. פסיכולוג פורנזי הוא אדם המנסה לקשר מקרי פשע, לרוב כשמדובר בפוגעים מינית וגברים אלימים, לאדם מסויים. בעצם שילוב של פרופילאי וקרימינולוג. נושאים מעניינים, יש עליהם ספרים מרתקים, אולי בעתיד. 95% מהאנשים המטופלים על ידי קרימינולוגים קליניים שפויים לחלוטין ויודעים להבדיל בין טוב לרע. ישנה גם קרימינולוגיה חיובית - כיצד אנשים נשארים לא פושעים, שוק הלם תדהמה. לא מכירה, נושא מוזר, נשמע מורכב.


קרמינולוגיה קלינית: הקרימינולוגיה הקלינית משלבת יסודות ממדעי החברה והרפואה, בעיקר מן הפסיכיאטריה, הפסיכולוגיה, הקרימינולוגיה, הסוציולוגיה (איך לגרום לאנשים לסתום את הפה, או אם תרצו - תורת החברה), האנתרפולוגיה (חקר תרבות האדם, השאלה איך הוא התפתח להיות יצר חסר תבונה לחלוטין בין השאלות הרבות בנושא), המשפט הפלילי (אין מה להסביר פה, חסרי השכלה, הסוגריים נועדו להנאתי, לא להשכלה שלכם) והנרקולוגיה (התמכרויות, נרקו - מן, נרקו - לוג, נרקו - לוגיה, שמחתי לעזור, נרקו - זיס (אין קשר, אין צורך לגלל את זה)). בעצם הרבה מילים גבוהות לתיאור עד כמה פנימיותו\נפשו\רוחו\לא גופו של האדם בקרשים. כיף גדול. כדי להשיג אפשרות להיות קרימינולג מוסמך, יש צורך בתואר ראשון של פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, קרימינולוגיה וכו', הכוללים התמחות בפסיכודינמיקה (לא חשבתי שתדעו, אני לא מצפה ממכם להרבה, אחרת לא היינו כאן. תיאוריה ומחקר שיטתי של הכוחות הפסיכולוגיים שביסודה של תרבות החגבים חסרי האייקיו הנקראים בני אנוש), טיפול קונגטיבי (תופעת הידע האנושי, המילון עזר לי כל כך ואמר גם "קשור לקוגניציה", תודה רבה, מה הייתי עושה בלעדיך) התנהגותי - שילוב של ידע והתנהגות, לא שילוב מוצלח אצל החגבים הנ''ל.טיפול קבוצתי, שהוא למרבה ההפתעה טיפול בקבוצה. זה באמת קשה להבנה אבל הנה, אני פה לעזרה.וכו', כמובן.


בדרך כלל פסיכולוגיים או עובדים סוציאליים יעשו את תפקיד הקרימינולוג, והוא רק ידאג ל... איך אומרים, ה'מיוחדים'.


המקצוע הוא התבססות על הפן הביולוגי, החברתי והנפשי באדם. ולכן יכול להחליט כל שעל רוחו בנושאים אלו. הוא פיל מבפנים? אז הוא פיל מבפנים. 


דבר נוסף שהם עושים, הערכת מסוכנות. בדיקות בכדי לגלות עד כמה האדם מסוכן לציבור, ובמידה והוא מתאים ל'יכול להתאים כמדלל אוכלוסין מצוין'' הוא נשאר בפיקוח. ואתם יודעים מה, עוד יבוא מישהו שיעשה דילול אוכלוסין, כן.


לא הרבה, אני אנטוש אתכם, אבל חשוב בהחלט (מי שאומר אחרת משקר, ואני מרשה לכם להשמיד אותו).


יום זך לכולם :)

העיתוןWhere stories live. Discover now