יש לי הרבה דעות שאני רוצה לדבר עליהן פה, אבל רובן די פופולריות. לכן החלטתי לעשות ספיישל שבו אדבר על הדעות הפופולריות שלי.
הפעם, אני אסביר למה אני שונאת את גריפינדור.
גריפינדור זה הבית הכי גרוע בהוגוורטס. לשאר הבתים יש תכונות חשובות כמו חוכמה, שאפתנות ונאמנות, אבל גריפינדור זה בית דפוק שבו נמצאים כל הפזיזים חסרי האחריות (חוץ מהרמיוני, שלגמרי היתה צריכה להיות ברייבנקלו).
כשרק גמרתי לקרוא את ספרי "הארי פוטר" (בגיל חמש. קראתי את זה בגיל מאוד מאוחר, אני יודעת) חשבתי שגריפינדור הכי טובים. האמת היא שהא-נשים שאוהבים אותם חושבים ככה רק בגלל שזה הבית של הדמויות הראשיות.
דבר ראשון, למרות שאומץ זו תכונה חשובה, זו לא תכונה שנחוצה במוסד אקדמי. לעומת זאת שאפתנות וחוכמה הן תכונות חשובות ומועילות, ונאמנות חשובה בפן החברתי של לימודים בהוגוורטס, שבו התלמידים גרים כל השנה. במה אומץ מועיל בהוגוורטס? אולי בשביל קווידיץ'. אבל גריפינדור בקושי ניצחו במשחקים וזכו אולי באליפות אחת, אז כנראה גם בזה אומץ לא מאוד מועיל.
גריפינדור הם גם הבית הכי מתנשא.
זה הכי ברור בהתנהגות של ג'יימס וסיריוס כלפי סנייפ. הם מתנשאים עליו ובטוחים שבגלל שהם בבית של האמיצים, מותר להם להתנהג כמו אידיוטים ולהתייחס אל כולם בצורה נוראית.
באחד השירים של מצנפת המיון כתוב "והפלפאף טובת הלב תיקח את כל השאר", כלומר שכל אלו שלא מתאימים לאף בית הולכים להפלפאף. לדעתי זה נכון דווקא לגבי גריפינדור.
יש שם כמה אנשים ממש לא אמיצים, והדוגמה הכי בולטת תהיה פיטר פטיגרו. הוא היה פחדן וממש לא התאים לגריפינדור, ובכלל לא היה שאפתן, חכם או נאמן ולכן לא התאים לאף אחד מהבתים האחרים.
הגריפינדורים גם מתגאים בכך שדמבלדור היה בבית שלהם. אבל הוא היה שם בגלל שהוא לא התאים לבתים האחרים. הוא לא היה נאמן (הוא לא רצה לטפל באחותו), לא היה שאפתן (הוא הסתפק במשרה של מנהל בית ספר, למרות שהציעו לו להיות שר הקסמים מספר פעמים) ולא היה מאוד חכם (הוא בטח בטום רידל וגם ענד את הטבעת עם אבן האוב, שבבירור היתה ממולכדת.) ואמנם היה די אמיץ, אבל הוא מנהל של בית ספר. הוא לא צריך להיות אמיץ. הוא צריך להיות חכם, אדיב וסבלני.
כלומר, גריפינדור הוא הבית של השאריות, ואליו זורקים את כל הלוזרים שלא טובים מספיק בשביל אף מקום אחר.
לסיכום, גריפינדור הוא הבית הכי גרוע ויש להם מוניטין הרבה יותר מדי טוב.
YOU ARE READING
העיתון
Randomעיתון מלא במדורים מגניבים על מלא פאנדומים, כמו: הארי פוטר פרסי ג'קסון מגנס צ'ייס משפחת קיין המועמדת משחקי הרעב פרוזן ועוד מלא דברים אדירים